AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg og en vennine skulle egentlig reise til syden om noen dager, men på grunn av denne terrortruslen så tørr jeg rett og slett ikke å dra... Det kan virke barnslig eller dumt å være så redd, men jeg kjenner flere som var på Utøya, og noen av de omkom, så terror er noe jeg føler veldig tett på kroppen. Jeg er redd for at noe skal skje på flyet eller gardermoen. Jeg ligger våken om natten og tenker at jeg faktisk ikke klarer å dra.. Problemet er at denne ferien har venninen min betalt. Hun ville ta meg med til syden og kjøpte turen som en overraskelse (det er uansett ikke poenget), men nå føler jeg meg osm en dritt for at jeg faktisk ikke vil mer. Kan man få billettene refundert siden situasjonen er litt spessiel? Noen råd, for jeg kommer faktisk IKKE til å reise på denne turen. Også fordi at hvis noe skjer, så vil jeg være hjemme og med mine nærmeste, og ikke i Syden. Anonymous poster hash: ac072...84c
Gjest bustyvel Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Er du en av de som benytter terrortrusselen til å skippe jobb også eller? Jeg høres sikkert ut som en jævla hurpe, men jeg synes man skal leve og nyte, og ikke la seg skremme av slikt. Tviler på at du får igjen pengene og tviler på at venninna di blir så happy. 16
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Man får ikke noe refundert slik situasjonen er nå. tenk deg om, hvor stor sjangse er det for at noen finner på noe tull med et charterfly? Mye større sjangse for at de som tuller bruker et rutefly dersom de har tenkt å ramme noe eller noen i luftrommet. En anne ting, tenk logisk, hvor stor sjangse er der for ar noen skal finne på noe tull akkurat der hvor du er, f eks akkurar når du er på Gardemoen? Det er dårlig gjort overfor venninna di om du trekker deg nå og pga noen tullete terorister, som muligens skal finne på noe tull i norge. Norge er stort. Det finnes nok mål som er langt mer ødeleggende for samfunnet om de tullingene bomber enn gardemoen. De som jobber i Nordsjøen kan ikke slutte å reise på jobb fordi der er terrortrussel. Vi kan ikke slutte å leve og stenge ned hele samfunnet og lukke oss selv inne i et bomberom fordi noen kan komme til å gjøre noe. Reis og kos deg, følg med på nyhetene men ikke sitt å les eller se på tv hele tiden, det har de ferreste av oss godt av.Anonymous poster hash: 4d185...007 6
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Husk at disse terroristene må igjennom grensen til Norge (det er kanskje ikke det vanskligste uansett) men å fysisk komme seg igjennom sikkerhetskontrollen og politiet på gardermoen/torp etc er en annen sak. Å ikke reise blir bare for dumt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Nei vet dere hva! Nå vet ikke jeg om dere opplevde forrige gang det var terror i Norge som spessielt vanskelig, men når du kjenner noen som går bort i en slik situasjon er det vanskelig å bare "fortsette å leve" når vi VET at det er en reel trussel. Det er ikke bare at jeg er redd noe skjer med meg, men hva om noe skjer med noen jeg er glad i? Hva om jeg er i Syden og noen jeg kjenner blir skadet, eller mamma trenger å ha meg der akkurat da!! Når Utøya skjedde så var jeg veldig glad for å ha mine nærmeste rundt meg når jeg trengte trøst og omsorg, og jeg VET at jeg ikke klarer å nyte en sydenferie når det er en STOR trussel de neste dagene. Vi bor i hovedstaden, og det er vel her det er mest fare. Jeg har ikke skippet jobb en eneste dag forde om det er en trussel, men å reise vekk fra alle man er glad i når det er dette hengende over oss, er for meg vanskelig og helt umulig. Jeg vil være rundt familien min nå. Anonymous poster hash: ac072...84c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Nei vet dere hva! Nå vet ikke jeg om dere opplevde forrige gang det var terror i Norge som spessielt vanskelig, men når du kjenner noen som går bort i en slik situasjon er det vanskelig å bare "fortsette å leve" når vi VET at det er en reel trussel. Det er ikke bare at jeg er redd noe skjer med meg, men hva om noe skjer med noen jeg er glad i? Hva om jeg er i Syden og noen jeg kjenner blir skadet, eller mamma trenger å ha meg der akkurat da!! Når Utøya skjedde så var jeg veldig glad for å ha mine nærmeste rundt meg når jeg trengte trøst og omsorg, og jeg VET at jeg ikke klarer å nyte en sydenferie når det er en STOR trussel de neste dagene. Vi bor i hovedstaden, og det er vel her det er mest fare. Jeg har ikke skippet jobb en eneste dag forde om det er en trussel, men å reise vekk fra alle man er glad i når det er dette hengende over oss, er for meg vanskelig og helt umulig. Jeg vil være rundt familien min nå. Anonymous poster hash: ac072...84c Snakk med din venninne, forklar situasjonen (hvordan du tenker og føler rundt det). Er det mulig for din venninne å be med noen andre i steden for deg, og få endret navnet på dine billetter? Anonymous poster hash: cce8b...816 1
Hecubaa Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ville nok tilbudt meg å betale venninnen min for billetten hun spanderte, og kanskje også for en eventuell navneendring på billetten slik at hun kan reise med noen andre om hun vil.. 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ville nok tilbudt meg å betale venninnen min for billetten hun spanderte, og kanskje også for en eventuell navneendring på billetten slik at hun kan reise med noen andre om hun vil.. Enig Lur ide! Anonymous poster hash: cce8b...816
Gjest bustyvel Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Terror kan skje når du minst venter det, så da må du være tilstede hele tiden. Synes å betale for turen var en lurt idé, og få henne til å be med seg noen andre. 3
dillyduzit Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Nei vet dere hva! Nå vet ikke jeg om dere opplevde forrige gang det var terror i Norge som spessielt vanskelig, men når du kjenner noen som går bort i en slik situasjon er det vanskelig å bare "fortsette å leve" når vi VET at det er en reel trussel. Det er ikke bare at jeg er redd noe skjer med meg, men hva om noe skjer med noen jeg er glad i? Hva om jeg er i Syden og noen jeg kjenner blir skadet, eller mamma trenger å ha meg der akkurat da!! Når Utøya skjedde så var jeg veldig glad for å ha mine nærmeste rundt meg når jeg trengte trøst og omsorg, og jeg VET at jeg ikke klarer å nyte en sydenferie når det er en STOR trussel de neste dagene. Vi bor i hovedstaden, og det er vel her det er mest fare. Jeg har ikke skippet jobb en eneste dag forde om det er en trussel, men å reise vekk fra alle man er glad i når det er dette hengende over oss, er for meg vanskelig og helt umulig. Jeg vil være rundt familien min nå. Anonymous poster hash: ac072...84c Uten å virke som en bitch her nå, men du er ikke den eneste på dette forumet som har opplevd terror og folk må gå videre med livene sine. Jeg vet nøyaktig hvordan du føler deg og selvfølgelig er det ingen god følelse. Men hør med venninnen din om man kan endre navnet på bill og be hun ta med seg noen andre, spander heller noe på henne senere. Det er bare synd at en slik hendelse skal sette preg på noe som kanskje ikke en gang skjer. 5
Lila Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Syns du skal betale tilbake det hun har lagt ut for reisen. Eventuelt kan du forelså at hun finner noen andre å reise med, så betaler du for navneendring på billetten. Likevel er det ikke sikkert hun finner noen på så kort varsel, men du kan jo foreslå det og se hva hun sier.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Enig med de som foreslår at du betaler din venninne. Det ville jeg ha gjort om jeg absolutt ikke turte reise. Anonymous poster hash: e7118...f64 1
Nasse1 Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 Hva er hensikten med å angripe TS. Hun ble berørt av 22. juli på nært hold og da er det ikke merkelig at dette oppleves sterkere enn for andre. Vi reagerer også ulikt på ting, bare fordi noen som også ble berørt personlig 22. juli ikke ser det som vanskelig, betyr det ikke at andre ikke gjør det. Forsikringssmessig får du ikke noe refundert på dette, men det høres ut som en god venninne, som sikkert også vil vise forståelse. Snakk med henne og hør hvordan dere kan løse det. Vær oppmerksom på at om det er bestilt via supersaver, travellink osv, kan det være problematisk å endre navn på billetten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Vær klar over at du kan ødelegge hele vennskapet hvis du ikke betaler for billetten din, eventuelt for navneendring hvis hun tilfeldigvis har en god venninne som har fri samme uke. Det skulle bare mangle at du betaler. Du har jo tydeligvis bestemt deg, men jeg sier som de andre, dette er en rar reaksjon. Det er jo uansett bedre å reise bort enn å være her hvis noe skulle skje, og de har utrolig mange folk på saken og har allerede nedjustert trusselen. Anonymous poster hash: a984e...2cf 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 For oss som ikke har opplevd terroren personlig på kroppen etter 22 juli eller annen forstår nok ikke reaksjonen på samme måte. Samt at selv om TS reagerer med angst for å reise og andre ikke gjør det er ingen av reaksjonen feil. Lag har trukket seg fra Norway Cup, noen reagerer mer på trusselen enn andre. Men TS det er nokså trykt å reise, men forstår tankegangen din hva om boe skjer her hjemme med noen du er glad i og du er der. Men nå er trusselen også nedjustert noe. Men snakk med vennina di du, tilby å betale det hun har lagt ut for din del. Anonymous poster hash: 4b262...be6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 Dere kommer ikke til å få refundert pengene bare fordi du ikke vil. Så da er det minste du kan gjøre å legge ut for reisen til venninnen din. Anonymous poster hash: e4d78...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #17 Skrevet 27. juli 2014 Dersom der skjer noe med noen hjemme nårndu er bortreist, så reiser du vel med reiseforsikring? Da får du mulighet til å komme hjem igjen på et tidligere tidspunkt. Muligheten for terror og andre uforutsatte ting burde du tatt med i betraktning før su sa ja takk til å bli med, når du vet hva du tidligere har gjenomgått og hvordan du reagerte da og reagerer nå. For å si som en annen i tråden sa, du er ikke alene om å ha opplevd ting, men andre må ta forhåndsregler i forhold til ting en reagerer negativt på og tilpasse seg den verden vi nå engang må leve i.Anonymous poster hash: 4d185...007 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Vel, jeg har jo selvfølgelig tenkt å betale henne for billetten, men akkurat nå har jeg faktisk ikke penger til dette. Hun kjøpte den som en overraskelse, så jeg var ikke forberedt på denne utgiften. Er fattig student, mens hun jobber, så jeg kan ikke bare dukke opp med flere tusen uten vidre. Vi er unge. TS Anonymous poster hash: ac072...84c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #19 Skrevet 27. juli 2014 Det er dette terroristene vil: at du skal bli redd, og at livet ditt skal bli innskrenket fordi du er redd. Da har de oppnådd det de ønsker, uten å ha løftet så mye som en finger. Trusselen vi opplever nå er kjent, og situasjonen blir dermed en helt annen enn den vi opplevde på Utøya og i Oslo sentrum i 2011. Myndighetene og politiet tar alle forholdsregler, og dermed kan vi antagelig ikke bli tryggere enn vi er akkurat nå, med en trussel hengende over oss. Det gambles ikke med folks liv. Hadde det vært en reell fare forbundet med å reise, så hadde rutene blitt innstilt og flyplassene stengt. Jeg hadde ikke vært redd for å reise med fly pga dette. Dra! Anonymous poster hash: 4e6fd...036 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Vel, jeg har jo selvfølgelig tenkt å betale henne for billetten, men akkurat nå har jeg faktisk ikke penger til dette. Hun kjøpte den som en overraskelse, så jeg var ikke forberedt på denne utgiften. Er fattig student, mens hun jobber, så jeg kan ikke bare dukke opp med flere tusen uten vidre. Vi er unge. TS Anonymous poster hash: ac072...84c Når fikk du vite om det? Anonymous poster hash: cce8b...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå