AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Av og til skjer det at jeg får illebefinnende. Det som skjer er at jeg får diare og oppkast samtidig, kraftig prikking i kroppen og besvimelse. I etterkant skjer det noe underlig - og det er dette jeg lurer på hva er. Jeg får en rar smak i munnen. Når jeg drikker vann føles det som om halve glasset er fylt av sukker. Andre har smakt på vannet og sier det er helt normalt, men for meg smaker det en sterk sukkerblanding. Lurer på om noen har opplevd det samme eller har ideer om hva det kan være. Nb! Jeg har vært til lege med dette og det er ikke noe galt med meg. Legen mener det er psykisk relatert selv om jeg ikke klarer å koble anfallene til noen konkrete situasjoner. I natt skjedde det da jeg var alene og helt rolig. Anonymous poster hash: 5ceae...74f
Gjest bustyvel Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 En bekjent hadde en slags søtsmak i munnen, og han fikk påvist diabetes.
IngaSol Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 En bekjent hadde en slags søtsmak i munnen, og han fikk påvist diabetes. Tusen takk for svar. Var dette jeg mistenkte.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Du får ikke sukkersmak i munnen av diabetes! Man kan få acetonlukt i munnen riktignok, (lukter litt som neglelakkfjerner) men det har ikke noe med sukkersmak å gjøre. Dersom du hadde hatt diabetes, vil det være andre symptomer tilstede i tillegg til en eventuell acetonlukt. Dette kan være tretthet, slapphet, nedstemthet, tørste, hyppig vannlatning m.m. Ingen av de symptomene du beskrivelser, som sukkersmak, diare og oppkast, er vanlige symptomer på diabetes. Anonymous poster hash: 19a85...e52 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Av og til skjer det at jeg får illebefinnende. Det som skjer er at jeg får diare og oppkast samtidig, kraftig prikking i kroppen og besvimelse. I etterkant skjer det noe underlig - og det er dette jeg lurer på hva er. Jeg får en rar smak i munnen. Når jeg drikker vann føles det som om halve glasset er fylt av sukker. Andre har smakt på vannet og sier det er helt normalt, men for meg smaker det en sterk sukkerblanding. Lurer på om noen har opplevd det samme eller har ideer om hva det kan være. Nb! Jeg har vært til lege med dette og det er ikke noe galt med meg. Legen mener det er psykisk relatert selv om jeg ikke klarer å koble anfallene til noen konkrete situasjoner. I natt skjedde det da jeg var alene og helt rolig. Anonymous poster hash: 5ceae...74f Har du funnet ut av det?Anonymous poster hash: 9478c...8d3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Hvordan er urinen din? Hvis den lukter søtt, kan dette være et tegn på diabetes. Anonymous poster hash: 82b55...973
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Hvilke medisiner tar du? Det du beskriver, høres samlet sett ut som epilepsi. Epilepsi kan gi besvimelse, kvalme/brekninger og smaks-hallusinasjoner. (Det kan selvfølgelig også være at det er vasovagal synkope o.a., men da ville du nok ikke ha hallusinert.) Har legen henvist deg til en nevrologisk avdeling, så du får tatt en EEG? Det burde du. Og så må du spørre legen alvorlig om hvorfor han evt ikke har henvist deg videre. Du skal ikke kjøre bil før dette er utredet. Anonymous poster hash: 61bc2...db0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå