AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har en sønn på 3 år som jeg har vært alene med siden fødsel. Det ble slutt da jeg var gravid. helt siden fødselen er det jeg som har sørget for at han har hatt kontakt med barnet. Da sønnen min var nesten to år begynte faren å ha han annenhver helg. Bf er uten jobb og lever et liv der han sover hele dagen og er våken hele natten. Han er rett og slett em slask. vi har hatt mye problemer angående samvær og han har fått viljen sin når det kommer til det meste. Orker ikke å gå inn på mange av problemene da det kan bli gjenkjent. Nå har det seg slik at bf hadde et forhold til hasj før vi ble sammen. Han drev ikke med det mens jeg var gravid. Jeg har flere ganger oppdaget sigarettpapirer som har vært revet av når jeg har vært hos han det siste året. Han sier at det er broren som har røkt hasj, ikke han. Det siste halvåret har det begynt å florere rykter i bygda om at han driver på igjen. De fleste kompisene hans røker hasj. har prøvd å snakket med han om mine bekymringer om at han har begynt igjen. Men han nekter. Som sagt, han sover hele dagen, gidder ikke å jobbe og er enda en slask. Flere ganger når sønnen min skal dit, har jeg ikke fått tak i han og vi har måtte dratt å vekt han på ettermiddagen. Jeg har i tillegg sterke mistanker om at han ikke står opp sammen med barnet om morgenen. Har oppdaget et par ganger at guttungen er våken mens faren ligger å sover. Han nekter selvfølgelig for dette, men jeg ser jo at han er pålogget på facebook om natta. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe tak i dette. Jeg hørte senest i går at han drev med hasj. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut av det? jeg er redd for at det bare blir tomme beskyldninger mot bf og at det skal skape konflikter. Men jeg vil jo ikke sende sønnen min til han om alle mine mistanker stemmer. Skal jeg kontakte barnevernet for å få han fremstilt for urinprøve? Kan de holde skjult for han at det er jeg som har kontaktet dem? Anonymous poster hash: 583f5...fd1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Til info: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/The-New-York-Times-krever-cannabislegalisering-i-hele-USA-7649727.html The New York Times krever cannabislegalisering i hele USA Anonymous poster hash: b91b6...2c7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Det hadde vært mye verre om han drakk mye, eller røkte vanlige sigaretter i nærheten av barnet. Mye mer skadelig. Anonymous poster hash: b91b6...2c7 1
mara2012 Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Har ikke erfaring med akkurat dette, men ville vel fått han til å ta urinprøver. Mistenker man rus, er det en selvfølge. Det st han er arbeidsledig og våken om nettene, er i seg selv ikke grunn til å nekte samvær, men erman bekymret for om barnet har det bra der, må man jo melde fra. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Du kan diskutere saken med fastlegen din. Fastleger har ofte erfaring med slikt,,og legen har taushetsplikt. Eller du kan ta kontakt med et familierådgivningskontor. Barnevernet kan du og ta kontakt med, selv om de har taushetsplikt så kan bf få ut info via advokat om at du har hatt kontakt med dem.Anonymous poster hash: 2798d...132
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Ts her. Så dere mener at det er greit for barnet å dra til en far som røyker hasj?? Jeg har selv vokst opp under slike forhold. Og det er ikke greit! Vil bare få råd om hvordan jeg kan gå frem med mistankene mine. Anonymous poster hash: 583f5...fd1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har selv vokst opp under slike forhold. Og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 583f5...fd1 En jeg kjenner vokste opp med foreldre som røkte innendørs. Altså vanlig tobakk. Mye verre enn om de hadde røyket hasj, men han har klart seg fint for det. Anonymous poster hash: b91b6...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Ts her. Så dere mener at det er greit for barnet å dra til en far som røyker hasj?? Jeg har selv vokst opp under slike forhold. Og det er ikke greit! Vil bare få råd om hvordan jeg kan gå frem med mistankene mine. Anonymous poster hash: 583f5...fd1 Hei, jeg mener absolutt ikke at dette er greit! Særlig ikke fordi far er våken hele natta. Anonymous poster hash: 2798d...132
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Nei,det er ikke greit med en uopplagt og lite våken far når sønnen min kun er der annenhver helg. Jeg må finne ut av dette med hasjrøykingen. Om det er tilfelle så kommer jeg ikke til å sende gutten dit. Uansett hvor ufarlig mange mener at det må være.Anonymous poster hash: 583f5...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 En jeg kjenner vokste opp med foreldre som røkte innendørs. Altså vanlig tobakk. Mye verre enn om de hadde røyket hasj, men han har klart seg fint for det. Anonymous poster hash: b91b6...2c7 Kan du underbygge påstanden? Vet du ikke at hasjrøyking er langt verre for lingene enn vanlig tobakk? Og hva med å bli utsatt for passiv hasjrøyking kontra passiv tobakksrøyking? Fatter i grunnen ikke hvorfor folk på død og liv skal sette det ene opp mot det andre og forsøke å gjøre denne tråden til en ja til legaliserings-tråd. Det er under ingen omstendigheter ok at et lite barn er alene med en voksen som er ruset på hasj eller stort sett sover når de er sammen! TS: meld ifra til barnevernstjenesten. Jeg kjenner ei jente som gjorde det av samme årsaker som deg. Barnefar ble nektet samvær med barnet fram til han kunne legge fram rene urinprøver. Anonymous poster hash: 3fff1...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Kan du underbygge påstanden? Vet du ikke at hasjrøyking er langt verre for LUNGENE enn vanlig tobakk? Og hva med å bli utsatt for passiv hasjrøyking kontra passiv tobakksrøyking? Fatter i grunnen ikke hvorfor folk på død og liv skal sette det ene opp mot det andre og forsøke å gjøre denne tråden til en ja til legaliserings-tråd. Det er under ingen omstendigheter ok at et lite barn er alene med en voksen som er ruset på hasj eller stort sett sover når de er sammen! TS: meld ifra til barnevernstjenesten. Jeg kjenner ei jente som gjorde det av samme årsaker som deg. Barnefar ble nektet samvær med barnet fram til han kunne legge fram rene urinprøver. Anonymous poster hash: 3fff1...7c9 Skrivefeil... Anonymous poster hash: 3fff1...7c9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Kan du underbygge påstanden? Vet du ikke at hasjrøyking er langt verre for lingene enn vanlig tobakk? Og hva med å bli utsatt for passiv hasjrøyking kontra passiv tobakksrøyking? Anonymous poster hash: 3fff1...7c9 Passiv hasjrøyking, en joint i ny og ne, sammenlignet med passiv tobakksrøyking (med tilhørende stank) to foreldre som begge kjederøyker. Ikke vanskelig å tenke seg hva som er verst. Anonymous poster hash: b91b6...2c7
Gjest Nikki09 Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 Det hadde vært mye verre om han drakk mye, eller røkte vanlige sigaretter i nærheten av barnet. Mye mer skadelig.Anonymous poster hash: b91b6...2c7 Hvordan er det verre? Så vidt jeg vet så blander de aller fleste hasj (vanlig type hasj i alle fall) med vanlig tobakk. Så hvis han røyker det i nærheten av barnet så er det mer skadelig enn vanlige sigaretter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Ts her. Dette handler ikke om passiv hasj eller sigarettrøyking. En person blir ikke ruset av sigaretter. Uansett hvor lite skadelig og blablabla dere sier at det er, så er det et faktum at det er ulovlig. Barn og rus hører ikke sammen. Alkohol kan kanskje være verre ja, men nå er det ikke snakk om alkohol. Skal snakke med barnefar i kveld om dette, også får jeg se om jeg ringer bv til uken fornå få råd. Om det er tilfelle at bf røyker hasj, og bv får nyss om det fra annet hold, vil det gå utover meg som mor når jeg har hatt mistanker om det dra før. Jeg syns ikke det er akseptabelt med en barnefar som har et forhold til hasj om han skal ha sønnen min der.Anonymous poster hash: 583f5...fd1 5
KleintEastwood Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Jeg er far til tre og hadde ikke under noen omstendigheter sendt mine barn til et sted jeg visste det ble konsumert rusmidler. Nå må dere sutrehuer som er så pro hasj, ta dere sammen og skjønne at det er FORBUDT! Hadde ikke sendt dem noe sted hvor det ble konsumert alkohol når de var der heller, så spar dere for sammenligningene. Ta det opp med BV og hør om mulighetene for at han må avlegge urinprøver. Det er DITT barns sikkerhet det handler om 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå