Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen har samlet en god del kg med vann i løpet av non veker nå,og jeg vet det er noe induvidielt,men sånn ca hvor lang tid tar det før den gjer slipp på væsken?

Anonymous poster hash: aca82...268
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs om du drikker nok vann eller ikke.

Anonymous poster hash: 3257b...f25

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du lite væske vil kroppen holde på det. Pass på å drikk nok væske i varmen så skal du se det blir fart på nyrefunksjonen og lymfesystemet og ødemer vil bli borte

Anonymous poster hash: 3090a...dcc
AnonymBruker
Skrevet

Kommer og qn på om du spiser el. Drikker qndre ting som binder væske, bruker medisiner eller qndre kropslige forhold. F eks hvor mye du står og rører på deg.

Anonymous poster hash: becc3...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det varierer.

Jeg har også hatt en del utfordringer med hevelse i ene foten min av og på de siste årene. Det jeg har fått tips om er

* å bruke støttestrømper dersom det er føttene som er hovne

* bruk minimalt (helst ingenting) salt i kostholdet ditt

* ha føttene lengre oppe enn magen osv dersom du sitter (om det er føttene det er i)

*om det er føttene du har vann i: bevegn opp og ned på tærne flere ganger, og vri ankelen i sirkel rundt og rundt en del ganger. Så tar du hele den nederste delen av føttene dine og beveger de opp og ned en del ganger (type ti ganger, så pause, og så fortsetter du med det når du har tid i løpet av dagen).

Anonymous poster hash: 1286e...f55
AnonymBruker
Skrevet

Min kropp bruker bare et par dager hvis jeg bruker vanndrivende. Må ta det innimellom pga sykdom da jeg får betennelsestilstander i kroppen som gir ødem.

Anonymous poster hash: 6735b...843
AnonymBruker
Skrevet

Får man kjøpe noe vanndrivende på apoteket uten resept? Samler så mye vann i denne varmen! Og jeg drikker mye vann:)

Anonymous poster hash: e758e...f30

AnonymBruker
Skrevet

Får man kjøpe noe vanndrivende på apoteket uten resept? Samler så mye vann i denne varmen! Og jeg drikker mye vann:)

Nei.

Anonymous poster hash: aca82...268

AnonymBruker
Skrevet

min bestefar mener man skal ta litt salt innimellom for å bli kvitt alt vannet. Slik som om man skulle tatt en tequila mengden. :)

Anonymous poster hash: 2d49a...b84
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe og te er vanndrivende. Mange av oss spiser (instinktivt? fordi vi trenger det) mer salt i varmen og det binder vann. Hvorfor vil du ha bort vannet?

Anonymous poster hash: fb12d...5f8

AnonymBruker
Skrevet

min bestefar mener man skal ta litt salt innimellom for å bli kvitt alt vannet. Slik som om man skulle tatt en tequila mengden. :)

Anonymous poster hash: 2d49a...b84

Saltinntak binder jo vann i kroppen...

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe og te er vanndrivende. Mange av oss spiser (instinktivt? fordi vi trenger det) mer salt i varmen og det binder vann. Hvorfor vil du ha bort vannet?

Vil ha bort litt fordi jeg hovner op i fingrer og tær/ankler, og det er vondt å ha på sko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...