AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg og venninnegjengen var på gruppetrening, og i garderoben etterpå var jeg litt sen, trodde jeg var den siste som var igjen, og så så jeg en lommebok på benken. Jeg gikk bort og åpnet den for å se hvem det var sin, i tilfelle det var en av venninne sine så jeg kunne ta den med. Og akkurat når jeg har funnet ut hvem det er sin kommer hun ut fra toalettet.. "Hva gjør du??", sier hun anklagende, og jeg forklarer at jeg trodde den var igjenglemt og at jeg bare skulle se hvem det var sin. Og nå har jeg fått vite at hun har sagt at det mangler 200 kr og at jeg har stjelt dem Hva kan jeg gjøre med dette? Vurderte en stund å bare gi henne 200 kr, men det ville jo være å innrømme noe jeg ikke har gjort Kjenner meg så trist av dette, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymous poster hash: 4db0d...f91
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 1. Hvem legger igjen lommeboka på en benk, ubevoktet? 2. Forklar situasjonen igjen, stoler hun ikke på deg ville jeg ikke tatt kontakt med hun i fremtiden heller. 12
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Frustrerende situasjon, og utrolig krenkende å bli anklagd for noe man ikke har gjort. Mest sannsynlig har hun vel hatt mindre i lommeboken enn hun husker? Eller så har kanskje noen andre vært i den før deg? Opplevde noe liknende en gang for mange år siden. En venninne mente at jeg måtte ha beholdt en gullring hun påsto hun hadde glemt igjen hos meg på en overnatting. Den var ikke hos meg. Jeg ble veldig såret og krenket av at hun kunne tro dette om meg, og jeg klarte ikke å se på henne som en venn igjen etter det. Anonymous poster hash: 4dfd4...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Mener hun at du har stjålet får hun gå til politiet og anmelde deg. Da må hun samtidig skrive under på at hun ikke anmelder falskt. Idiotiskt gjort av henne å legge lommeboken i fra seg sånn, gjorde hun det for å lokke deg i en felle?Anonymous poster hash: 7d796...103
Hypnotica Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Herregud, husker jeg opplevde noe lignende på bussen engang! Fant en lommebok i setet jeg satte meg i, og ga den til konduktøren. Etterhvert var det en dame som fortsatt satt på bussen, men som tydeligvis hadde byttet plass som begynte å snakke om at hun manglet lommeboken min. Da grep jeg inn (hyggelig som jeg var), og sa at jeg hadde funnet en lommebok jeg trodde var gjenglemt, som konduktøren hadde fått. Hun fikk tak i lommeboken sin. Og ca 5 min senere begynte hun å kverne til meg om at hun manglet en hundrelapp ! Fy fadern så frekk!! Siste gangen jeg hjelper noen, utakk er verdens lønn. Hadde jeg ville stjele noe fra henne, hadde jeg vel faen ikke sagt fra til henne at lommeboken var hos konduktøren? En tyv ville vel i det hele tatt stikki av med hele lommeboka! Tipper hu hadde rota bort den hundrelappen selv jeg. 2 1
MissPierce Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Noen har nok vært der å stjålet penger, og lagt den igjen på benken. Det var sikkert derfor du fant den der. Gode venner mistenker ikke andre venner for å ha stjålet fra de. Å hvem går i fra lommeboken sin i en garderobe. Er det ikke låsbare skap der?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 1. Hvem legger igjen lommeboka på en benk, ubevoktet? 2. Forklar situasjonen igjen, stoler hun ikke på deg ville jeg ikke tatt kontakt med hun i fremtiden heller. Jeg kan nok klare meg uten henne men nå erd synspunkt at hun har sagt til at jeg har stjelt av henne, og jeg betvile hvordan jeg skal få folk til å skjønne at det ikke er sant!Anonymous poster hash: 4db0d...f91
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg kan nok klare meg uten henne men nå erd synspunkt at hun har sagt til at jeg har stjelt av henne, og jeg betvile hvordan jeg skal få folk til å skjønne at det ikke er sant!Anonymous poster hash: 4db0d...f91 Du tar en alvorsprat med hun. Hører hun ikke etter, kutter du hun ut. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Du tar en alvorsprat med hun. Hører hun ikke etter, kutter du hun ut. Hva med de andre? Er så redd det ender opp med at jeg blir fryst ut av hele gruppa Anonymous poster hash: 4db0d...f91
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Hva med de andre? Er så redd det ender opp med at jeg blir fryst ut av hele gruppa Anonymous poster hash: 4db0d...f91 Snakk med dem også da vel, gi din side av historien. Om de fryser deg ut er de heller ikke noe man vil kalle venner.
Colargol Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Til vennegjengen så synes jeg du skal si noe sånt som det du sa til hun med lommeboka: "hei dere! Dere får tro hva dere vil om meg, men jeg stjeler ikke. Jeg trodde alle hadde gått da jeg så lommeboka og prøvde selvfølgelig å sjekke hvem det var sin så hun kunne få den tilbake. Nå blir jeg anklaget for noe jeg ikke har gjort, og det er ekstra kjipt når det er ord mot ord. Om dere vil tro på "Lise" så kan jeg ikke stoppe dere, men jeg håper virkelig at dere kjenner meg bedre enn som så." ...og håpe at de er kule nok til å skjønne at du ikke står bak dette Men historien din får meg til å tenke -var dere bare denne jentegjengen i denne garderoben, eller var det også andre innom? Ser for meg to scenarioer -enten at noen andre i gruppa har stjålet mens dere var opptatt med deres, -eller at jenta som ble "frastjålet" enten har mistet 200,- tidligere uten at hun visste det, eller at hun egentlig ikke har mistet noe som helst, men anklager bare for å være kjip/skape splid. Uansett så synes jeg denne jenta høres småblåst ut som går å sladrer bak ryggen din istedet for å ta praten med deg direkte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå