AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg er cirka 163 cm høy og veier 52-53 kg. Har alltid innbilt meg at jeg har høy fettprosent, har nemlig venninner som er cirka like høye og veier det samme som meg som ser veldig bra ut, men jeg har ikke vært tilfreds med meg selv. Rådene jeg har fått her inn, er å starte med styrketrening, noe jeg ikke har gjort. Men for 1 uke siden bestemte jeg meg for å måle fettprosenten på treningssenteret og det viser seg at jeg har temmelig lavt fettprosent, selv om jeg ikke akkurat har synlige muskler (har det bare tidlig på morgenen, før jeg har spist) og fikk beskjed om at dette ikke var noe jeg behøvde å bekymre meg for, at jeg ikke trenger å gå ned i fettprosent og at kroppen vil se mager ut dersom jeg går ned i fettprosent. Da er spørsmålet, hvorfor er jeg ikke tilfreds med hvordan jeg ser ut? Hvorfor innbiller jeg meg at jeg har høy fettprosent? Det er trist at en har forvridd syn på kroppen, merker jeg blir veldig frustrert på meg selv. Anonymous poster hash: 61efc...903 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 fordi du har dårlig selvtillit. Nei, skal ikke påstå at jeg har supergod selvtillit, for det har jeg ikke, men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg er så kritisk når det gjelder kroppen, har bedre selvtillit når det gjelder andre ting. Anonymous poster hash: 61efc...903
Sheherasade Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Hvorfor du ikke er fornøyd? Pga urealistisk skjønnhetsideal i samfunnet og for høye forventinger til seg selv. Man ser seg selv som oftest ikke slik man virkelig er. Det er i dag mange som utvikler spiseforstyrrelser pga dette, og da kan det være lurt å oppsøke psykolog. Virkelig. Ellers bør du stole på de på treningssenteret. De har et mer objektivt syn på kropper, helse, og på ditt utseende, enn du selv har. Endret 27. juli 2014 av Sheherasade 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Hvorfor du ikke er fornøyd? Pga urealistisk skjønnhetsideal i samfunnet og for høye forventinger til seg selv. Man ser seg selv som oftest ikke slik man virkelig er. Det er i dag mange som utvikler spiseforstyrrelser pga dette, og da kan det være lurt å oppsøke psykolog. Virkelig. Ellers bør du stole på de på treningssenteret. De har et mer objektivt syn på kropper, helse, og på ditt utseende, enn du selv har. Forstår at det er vanskelig å svare på hvorfor jeg ikke er fornøyd, men tenkte at det er flere som har det slik, folk som veier ganske lite som påstår at de har høy fettprosent. Du har nok rett i at en har høye forventninger til seg selv og at det har noe å gjøre med samfunnets "skjønnhetsideal" Jeg ser meg selv i speilet på treningssenteret at jeg er ganske slank\tynn, men i blant så ser jeg bare dvask ut... Anonymous poster hash: 61efc...903
Sheherasade Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Hvordan man synes man ser ut i speilet kommer helt an på dagsformen, hva man har spist, hva man har på seg, hvilket humør man har osv. Det betyr ikke at man faktisk ser annerledes ut for andre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå