Gå til innhold

Nattmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere servere nattmat?Vi har vurdert å koke grønnsakssuppe og rundstykker.Tror det vil bli godt med noe salt utover natta.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Lur ide!

Tror jeg hadde satt veldig pris på salt grønnsakssuppe utover kvelden :)

Clea

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi kommer til å sette frem restene av koldtbordet på kvelden. Så slipper vi å lage til et nytt måltid.

Skrevet

Vi var inne på tanken, men har kommet frem til at vi ikke skal ha det. Selve festen varer fra 21 til 02, og med kakeservering mellom kl 22 og kl 23 så ser jeg ikke noe behov for nattmat igjen en time senere.

Min forlover har forresten pratet om å kanskje arrangere nachspiel, og kjøpe inn bare noe pølser eller et eller annet, og det er jo veldig greit. Men vi skal ikke ha nattmat i selve selskapet.

Gjest Tabby
Skrevet

Vi skal ha pølser til nattmat vi.

Skrevet

Vi setter frem restene av spekematbuffeen vi skal ha til middag.

Skrevet

Dette er vel det eneste forloveden har hatt en uoppfrodret klar mening om så langt: Vi skal ha sodd ved midnatt. Nå er det visstnok tradisjon i store fester i Trøndelag å servere sodd, så det er vel derfor han er så bestemt.

(Ikke at det er meg i mot, selvsagt, tipper jeg kommer til å sette pris på det selv, jeg :D)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nattmat tror jeg ikke det blir behov for, nei.

Vi går neppe fra middagsbordet før nærmere klokka 22. Og siden blir det kaker.

Tror neppe folk er særlig sultne etter det.

Gjest Tabby
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man legger opp dette. Som noen sier, om man beregner å gå fra bordet i 22 tiden så trengs nok ikke nattmat. Men vi skal ha bare ha den nærmeste familien til mat og skal spise kl 15. Så blir det en del som kommer til kaffe og kaker. Når de er fortært er det fortsatt mange timer igjen av festen, minst 5-6 og vi synes da det er greit å servere mat til de som ønsker det.

Samtidig ønsker vi å gjøre det så lettvindt som mulig for de som skal hjelpe til på kjøkkenet, derfor tar vi pølser.

Skrevet

Hos oss blir det kaker rundt 22:30, og ser derfor ikke behovet med nattmat.

Skrevet

Helt klart, nattmat er et must, selv om man har middag sent. Det spiller nesten ingen rolle hva det er, bare det er varmt og salt. Spekemat går det også, men da må det ihvertfall være noe varmt tilbehør til (poteter og eggerøre f.eks). Sodd er genialt til sånt bruk, alle setter pris på det og det trenger ikke være verken gourmet-tilberedning eller supertrendy servering. Stor kjele og kø med suppetallerkner duger!

Skrevet
Hos oss blir det kaker rundt 22:30' date=' og ser derfor ikke behovet med nattmat.[/quote']

For det første er nattmaten salt og den serveres gjerne i ett-to-tiden. Det er lenge etter kakene og ihvertfall lenge etter middagen. Kaker gjør ikke samme susen som saltmat.

Skrevet

Hos oss så ender festen rundt 01:30 / 02:00 så det er ikke behov for nattmat nei.

Snacks som potetgull, peanøtter og nypoppet popcorn settes frem etter kakene, og helt unødvendig med nattmat syntes vi. Sånn er det bare. Hva andre velger å gjøre er helt opp til dem.

Hos oss gjør nok kakene samme susen som nattmaten, for vi har verdens beste kaker :ler:

Så påståelig du var med denne nattmaten da Peluche? :o

Skrevet

Jeg påstår at kaker klokka halv elleve ikke kan erstatte nattmat ja, det var jo drøyt....! :roll:

At alle gjør som de vil goes without saying, men det gjør det nesten også at bryllup varer utover natta....

Skrevet

Jeg har prøvd å skrive svar her to ganger uten at det kom med - prøver igjen:

Vi hadde kaker ganske sent, men det var likevel utrolig godt med en salt kjøttsuppe til nattmat! Kokken lagde suppe av bl.a. middagsrestene, og jeg er glad for at vi valgte å gjøre det. Vi lurte også på om vi skulle droppe nattmat.

Skrevet
Jeg påstår at kaker klokka halv elleve ikke kan erstatte nattmat ja, det var jo drøyt....! :roll:

At alle gjør som de vil goes without saying, men det gjør det nesten også at bryllup varer utover natta....

Kan ikke vare utover natta, når lokalene stenger 02:00...

Hadde festen vart lenger, hadde det nok vært lurt med nattmat. Sikkert nydelig med salt mat, men vi velger å ikke gjøre det. Begge bryllupene vi har hatt i gjengen, har vært uten nattmat, og ingen har savnet det heller.

Skrevet

Våre lokaler stenger også kl 02, og baren stenger 0130. Så med kaker i 2230-tiden ser ikke jeg heller poenget med nattmat hos oss. Folk får heller kjøpe seg en kebab eller noe på vei hjem. Eller spise pølsene på nachspielet da, hvis de vil dra dit. Vi pleier aldri å servere nattmat ellers når vi har middagsgjester...

Gjest Poirot
Skrevet
Vi skal ha pølser til nattmat vi.

Det hadde Haakon og Mette Marit også.

Skrevet
Folk får heller kjøpe seg en kebab eller noe på vei hjem. Eller spise pølsene på nachspielet da' date=' hvis de vil dra dit.[/quote']

Så hyggelig, da.. :o

Men hvis dere har mat på nachspielet, da har dere jo nattmat da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...