AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Hei, jeg er ei jente på 20 år. Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i ca 3 år og vært samboere i litt over 1 år. Det har vært ting som har småirritert meg med han i en lang stund, men det er først nå det har gått opp for meg at de tingene må endres, ellers vet jeg ikke om jeg klarer mer. Han vil for det første aldri bli med meg på fest eller andre ting blant mine venner (ellers hans egne nesten). Noen av mine gode venner har faktisk ikke hilst på han enda.. vi har tross alt vært sammen i 3 år.. De gangene jeg har klart å fått han med ut på noe så virker han litt småsur, ikke så kosete med meg, og kødde litt sånn frekt mot meg (noe han aldri gjør når vi er alene) og han vil som regel alltid tidlig hjem, med eller uten meg.. Jeg har sett bort ifra det til nå, selv om det har gjort meg lei meg, men det er fordi jeg har tenkt at han har vært litt nærvøs og sånt. Men nå vet jeg ikke om jeg orker det mer, fordi det er ikke sånn jeg vil at livet mitt skal være i framtiden. Har dere noen tips om hvordan jeg kan få han til å bli mer sosial? En annen ting er det at han kan bli fort sur, men da blir han helt stille, sier ikke noe til meg nesten og kan til tider bare finne på å gå. Jeg er helt motsatt, jeg må snakke om det og jeg kan ikke gå fra han før vi har ordnet opp, eller i det minste snakket om det. Og han har en tedens til å få det meste til å bli min skyld (vet ikke hvordan han klarer det, men han får det til) og det sliter veldig på meg, spesielt når jeg innerst inne vet at jeg ikke har gjort noe. Jeg tenkte at før vi eventuelt må gå hver vår vei, så vil jeg ta en alvorsprat med han og gi han en sjanse til, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal ta fram alt dette på en grei måte, uten at han skal bli sur. For alene kan han være den skjønneste, han koser masse, vi kan gå på turer og alt mulig, men bare alene. Det er det som sliter på meg, for jeg er en sosial person som liker å omgås andre mennesker også. Være alene og gjøre ting alene av og til er bare koselig, men hele tiden? nei. Jeg elsker han så utrolig mye og familien hans, derfor dette er så vondt og vanskelig for meg! Spytt ut om dere har noe som helst av råd, tips, erfaringer o.l Takk på forhånd! Anonymous poster hash: aa9c2...5cd Anonymous poster hash: aa9c2...5cd
Gjest thesledge Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Fortell han hvordan du føler det. Mine erfaringer med ting som irriterer meg med kjæresten som jeg vil endre er at de ikke kan endres. Det er som regel bare slik han er. Noe kan jeg endre ved å fortelle han hvordan jeg føler det, men andre ting fungerer ikke like bra. Ofte har han bedret seg på tingene i noen dager/uker før det er tilbake til det vanlige. Har bare lært meg å akseptere at det er sånn han er, jeg elsker han og klarer å leve med de få tingene som er irriterende og som jeg egentlig ville endret på. Du får enten snakke med han og se om det skjer noen endringer eller så får du velge om det er verdt å leve med eller ikke. Selv ville jeg ikke gått fra kjæresten av grunnen du nevner. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå