AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg skal reise innenlands i ettermiddag. Holder det å være på gardermoen en time før flyet går eller er det mer kø enn ellers?Har reisenerver og har ikke lyst å tilbringe flere timer på en flyplass i disse dager. Anonymous poster hash: 82dd3...8f1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Ville nok kommet noen timer før for å være på den sikre siden Anonymous poster hash: e9d86...fe9
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Ville nok kommet noen timer før for å være på den sikre sidenAnonymous poster hash: e9d86...fe9 Takk for svar, men det står ikke noe om det i nyhetene og jeg skal som sagt reise innenlands.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Takk for svar, men det står ikke noe om det i nyhetene og jeg skal som sagt reise innenlands. Selv om det ikke står noe i nyhetene så er det utrolig kjipt å ikke rekke flyet sitt fordi du kommer akkurat til tiden også er det en tulling i sikkerhetskontrollen som gjør at du blir stående der Anonymous poster hash: e9d86...fe9
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Merker jeg er stresset, men fant det ut. Er kø hvis man skal reise utenfor Schengen.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Og kan man betale med kort på flybussen? Ts Ja. Anonymous poster hash: 92400...d72
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Ja.Anonymous poster hash: 92400...d72 Takk. Supert.
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Selv om det ikke står noe i nyhetene så er det utrolig kjipt å ikke rekke flyet sitt fordi du kommer akkurat til tiden også er det en tulling i sikkerhetskontrollen som gjør at du blir stående derAnonymous poster hash: e9d86...fe9 Det kan jo skje, men jeg tror ikke det er sannsynlig. Er alltid der cirka en time før avgang.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Vel, du skal gjennom samme sikkerhetskontroll som alle andre selv om du skal reise innenlands. Det er kun direkteflyvninger til USA og slikt som har en annen sikkerhetskontroll enn den vanlige, og da kommer den i tillegg. Så hvis det er utvidet kontroll, da er det utvidet kontroll av deg også. Innenlandsflyvninger er ikke mindre attraktive mål enn utenlandsflyvninger om noe først mot all formodning skulle skje. Men begge deler må anses som trygt, altså, det er ingen grunn til å la være å reise. Men det står også de fleste steder der det står om ekstra sikkerhet på Gardermoen at de reisende ikke vil merke noe til tiltakene. Så det handler nok mest om ekstra kontroll av innsjekket bagasje, politioppbud, at de er obs på enkelte navn, at de holder et øye med folk som oppfører seg rart og den type ting. Beregn gjerne en halvtime ekstra om du vil være helt sikker, men mer enn det bør være unødvendig. Og det er ingen grunn til å gå rundt der og være redd, om noe først er planlagt er Gardermoen Norges best bevoktede sted om dagen. Anonymous poster hash: 18b91...e55
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Oslo Lufthavns hjemmesider har webkamera som viser køen i sikkerhetskontrollen. Ser veldig kort ut akkurat nå. Anonymous poster hash: 46d8a...30a 1
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Vel, du skal gjennom samme sikkerhetskontroll som alle andre selv om du skal reise innenlands. Det er kun direkteflyvninger til USA og slikt som har en annen sikkerhetskontroll enn den vanlige, og da kommer den i tillegg. Så hvis det er utvidet kontroll, da er det utvidet kontroll av deg også. Innenlandsflyvninger er ikke mindre attraktive mål enn utenlandsflyvninger om noe først mot all formodning skulle skje. Men begge deler må anses som trygt, altså, det er ingen grunn til å la være å reise. Men det står også de fleste steder der det står om ekstra sikkerhet på Gardermoen at de reisende ikke vil merke noe til tiltakene. Så det handler nok mest om ekstra kontroll av innsjekket bagasje, politioppbud, at de er obs på enkelte navn, at de holder et øye med folk som oppfører seg rart og den type ting. Beregn gjerne en halvtime ekstra om du vil være helt sikker, men mer enn det bør være unødvendig. Og det er ingen grunn til å gå rundt der og være redd, om noe først er planlagt er Gardermoen Norges best bevoktede sted om dagen.Anonymous poster hash: 18b91...e55 Takk for svar. Jeg er klar over at det er ganske sikkert der, er bare reisefeberen som slår litt ut. En time før bør vel holde? Det står ingenting på hjemmesidene til Oslo lufthavn om kø vedr. innenlandsreier så satser på at alt går etter timeplanen.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 Takk for svar. Jeg er klar over at det er ganske sikkert der, er bare reisefeberen som slår litt ut. En time før bør vel holde? Det står ingenting på hjemmesidene til Oslo lufthavn om kø vedr. innenlandsreier så satser på at alt går etter timeplanen. Skjønner det. Det bør holde, ja. Jeg beregner vanligvis 45 minutter selv, men det er helg og en time høres fornuftig ut. Ifølge Gardermoens nettsider er det 7 minutters ventetid akkurat nå, så det er ikke så ille Anonymous poster hash: 18b91...e55
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 Men så plutselig skjer sånt som dette, så det lønner seg alltid å ha litt god tid. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/strombrudd-pa-oslo-luthavn-1.11851123 Anonymous poster hash: 46d8a...30a
sunSpring Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Men så plutselig skjer sånt som dette, så det lønner seg alltid å ha litt god tid. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/strombrudd-pa-oslo-luthavn-1.11851123Anonymous poster hash: 46d8a...30a Jeg vet for jeg var der. Fikk booka om billetten. Men man kan da ikke stille opp åtte timer før, og selv ikke da ville jeg være garantert å få med bagasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå