AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg er arbeidsledig men mannen min tjener godt(utbet. ca 26 tusen i mnd) Jeg vet at hvis vi får barn nå så vil vi klare oss greit nok økonomisk, da vi ikke har lån eller andre høye utgifter. Det handler mer om det at det ikke er sosialt akseptert å få barn når man ikke har jobb, det er jo selvsagt noen som velger å være "husmor" og lever på mannen sin, men det synest jeg ikke noe om og vi hadde fått betydelig dårligere råd. Jeg håper på å få en jobb om ikke så lenge og hvis ikke får jeg prøve å få meg en læreplass. Men hva mener egentlig folk flest om dette? Selv føler jeg at det ikke er så greit for om vi så klarer oss økonomisk vet jeg ikke hvor høyt jeg klarer holde hodet hevet med tanke på stigmatiseringen rundt det å være arbeidsledig og bli gravid med vilje. Vi er i slutten av 20-årene og har et godt forhold og føler at tiden er inne for barn.Anonymous poster hash: 35a03...317
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Tjener man godt om man får 26 000 utbetalt i mnd? Anonymous poster hash: fcff5...131 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Å få 26 000 er ikke å regne som spesielt godt når man er tre personer. Vi har ca 30 000 - 32 000 i mnd til sammen, og føler det går bra selv om vi samtidig føler vi må tenke litt over innkjøpene vi foretar oss. For øvrig kan ingen kreve noen begrunnelse av dere i forhold til hvorvidt barnet var planlagt eller ei. Dette er ikke emner som dere behøver å måtte forsvare for andre selv om de garantert kommer til å spørre. Dere må selv finne ut hva som er best for dere, men da må dere også ta konsekvensene slik de blir. Men om dere velger å få barn før du får en jobb så vil jeg nok ha klare noen kommentarer på slike spørsmål som dere kan regne med å måtte få. Så bør dere finne ut i god tid i forveien hvor ærlig, konkret eller diffust dere vil svare folk. En annen sak som jeg vil råde dere til er å sette dere inn i hvilke rettigheter dere har til engangsutbetaling og en eventuell farspermisjon. Vil far kun få to uker ulønnet som min mann fikk da jeg heller ikke hadde jobb da jeg var gravid (dette er for øvrig ikke å anbefale blant annet dersom du skulle bli slått ned i bakken av en fødselsdepresjon og skulle trenge ham), eller kan far få en lengre permisjon, kanskje til og med betalt? Som regel vil hele slekta komme på besøk de første ukene. Dere bør også være egoistiske her og se det an på hvor mye dere orker av det. Dere bør også nå snakke om hvordan det vil bli i ukedagene hvis mannen skal på jobb, og du må opp flere ganger på natten for å amme. Det er ikke alltid man får sove når som helst man vil på dagen selv om man har en baby. Det kan også være greit å finne ut av hvordan dere skal gjøre det med husarbeid vs baby. Anonymous poster hash: 0187d...3d1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 HAN tjener dette, jeg har egne penger. TsAnonymous poster hash: 35a03...317
smilo Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 26 000 utbetalt uten lån og andre høye utgifter synes jeg høres veldig bra ut. Jeg har bare såvidt over dette som 50% mor til tre tenåringer uten at det er noe problem. Og jeg har ganske høyt lån og mange andre kostnader. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå