Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En russisk mann her som lurer på hvorfor er i Norge alle menn legger seg som dørmatte og er så dominert av kvinnfolk? Jeg har merket dette i mange tilfeller, at her i Norge det er kvinnfolk som styrer forholdet, og de fleste menn virker som føffelle. Et spørsmål til norske damer: synes dere ikke selv at deres mannfolk mangler maskulinitet og savner dere ikke en virkelig mann i senga/huset?

Jeg lurer bare på

Anonymous poster hash: 5e564...655

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er vant til det man er vokst opp med. Dersom man har hatt en viss dynamikk i hjemmet fra barn av og det har fungert bra, så anser man det som normen. Akkurat som at dynamikken i et forhold i Russland ofte er annerledes, eller i Kina eller i Frankrike.

Jeg har gått på skole i flere ulike land og har omtrent all min forholdserfaring med menn fra Tyskland, Frankrike og USA. Så jeg ser norske forhold litt mer "utenfra" og ja, jeg synes norske kvinner flest er altfor maskuline og norske menn altfor feminine (jevnt over, det er selvsagt unntak). Men man ser ikke ting utenfra når man sitter midt i det og det er det man er vant til.

Anonymous poster hash: 7f3a1...a87
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En russisk mann her som lurer på hvorfor er i Norge alle menn legger seg som dørmatte og er så dominert av kvinnfolk? Jeg har merket dette i mange tilfeller, at her i Norge det er kvinnfolk som styrer forholdet, og de fleste menn virker som føffelle. Et spørsmål til norske damer: synes dere ikke selv at deres mannfolk mangler maskulinitet og savner dere ikke en virkelig mann i senga/huset?

Jeg lurer bare på

Jeg kjenner mange russere, som bor i Russland, og har vært der mange ganger, og der er det i hvert fall definitivt kvinnene som er sjef hjemme.

Anonymous poster hash: 50534...3ba

• Liker 12
Skrevet

Jeg kjenner mange russere, som bor i Russland, og har vært der mange ganger, og der er det i hvert fall definitivt kvinnene som er sjef hjemme.

Anonymous poster hash: 50534...3ba

Ja, du fucker ikke med ei russisk druledundre med gulltann og kjevle i neven, for å si det sånn. Spesielt når du antageligvis er så drita at du knapt kan stå på beina.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At en mann deltar i plikter i hjemmet og med barna på lik linje med kvinnene (regner med det er noe av detdu tenker på som "tøffelaktig") trenger ikke bety at han ikke er maskulin!! Maskulin er ikke det samme som sjefete og bestemmende!

Hos oss deler vi plikter likt, tjener like mye og bestemmer begge to over viktige avgjørelser- dvs vi blir enige. Mannen min er muskuløs, trygg og deilig, har typiske "manneinteresser" og er en handymann, noe jeg anser som maskulint.

Han er deilig i senga og vi har massevis av god sex. Høres ut som om du mener at mannen totalt skal dominere kvinnen for at han skal være en god elsker eller en ordentlig mann. Vi er likestilte, bestevenner og lidenskapelige elskere alt i ett.. akkurat slik vil jeg ha det.

Anonymous poster hash: 79305...b87
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe jeg kjenner meg igjen i, i alle fall? Her er det han som har flest meninger om det meste, mens jeg "dilter etter" fordi jeg ikke har peiling og heller ikke den samme lidenskapen/brennende interessen. Frustrerende for ham som vil ha mine meninger og min støtte, og frustrerende for meg som må tvinge meg til å komme fram til en mening for hans skyld :P

(Men når jeg -har- en mening om noe jeg -vil- eller -ikke- vil, så sier jeg det, og det blir respektert.)

Men hva legger dere egentlig i dette med "skikkelig mann"? Det høres til tider ut som at i det øyeblikket han tar hensyn til kvinnens mening, er han for feminin, mens en skikkelig mann brøyter seg fram med kvinnen i bånd bak seg, satt på spissen ...

Anonymous poster hash: f7a50...499

Gjest New_Girl
Skrevet

Og hva er definisjonen på en "skikkelig" mann?

Kjenner meg forøvrig ikke igjen i innlegget ditt. Det er ingen som er sjef her hvert fall. Store avgjørelser tar vi sammen, og ellers så går ting ganske av seg selv uten at noen trenger å bestemme over den andre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At en mann deltar i plikter i hjemmet og med barna på lik linje med kvinnene (regner med det er noe av detdu tenker på som "tøffelaktig") trenger ikke bety at han ikke er maskulin!!

Det har heller ingen sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk russer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Skulle poste et bildet men gikk ikke:)

Skrevet

Savner ikke dere å ikke ha undertrykte kvinner lurer jeg på

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri i verden hatt en russer istedet for en norsk mann, nei!

Anonymous poster hash: 5c6c1...b34
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har heller ingen sagt.

les setningen igjen da! jeg skrev at jeg regner med det er mannlig bidrag i hus og hjem han ikke anser som maskulint nok, siden det reflekterer en klassisk patriarkalsk holdning. Når det er diskusjon om likestilling f.eks er jo det klassiske argumentet at det er ikke-maskulint å skifte bleier eller lage mat. Og russere antar jeg har en annen forventning til den slags arbeidsfordeling

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

les setningen igjen da! jeg skrev at jeg regner med det er mannlig bidrag i hus og hjem han ikke anser som maskulint nok, siden det reflekterer en klassisk patriarkalsk holdning. Når det er diskusjon om likestilling f.eks er jo det klassiske argumentet at det er ikke-maskulint å skifte bleier eller lage mat. Og russere antar jeg har en annen forventning til den slags arbeidsfordeling

Ja men det var det jeg poengterte. Du gjorde en antakelse og argumenterte utifra den, selv om antakelsen ikke hadde noen reell bakgrunn.

Kan legge til at en undersokelse som nylig ble publisert viste at nordmenn (sammen med andre skandinaver) ligger på verdenstoppen i krangling innad hjemmet - og at husarbeid var et av de vanskeligste tema. Så for folk flest fungerer ikke ting så bra som de hevder.

Skrevet

Synes nordiske menn er helt herlige! Det er ikke snakk om å være underdanig mann fordi han respekterer dama/kona si. Mange nordiske kvinner anser omsorgsevnen til mannen som svært viktig, men i de fleste hjem er det fortsatt mange oppgaver mannen har ansvaret for som kona ikke blander seg i og omvendt. Men nå -avtaler- man mer dette kontra før i tiden hvor disse oppgavene var fastlagt.

Kunne aldri hatt en mann som ikke var nordisk, jeg vet ikke med andre kvinner men jeg er i hvert fall veldig klar over hvor fantastiske de fleste nordiske menn er og mentaliteten deres. <3

(ikke et ironisk innlegg btw)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg jobber i Norge og la merke til at menn har glemt hva det betyr å være en gentleman. Likestilling er bra, men jeg synes menn har blitt for feminine. Men hvis det passer norske kvinner - så alt er i orden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt opp dette emnet, fordi invitert en norsk kvinne på en date, og hun ble veldig overrasket over at jeg kom med blomster, og prøvde å åpne døren foran henne i en restaurant, for å ta en jakke og å betale regningen. Og når jeg tok henne hardt og iherdig deretter, sa hun at hun hadde før meg bare kvinner. Det viste seg at hun mente norske menn? Eller er hun lesbisk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kjenner meg ikke igjen i det du skriver.

Anonymous poster hash: 5f3be...a6e
AnonymBruker
Skrevet

P.S Nå tar hun ikke kontakt og jeg lurte på om jeg har skremt henne med blomster, komplementer og en hard sex deretter? Kanskje dere er vant til noe helt annet og liker best mer feminine menn?

Så...nå sitter jeg med hjertesorg og drukner den i vodka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...