Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært glad i å klemme andre mennesker, jeg klemmer mine nærmeste venner og familie, kjæresten min kan jeg klemme ustanselig på. Men andre som er litt fjernere for meg klarer jeg nesten ikke å klemme, jeg synes det er ubehagelig å klemme mitt eget ansikt opp i andres. Synes det er unaturlig.. Svigers skal alltid klemme og jeg får helt fnatt. Hvordan få frem at jeg ikke er en klemmeperson? uten å virke altfor sær?

Gruer meg til bryllupet mitt for da vet jeg alle skal klemme...

Anonymous poster hash: d41db...b94
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg er akkurat som deg! Jeg orker ikke den klemmingen altså... jeg blir så klein med en gang, og syns det hele bare er ubehagelig. Når jeg skal møte venner jeg til vanlig ser ganske ofte, ser jeg ingen grunn til å klemme når vi sier hei og hade, men mange av vennene mine gjør det og jeg hater det. Noen av de vet det, så de som kjenner meg best, klemmer meg ikke ved hei og hade. :P Greit å slippe unna det, altså!

Men når det gjelder kjæresten min, eeelsker jeg å klemme. Da er jeg et kosemenneske! Syns også det er koselig å klemme mor og far, men bare hvis det er lenge til vi skal ses igjen og lignende.

Anonymous poster hash: ce99a...b2f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

åå så godt å høre! trodde jeg var en liten freak :) Jeg orker faktisk ikke sitte for tett på noen, synes det er tett nok på fly... og blir nesten gal om noen setter seg helt ved meg i en sofa hvis det er god plass!! Intimsone heter INTIMsone for en grunn.

Anonymous poster hash: d41db...b94
  • Liker 2
Skrevet

Har det på akkurat samme måte, TS! Har bare innsett at det er noe jeg må finne meg i, for det ser ut til å være flere klemmer enn ikke der ute! Det jeg synes er verst er den tiden når man hilser på noen, og så blir jeg så sykt usikker på om jeg burde klemme eller ikke. Og så oppstår det et awkward moment hvor jeg er usikker på om jeg må klemme eller ikke - for jeg vil helst slippe, men vil heller ikke fremstå som uhøflig eller reservert (selv om jeg egentlig er en reservert og introvert person). Kleeeint!

Skrevet

Det er ikke sært, det er ganske normalt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ingen klemmeperson.

Anonymous poster hash: 78e2c...c58
Gjest HarryDotter
Skrevet

Da skal dere alle være glade dere er født og oppvokst i Norge og ikke f.eks USA/Spania osv :fnise: . der er det klemmemani!

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg er helt lik ;)

Kun kjæresten og barna jeg liker å klemme, og til nød foreldrene mine. Tror det er ganske normalt. Jeg bare tvinger meg gjennom det hvis den andre klemmer meg, men jeg tar ikke initiativ til det selv. Synes det er utrolig pinlig i sosiale tilstelninger som f.eks bryllup, begravelse osv, der man møter sånne "halvkjente" personer og ikke vet om det er forventet at man skal håndhilse eller klemme. Ender ofte med at jeg tar frem hånden og den andre lener seg frem for å klemme, og så krasjer vi... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg her heller ingen tilhenger av denne klemmetrenden, men regner med den er kommet for å bli. Da jeg vokste opp var det helt uvanlig at venner klemte hverandre, nå ser jeg det på gaten mange ganger hver dag. Får bare håpe at ikke smaskepåkinnet-tradisjonen også sprer seg til Norge.

Anonymous poster hash: b4cca...db3
Skrevet

En ting jeg synes hjelper er å vinke eller hilse med armen og si hei og så stå på stedet hvil og ikke vise tegn til å gi noe klem før man begynner å prate videre :)

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Lite er mer ubehagelig enn å møte kulturer der klemming og kyssing på kinnet er en del av hilseritualet. Så nei TS, du er ikke alene. Men, i bryllupet ditt vil det nok være korte klemmer og ikke armene rundet hele deg og full kroppskontakt. Det bør være håndoterbart i situasjonen.

Gjest iGirl
Skrevet

Da skal dere alle være glade dere er født og oppvokst i Norge og ikke f.eks USA/Spania osv :fnise: . der er det klemmemani!

I USA er de ikke på klem etter min erfaring iallefall. Fint for meg! I'm not a hugger :fnise:

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

I USA er de ikke på klem etter min erfaring iallefall. Fint for meg! I'm not a hugger :fnise:

Haha....var der for mange år siden og der vanket det klemmer i øst og vest :) Men det var på en slags gatefest da :) det tells kanskje ikke?

Endret av HarryDotter
Gjest iGirl
Skrevet

Haha....var der for mange år siden og der vanket det klemmer i øst og vest :) Men det var på en slags gatefest da :) det tells kanskje ikke?

Mardi Gras? :lur:

Neida, men det er jo et stort land, og det kan tenkes at variasjonene på klemming er store og godt fordelt. :)

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)

Mardi Gras? :lur:

Neida, men det er jo et stort land, og det kan tenkes at variasjonene på klemming er store og godt fordelt. :)

Haha ikke helt Mardi Gras ;)

Eller så utsondrer jeg klemmebehov...?

Endret av HarryDotter
Skrevet

Bodde et halvt år i Spania. Klemming og kyssing all over the place... Nei takk!

Gjest iGirl
Skrevet

Haha ikke helt Mardi Gras ;)

Eller så utsondrer jeg klemmebehov...?

Kanskje du ser ut som du trenger en klem? :)

Gjest HarryDotter
Skrevet

Kanskje du ser ut som du trenger en klem? :)

Hmmmm ja kanskje det? Jeg har jo veldig "klemmekinn" så det var nok deeeeeet det var :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ikke noe godt svar på det du spørr om, da jeg ikke er et klemme menneske selv...

De gangene jeg synes det er naturlig å klemme:

-når kjente har opplevd noe trist eller vanskelig.

-klemmer samboeren min selvfølgelig

-når jeg treffer små barn jeg kjenner godt

Utover det er jeg ikke komfortabel med klemming i alle mulige settinger.

Kanskje er jeg sær, men jeg liker heller ikke at andre skal smake på maten min på cafe og lignende, dele flaske, drikke av gasset mitt ect.

Har ikke nooen ting å gjøre med at jeg synes vedkommende er ekkel eller noe, jeg har bare aldri synes det er naturlig.

Det er vanskelig for er redd folk (typisk venninner som skal smake vinen min el.) tror jeg synes de er uhygeniske eller ekle..

Anonymous poster hash: fe0fb...04c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at de også hadde sett litt annerledes på det om de hadde vært oppvokst der.

Jeg har samme erfaring. Jeg har vært i NY, California, New Jersey og Nevada. Det var spesielt vanlig i NY synes jeg. Veldig vanlig at folk jeg ikke hadde møtt før klemte meg. Men det var på en måte ikke en ordentlig klem. Det var bare såvidt kinnene møtte hverandre. Veldig rart. Det er nok litt forskjellig fra sted til sted, som en annen skriver her, ja.

Jeg synes det er koselig å klemme, men jeg synes det blir så rart å klemme folk jeg ser hver dag. Jeg synes også det er litt rart å klemme folk som jeg aldri har møtt før.

Anonymous poster hash: 90784...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...