Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pheel
Skrevet (endret)

Håper andre som har vært gjennom denne prosessen ønsker å dele sine erfaringer og tips.

Selv er jeg blitt så lei av å måtte farge håret hele tiden, og jeg blir aldri heller helt fornøyd med fargen.

Har prøvd å gå tilbake til en farge som er mer lik min egen, med resultat at lengdene er mørkere og jeg enda får synlig ettervekst, dog ikke like synlig som tidligere.

Har farget håret siden jeg gikk på barneskolen, så er også veldig usikker på hvordan min naturlige hårfarge egentlig er i dag, da det er umulig å si med bare etpar cm røtter også.

Leser at mange opplever at håret virker tynnere og mer flatt iforhold til når en hadde farget hår, fordi håret blir tørt av mange fargebehandlinger og dermed virker til å få mer volum og tekstur, samt at det ikke blir lite fort fett. Noen som har erfaring med det?

Er redd for å slite lenge med ettervekst for så å bli misfornøyd og ende med å gå tilbake til å farge håret. Samtidig synes jeg nesten alltid at naturlig hårfarge er det peneste, og tenker at håret vil bli sunnere og sterkere uten all behandlingen.

Hvordan gikk du frem til å få din naturlige farge tilbake? Er der noen som har angret på at de i det hele tatt prøvde?

Endret av Pheel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har farget håret mitt i litt av hvert. grønn, turkis, svart, brunt og bleika det platina. Den siste fargen jeg hadde var svart tror jeg..

Det jeg gjorde var å bleike det hos frisøren, for så å komme tilbake dit igjen etter 1 uke eller 2, og ta lyse striper. Det så ut som brunt med hint av oransj + slitte lyse striper.. Ikke så pent med andre ord. Men jeg lærte meg å leve med det. Dette hadde jeg helt til mitt naturlige hår vokste ut igjen. Jeg bare lot det gro. Jeg hadde håret ofte i hestehale fordi håret så ikke ut når jeg hadde det løst.. Det så ut som gress etter all farginga og bleikinga. Men det er det eneste jeg kunne gjøre for å få min naturlige hårfarge tilbake :) Jeg klipte det en gang veldig kort, bare for å klippe bort det mest slitte. Jeg så ut som en gutt en periode, men det vokste ut på ca tja.. 1-2 år. Det går fort da. :)

Nå har jeg plutselig lyst til å bleike det igjen til platina siden jeg er så lei kommune-blondt hår… hahaha. Men jeg tror ikke det vil skje når jeg tenker tilbake på alt mitt stakkars hår måtte gjennomgå. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg farget håret fra slutten av barneskolen til jeg var 25, og fant ut jeg ville tilbake til min naturlige. Hadde farget det i alle mulige farger, min naturlige er mellomblond/askeblond. Da jeg begynte var jeg mørk brun med rødskjær, og jeg dro til frisøren. Hun bleket det med en mild bleking, så jeg endte opp som lys brun med mye rødt/oransje. Hun la da en minicolor over som hadde kjølige toner for å nøytralisere det røde, og det ble greit nok. Så ikke ut som en gulrot for å si det sånn. Så kom jeg tilbake etter en måneds tid for å få striper, da dette gir en lettere overgang når det vokser ut, slipper den todelte fargen. Hun satte også i minicolor hver gang for å få det kjølig, siden jeg egentlig har en askefarge. jeg stripet det et par ganger til, til det ble så likt som min naturlige som mulig før jeg rett og slett lot det vokse ut. Jeg hadde skulderlangt hår på denne tiden, og jeg klippet det rimelig ofte for å klippe vekk mer og mer av det lyse, uten å miste for mye lengde. Etter de tre-fire omgangene med striping så la jeg inn noen få tynne striper sånn ca hver tredje måned, bare for å få litt jevnere overgang. Disse stripene ble aldri bleket mer enn de lyseste naturlige i håret. Naturlig hår har jo litt mer spill i det enn helfarget hår.

Viktig å bruke gode kurer, og ja, håret ble "flatere" om en kan si det. Men mye sunnere, ikke så sprøtt. Om en savner volumet kan en jo heller bruke volumprodukter og føne det :-)

Men, nå farger jeg det igjen...Men nå farger jeg det omtrent samme farge som jeg har, og det er bare fordi at etter to år med å få tilbake den naturlige fargen, så oppdaget jeg grå hår!! Så det var mye arbeid for ingenting for min del, beholdt vel den naturlige i to år før jeg ble lei av å nappe ut de grå :-)

Anonymous poster hash: 249cf...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg farget håret fra slutten av barneskolen til jeg var 25, og fant ut jeg ville tilbake til min naturlige. Hadde farget det i alle mulige farger, min naturlige er mellomblond/askeblond. Da jeg begynte var jeg mørk brun med rødskjær, og jeg dro til frisøren. Hun bleket det med en mild bleking, så jeg endte opp som lys brun med mye rødt/oransje. Hun la da en minicolor over som hadde kjølige toner for å nøytralisere det røde, og det ble greit nok. Så ikke ut som en gulrot for å si det sånn. Så kom jeg tilbake etter en måneds tid for å få striper, da dette gir en lettere overgang når det vokser ut, slipper den todelte fargen. Hun satte også i minicolor hver gang for å få det kjølig, siden jeg egentlig har en askefarge. jeg stripet det et par ganger til, til det ble så likt som min naturlige som mulig før jeg rett og slett lot det vokse ut. Jeg hadde skulderlangt hår på denne tiden, og jeg klippet det rimelig ofte for å klippe vekk mer og mer av det lyse, uten å miste for mye lengde. Etter de tre-fire omgangene med striping så la jeg inn noen få tynne striper sånn ca hver tredje måned, bare for å få litt jevnere overgang. Disse stripene ble aldri bleket mer enn de lyseste naturlige i håret. Naturlig hår har jo litt mer spill i det enn helfarget hår.

Viktig å bruke gode kurer, og ja, håret ble "flatere" om en kan si det. Men mye sunnere, ikke så sprøtt. Om en savner volumet kan en jo heller bruke volumprodukter og føne det :-)

Men, nå farger jeg det igjen...Men nå farger jeg det omtrent samme farge som jeg har, og det er bare fordi at etter to år med å få tilbake den naturlige fargen, så oppdaget jeg grå hår!! Så det var mye arbeid for ingenting for min del, beholdt vel den naturlige i to år før jeg ble lei av å nappe ut de grå :-)

Napper du også? Jeg sluttet å nappe. Godtar forandringene :)

Anonymous poster hash: e8ebb...ad9

Gjest Pheel
Skrevet

Takk for at dere deler erfaringer med meg!

Å stripe håret for at overgangen skal virke mindre synlig høres i teorien fint ut, men da må man jo opprettholde stripene like ofte som med farging, og når man har fått tilbake sin naturlige farge tilslutt så ser det jo like ille ut å la stripene vokse helt ut? Ønsker ikke striper i håret heller annet enn det som kommer naturlig.

Dessuten har jeg ikke veldig synlig overgang nå, fargen er vel omtrent samme nyanse øverst, annet enn at røttene ser mer grå ut enn resten av håret.

Minicolor hørtes interessant ut, da jeg selv har rødskjær i mitt fargede hår uten å ha noe rød pigmentering fra naturens side. Har brunt hår med heller toner av grått/aske enn rødt naturlig.

Nå har jeg alt litt røtter så ønsker ikke å farge over det, men hvis jeg lar røttene vokse enda lenger, kan jeg da be en frisør om å la være å ta noe farge i røttene, men sette minicolor for å få mer askefarge på resten? Også redd for at det nederste skal bli enda mørkere på denne måten da, da jeg tidligere farget det flere nyanser mørkere enn mitt eget... Så er dessverre mørkere i lengdene enn øverst.

Noen som har erfaring med shampoo for å fjerne rødskjær i farget rødbrunt hår?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere deler erfaringer med meg!

Å stripe håret for at overgangen skal virke mindre synlig høres i teorien fint ut, men da må man jo opprettholde stripene like ofte som med farging, og når man har fått tilbake sin naturlige farge tilslutt så ser det jo like ille ut å la stripene vokse helt ut? Ønsker ikke striper i håret heller annet enn det som kommer naturlig.

Dessuten har jeg ikke veldig synlig overgang nå, fargen er vel omtrent samme nyanse øverst, annet enn at røttene ser mer grå ut enn resten av håret.

Minicolor hørtes interessant ut, da jeg selv har rødskjær i mitt fargede hår uten å ha noe rød pigmentering fra naturens side. Har brunt hår med heller toner av grått/aske enn rødt naturlig.

Nå har jeg alt litt røtter så ønsker ikke å farge over det, men hvis jeg lar røttene vokse enda lenger, kan jeg da be en frisør om å la være å ta noe farge i røttene, men sette minicolor for å få mer askefarge på resten? Også redd for at det nederste skal bli enda mørkere på denne måten da, da jeg tidligere farget det flere nyanser mørkere enn mitt eget... Så er dessverre mørkere i lengdene enn øverst.

Noen som har erfaring med shampoo for å fjerne rødskjær i farget rødbrunt hår?

Ang striper, så var det veldig tynne striper, og aldri i selve skillen, slik at det spilte ingen rolle når de vokste ut. Men hvor stor forskjell er det på din naturlige og din fargede? Om du ser utifra nummerene de bruker på farger. Jeg gikk vel fra en 4 til en 8(naturlig). Den første avfargingen tok meg til 5-6, med da mye rødskjær. Stripene og minicoloren var for å lysne det gradvis og for at det skulle se naturlig ut. Dersom du ikke striper det, så ville jeg bleket det, da jeg syns det ser bedre ut med mørkere ettervekst, enn lys. Og minicoloren er jo fin fordi den er ikke permanent, slik at håret ser fint ut, mens det vokser ut. Da mitt var halvveis utvokst så virket det bare som om det gamle lyseste håret var litt solbleiket, så da droppet jeg å stripe det mer.

AnonymBruker
Skrevet

Napper du også? Jeg sluttet å nappe. Godtar forandringene :)

Anonymous poster hash: e8ebb...ad9

Joda, jeg nappet. Fant ut at det ikke var så lurt. Endte opp med korte hvite hår som sto rett opp. Men nå farger jeg det igjen, ikke med permanent da, toning og syns det fungerer fint. Har bare funnet fem grå hår, alle på omtrent samme flekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...