Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne jeg ikke ønsker å være venn med lenger. Hun føler at vi er gode og nære venner, men i mine øyne er vi ikke det. Vi har ingen kjemi, prater ikke godt sammen, vet lite om hverandre, jeg synes ikke det er noe gøy å være sammen med henne. Er selvfølgelig hyggelig mot henne når vi er sammen. Hun mener derimot at vi er kjempegode venner :klo:

Men jeg ønsker ikke å være venn med henne lenger. Lar jeg det bare fade ut? Bare naturlig avslutte kontakten?

Når hun spør om å finne på noe, så sier jeg bare at jeg ikke kan?

Har dere noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 89aee...06e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det fade ut. Ha unnskyldninger/si at du ikke kan når du blir spurt om å finne på noe sammen.

Hadde samme greie med en jente for et år eller to siden, hun var kjempehyggelig, men vi hadde ikke noe kjemi og det var dønn kjedelig å være med henne. Veldig kjipt at det ikke funka, men jeg orket ikke å bruke energi på det...

Gjest Skogmann
Skrevet

Tror det er greit å avslutte dette forholdet, hvertfall hinte om at du ønsker mindre kontakt. Når det ikke gir deg så mye tilbake, er det ikke verdt å satse så mye på det lenger. Er heller ingen hindring å ta opp igjen vennskapet om du føler det går bedre i fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Fade de ut for så å slette de fra alle soiale medier. Da tar de fleste et hint.

Anonymous poster hash: 9f30d...1f1
  • Liker 1
Gjest thesledge
Skrevet

Har avsluttet mange vennskap. Det fungerer best å bare la det fade ut rolig uten noe drama. Ikke fortell hva du mener om hvordan forholdet mellom dere er, da blir det som regel bare en krangel fordi hun åpenbart er uenig. Bare mist kontakten litt etter litt, så går det nok fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det som sies at du, om du ønsker å avslutte vennskapet, bare lar det fade ut og at du ikke er den som initiativ til å møtes eller snakke for øvrig. Men, du kan ikke bort fra at venninnen din kan reagere på dette og spør deg om noe er galt eller om hun har gjort deg noe.

Selv har jeg kuttet ut flere vennskap tidligere. Dette skyldes rett og slett at det ble for mye drama, baksnakking og det litt for mange "drama queens" rundt meg. Flere av dem skulle også alltid blande seg i mitt privatliv, spredte løgner om to av mine ekser for å nevne noe. I tillegg gikk flere av disse vennskapene mye en vei, og det ble jeg også lei av.

Anonymous poster hash: 2636d...6b1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev nettopp et innlegg om en venninne som utsetter meg for silent treatment, og jeg hadde i hvertfall satt pris på å få beskjed om at hun ikke ønsker å være venner lenger, med en forklaring på hvorfor, slik at jeg slapp å sitte å lure på hva som skjer.

Anonymous poster hash: 5dda2...573
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Silent treatment er vel i nesten alle tilfeller en pen måte å avslutte vennskap på, så dersom du blir utsatt for det, så er det nok et ganske stort hint om at vennskapet er over fra den andre parten. Det er ikke alltid det er en veldig stor grunn til hvorfor, noen ganger så har man vokst så mye i fra hverandre at man ikke har noe felles lengre.

Anonymous poster hash: 9f30d...1f1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt dårlig samvittighet, for hun er jo ikke slem eller noe. Hun er en snill jente, vi bare matcher ikke i mine øyne.

Anonymous poster hash: 89aee...06e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det tilsynelatende greit å la et vennskap fade ut, mens det ikke er greit hvis en date gjør det samme?

Anonymous poster hash: 02c15...193
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er helt forferdelig at så mange mener at det bare er å ignorere folk. Det slemt, rett og slett. Fade ut my ass. Det er for feiginger som ikke tør å si at sorry, jeg føler ikke vi har så mye til felles lenger.

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan noen kan synes det er greit å være så feige. Fade ut, og slette på sosiale medier? Stakkars jente.

Jeg ville ha skrevet til henne, på FB eller melding, at sorry, jeg ønsker ikke være vennen din lenger. Du er ålreit, men jeg opplever at det suger mer energi ut av meg enn det det gir meg energi osv osv osv.

Hun kommer nok til å synes at du er en dritt etterpå, som bare dumper henne uten at hun har gjort noe galt, men hun vet iallefall at dere ikke er venner mer, ikke gå rundt og lure på hva hun har gjort galt, hvorfor du er sånn osv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er litt dårlig gjort. Tror en venninne av meg gjør dette mot meg nå. Bare fordi jeg har fått barn (og har vært litt lite tilgjengelig en stund) og hun er fortsatt singel tror hu at det ikke går å være venner tror jeg. Syns det er synd, da vi har vært gode venner siden ungdomskolen og er nå over 30. Så vi har delt mye sammen. Jeg spurte forsiktig en gang om det var noe galt siden jeg aldri hørte noe mer. Men neida det var det ikke. Men herregud, jeg kjenner jo henne for godt, merker når hun juger.

Det beste er vel bare å erkjenne at vennskapet er over, men jeg syns det er trist. Virker som mange single tror at man forandrer seg totalt bare mann får mann og barn:( kan bli få venner igjen tilslutt om man skal kutte ut folk med en gang de etablerer seg...

Anonymous poster hash: ed256...e72

AnonymBruker
Skrevet

Fader så feige dere er! Dere må si i fra på en ordentlig måte at dere ikke lenger ønsker å være venner. Forklar hvorfor. Jeg vedder på at hvid det var dere som ble utsatt for slik behandlig hadde dere klikket.

Anonymous poster hash: 198bb...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du avslutte et vennskap fordi du ikke takler personen lengre, eller dere krangler, så kan du like godt si din mening og avslutte vennskapet på en ærlig måte. Det er derimot litt vanskeligere når vennen er snill, hyggelig og egentlig et veldig godt menneske, men det bare ikke klaffer. Da synes jeg silent treatment kan funke. Gjør det dessverre selv med en venninne nå, men er redd hun ikke helt tar hintet. Spør hun, så kommer jeg til å være ærlig. Men hun er alt for snill til at jeg tør å såre henne uten at jeg absolutt må! :( Synes selv jeg er feig. Det er forøvrig ikke ofte jeg gjør dette, jeg pleier å være ærlig og si at jeg ikke vil ha kontakt lenger.

I din situasjon ts, så ville jeg nok dessverre ha latt det ''fade'', men ikke vært stolt over det i det hele tatt. Og gitt et ærlig svar viss personen spør.

Anonymous poster hash: 1fec8...2fe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fader ALDRI ut noen som helst. Enten er jeg venner (venner vokser ikke på trær, jeg har plass til alle) eller så gjør de noe så grovt mot meg at de får sparken på dagen, klart og tydelig!

Å fade ut folk er feigt!

Anonymous poster hash: 87423...7d6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt det fade ut. Det handler ikke om at man bare ignorerer den andre parten, som mange av dere andre mener å tro.

Jeg hadde en svært god venninne i 10. klasse på ungdomsskolen. Hun dro til et annet land første året på VGS og i løpet av dette året vokste vi litt fra hverandre. Da hun kom tilbake spurte hun meg gang på gang om vi skulle finne på noe (hun var veldig spontan av seg og en ordentlig festetype), men på grunn av jeg satset ekstremt mye på skolen og karakterer så måtte jeg si nei hele tiden. Dette var likevel naturlig da. Vennskapet fadet naturlig ut.

Jeg ser ikke helt hva problemet er med å bare la det fade ut, og få det til å virke som det er naturlig. Verken min tidligere venninne eller jeg tenker noe spesielt negativt om at vennskapet vårt sluttet, selv om vi var såkalte bestevenner i 10.

Når man begynner å ignorere noen, DA synes jeg ikke det er greit. En kan fint la det fade ut og fortsatt ha en vennlig tone.

Anonymous poster hash: a88ca...bcd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fadet ut noen som jeg kun hørte fra en gang i året, og knapt nok det. Kan ikke se at det er spesielt feigt. Har også venninner som jeg har tenkt å beholde som jeg kun hører fra hvert jubelår. Så det kommer helt an på.

Som jeg pleier å si, det er bedre å ha en fjern venn enn en nær fiende, derfor har jeg heller ikke sansen for de store oppgjør. Ting kan jo endre seg underveis også. Og da angrer man kanskje på det man sa den gangen.

Anonymous poster hash: 7aa98...036
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble fadet ut for ca 4 år siden, vi hadde vært venninder siden vgs til vi var litt over 40. Jeg ble litt såra og vondbråten, men jeg tok da hintene. Men, nå 4 år senere, fikk jeg nylig sms av henne, hordan står det til osv... jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til dette, men svarte nå høflig. Jeg synes jo hun burde snakket om "elefanten i rommet" så en i tilfellet kan bli ferdig med fortiden, og starte på nytt hvis begge ønsker det. Men hun ønsket tydeligvis å bare ta det helt casual, og føler vel at hun har stukket ut en hånd til meg nå, og mener vel at det er min tur å ta kontakt. Synes dette ble vanskelig jeg...

Sorry, mente ikke å kuppe tråden, men det var godt å få fortelle fra andre siden :)

Anonymous poster hash: 6433a...348
  • Liker 1
Gjest Tiaen
Skrevet

Syns det er viktig å gi beskjed, da sparer du den andre personen for mye tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...