Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på dette med proteinpulver. Vet ikke helt hvordan det fungerer.

Har sett på dette:

http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-Chocolate-Fudge-Brownie-14-7-oz-418-g/29972

Hvordan bruker dere det? Bare tar litt og blander med melk og drikker? Hva annet er godt å blande med?

Hvor mye kan man ta i løpet av en dag?

Anonymous poster hash: 63dc1...75b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Star Nutrition blandet med vann, men har akkurat det pulveret du linker til også. Det bruker jeg i bakst, til "godteri" og oppi kaffe med melk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger det ikke. Olympiatoppen har skrevet en sak om det tidligere. Gjennom fornuftig kost får du alt du trenger. Du er ikke toppidrettsutøver heller, og selv for mange av dem er det unødvendig. Hva er vitsen med å kjøpe pulver for så å pisse det ut fordi kroppen tar bare opp en viss mengde ?

Du mangler kunnskap.

Anonymous poster hash: 7695d...9fc
Skrevet

Nei, du pisser ikke ut overskuddet av pulveret. Det er nitrogenbestandelen du pisser ut, mens man bruker overkuddet til andre prosesser. Med andre ord, får man dekket sitt behov gjennom kostholdet, noe de fleste klarer om de ikke har anoreksia, betaler man for ekstra fett på kroppen.

Skal du bulke, spis masse mat, og gjerne drikk mye melk.

Skal du slanke deg, gjerne spis mat som metter, altså mat som inneholder mye protein, men vil du virkelig erstatte maten med pulver?

Er du en vanlig mosjonist uten noen store planer annet enn å ha en god helse? Dropp pulveret, og spis mye sunt og grønt:).

Er du en toppidrettsutøver? Ja, da er du på feil forum.

Skrevet

Du trenger det ikke. Olympiatoppen har skrevet en sak om det tidligere. Gjennom fornuftig kost får du alt du trenger. Du er ikke toppidrettsutøver heller, og selv for mange av dem er det unødvendig. Hva er vitsen med å kjøpe pulver for så å pisse det ut fordi kroppen tar bare opp en viss mengde ?

Du mangler kunnskap.

For det første så vet du ingenting om hvorvidt h*n trenger det eller ikke. For det andre får de færreste i seg nok proteiner hver eneste dag, selv de som har et rimelig fornuftig kosthold. Her kan proteinpulver komme inn som et praktisk alternativ man kan ha i bakhånd hvis du ser du ser du ikke får nok gjennom kosten en dag eller to, selv om du spiser nok proteiner ellers.

Skrevet (endret)

For det første så vet du ingenting om hvorvidt h*n trenger det eller ikke. For det andre får de færreste i seg nok proteiner hver eneste dag, selv de som har et rimelig fornuftig kosthold. Her kan proteinpulver komme inn som et praktisk alternativ man kan ha i bakhånd hvis du ser du ser du ikke får nok gjennom kosten en dag eller to, selv om du spiser nok proteiner ellers.

Om de færreste ikke får i seg nok skyldes det latskap og uvitenhet. Problemet er at de fleste tror de er på et helt annet nivå enn de egentlig er. Den jevne Nordmann er ikke Carl Yngvar Christensen, eller et fittnesmonster fra en tegneserie, som er verken er sunt eller noe å anbefale, eller en kroppsbygger som står å reklamerer for et proteintilskudd, men alle vet at det egentlig er noe annet vedkommende bruker.

Endret av Iddy
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det greit å bruke pulver. Er hi halve moroa med trening.

Hysteriske pulvermotstandere som henviser til propaganda fra 'olympiatoppen' kan gå og legge seg, er intet skadelig med å helle i seg proteinpulver.

Anonymous poster hash: d9ab3...0de

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker det i kald havregrøt, nam nam :)

Skrevet

Selvsagt er det greit å bruke pulver. Er hi halve moroa med trening.

Hysteriske pulvermotstandere som henviser til propaganda fra 'olympiatoppen' kan gå og legge seg, er intet skadelig med å helle i seg proteinpulver.

Anonymous poster hash: d9ab3...0de

Helt greit å bruke pulver, men for de fleste er det ikke nødvendig. Tror ingen her har sagt at det er skadelig, og propagandaen fra Olympiatoppen er basert på de mest etterettelige vitenskapelig studiene som har blitt gjort.

Skrevet

Hvorvidt man "trenger" det eller ikke kommer vel litt an på hvor mye protein pr. kg kroppsvekt man regner man trenger. Noen mener jo at under 1 gr. pr. kg kroppsvekt er nok, da er det rimelig enkelt å dekke behovet.

Jeg merker selv at jeg må virkelig tenke proteiner om jeg skal få i meg nok på treningsdager, så da velger jeg heller en shake for å få i meg siste rest på en enkel og grei måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg overlever uten proteinpulver men samtidig passer det meg godt!

Jeg starter for eksempel gjerne dagen med en proteinshake med havre. Tidligere spiste jeg ikke frokost men nå gjør jeg å det gir resultater for meg.

Syns også en shake er perfekt rett før trening.

Finns mye som smaker vondt men jeg kan anbefale 100% Natures Whey jordbær eller BMR.

http://fitnesslife.no/kosttilskudd/proteinpulver/sports-nutrition-100-natures-whey.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...