Piarina Skrevet 28. juni 2004 #21 Skrevet 28. juni 2004 Det er ikke vi som arrangerer nachspielet, men jeg vet at noen har tenkt å arrangere et, og at der skal det være pølse-muligheter. Og pølse eller kebab går vel ut på det samme...ihvertfall her i byen. Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor denne diskusjonen ble så personlig plutselig... Ingen av våre gjester kommer til å sulte uansett, så jeg syns ikke jeg er så dårlig vertinne selvom jeg ikke sender folk hjem stappmette midt på natten. Forresten så har flere tidligere fortalt at det går så lite kaker nettopp fordi folk er så mette. Så hvorfor presse på folk enda mer mat en time etter? Bare bortkastet iforhold til VÅR tidsplan. Ikke noe å bli så sjokkert over det vel. Men hadde vi hatt en annen tidsplan og festen hadde vart lenger så hadde det passet yppelig med nattmat.
Peluche Skrevet 28. juni 2004 #22 Skrevet 28. juni 2004 Ikke noe personlig slik jeg ser det. Men det er så trist å være gjest og være sulten, jeg har en svær kjepphest på det der at gjestene skal være mette, gjerne så de triller ut, og føle at det var mer der det kom fra når de er ferdige. Og kaker blir bare ikke det samme som saltmat uansett. Når man har drukket og danset og ledd smaker det utrolig godt med en salt-bit, det blir noe helt annet enn kaker. Hva med å ta kakene tidligere og nattmat før gjestene går hjem da? Er det opp til meg skal de få frokost også før de drar
Lullu Skrevet 28. juni 2004 #23 Skrevet 28. juni 2004 Hva med å ta kakene tidligere og nattmat før gjestene går hjem da? Dette passer ikke inn hos oss. Da blir det kun spising, spising og spising vi får tid til, og i vår danseglade gjeng hadde nok ikke dette blir særlig morro. Vil heller ha tid til masse dans og skravling. Og etter middagen, vil vi at folk skal få synke maten før kaker settes frem. Tiden flyr når polonese og bryllupswalz skal gjennomføres + at baren åpner.
Tina75 Skrevet 28. juni 2004 #24 Skrevet 28. juni 2004 Vi skal ha bacalao!Gleder meg nesten mer til den enn selve middagen,jeg.....
cecily Skrevet 28. juni 2004 #25 Skrevet 28. juni 2004 Vi skal heller ikke servere nattmat. Det har jeg ikke tenkt kan være litt nødvendig engang. Først skal vi spise en treretters middag, ferdig ca 20.30, mye mat, mye dessert og mye vin. Så er det kaffe avec, så kaker og mer kaffe ca kl 22.30-23.00 . Og da har det kun gått to timer etter masse middag. Lokalene stenger kl 02.00, når skulle en fått tid til nattmat? To timer etter kakene, dvs kl 01.00, spise og så hadet og god natt ? Definitivt ikke nattmat på oss.
Holly Hobbie Skrevet 28. juni 2004 #26 Skrevet 28. juni 2004 Det blir ikke nattmat på oss heller. Men med fire retter til middagen, som begynner klokken halv seks og sikkert varer en del timer, så blir det kaffe og kaker og deretter dans og bar....og så stenger det klokken 2 - ja, da blir det ikke mye tid til nattmat, og sikkert ikke plass i magen heller! Hadde vi begynt å spise klokken fire, så hadde det vel vært mer på sin plass med et nytt måltid utpå kvelden.
Gjest Poirot Skrevet 28. juni 2004 #27 Skrevet 28. juni 2004 Vi regenr vel med å gå til borde i 18-19 tiden og avslutte i 02-tiden,. blir ikke noe nattmat. Men hadde vi gått tilbords tidlig og hatt kaffegjester og selskap som varte langt utover natta ville vi nok hatt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå