Gjest Gjest_Erica Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har noen fantastiske foreldre. De stiller opp for både meg og min søster 100% og mer enn det. Når de er på besøk, sitter de ikke stille i sofaen, men hjelper til både med det ene og det andre. I sommer, når jeg var bortreist i tre uker, passet de hunden min. Foreldrene mine har nylig pusset opp badet og hadde kjøpt en toalettholder jeg falt helt for. "En slik ønsker jeg meg til jul" sa jeg. Når de var hos meg for å levere hunden min igjen (40 mil å kjøre) og jeg gikk på badet neste dag, sto det en slik toalettholder på badet vårt. Det er en dyr toalettholder som koster over 1.000 kr. Jeg er blind og litt rotete av meg (dårlig kombinasjon) og de hjelper meg med å rydde når de kommer på besøk.Når de er på besøk hos min søster og familie som nylig har bygget nytt hus, var min far der i tre uker ene og alene for å hjelpe til med å sette opp en garasje. Han jobbet fra 8 om morgenen til 21.00-22.00 daglig. Når min mor kommer på besøk, hjelper hun med husarbeid, lager middag, passer barna, hjelper til med maling av huset osv.Ja, mine foreldre er unike, på tross at de nå er blitt 59 og 65 år gamle. Jeg ønsker å takke de, men veet ikke hvordan. Jeg sendte nylig en pakke med mye godteri (de har huset fult av barn for tiden) og godteriet ble vel mottatt. Jeg sendte også en 5-pakning med røyk til min mor som min kjære hadde fått tak i da han var i Sverige. Jeg skrev et brev hvor jeg takket de og fortalte de hvor stor pris jeg satte på de. De satte pris på brevet. Jeg ringer de omtrent hver dag.Men hvordan kan jeg få takket de? Jeg vet de har bekymret seg mye over meg pga. mine psykiske problemer. Nå anser jeg meg selv som frisk.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Har du økonomi til å spandere på dem en sydentur til 60 årsdagen til den som nå er 59 år? Å gi noe som ikke kan kjøpes dor penger, som opplevelser kan jo og være en ide, klarer ikke komme opp med eksempler. Dersom du er blind, hvordan skriver du her inne da? Har du tekst til tale på pc? Anonymous poster hash: e5ddc...657
Gjest Gjest_Erica Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Har du økonomi til å spandere på dem en sydentur til 60 årsdagen til den som nå er 59 år? Å gi noe som ikke kan kjøpes dor penger, som opplevelser kan jo og være en ide, klarer ikke komme opp med eksempler.Dersom du er blind, hvordan skriver du her inne da? Har du tekst til tale på pc?Anonymous poster hash: e5ddc...657 Absolutt en god idé. Kanskje jeg kan få med meg min søster på det også... Jeg vet at min far setter stor pris på varmen og å være i sydlige strøk, men at de ikke har dratt et par år fordi de pusser opp huset, kjøpt ny bil osv. Noen anelse for hva det vil koste? Jeg fikk igjen 30.000 kr. på skatteoppgjøret, så råd har jeg Og litt off topic: Jeg kan bruke PC med kunstig tale og et blindeskriftsdisplay Kan ikke se bilder, men ellers kan jeg gjøre det meste 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Du har jo skrevet en del negativt om din mor. Hun høres jo totalt ustabil ut.Anonymous poster hash: dcf7c...787
Gjest Gjest_Erica Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Du har jo skrevet en del negativt om din mor. Hun høres jo totalt ustabil ut.Anonymous poster hash: dcf7c...787 Joda, hun har sine negative sider, men i bunn og grunn tror jeg hun er et godt menneske. Hun hjelper i hvert fall meg og søsteren min utrolig mye praktisk, selv om hun kan være litt "lunefull" og oppføre/uttrykke seg ufint. Jeg ønsker å takke for all hjelp, og så får negativiteten bli satt til sides, selv om det sårer... Endret 27. juli 2014 av Erica
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Kanskje du kan spandere et restaurantbesøk på dem enten med eller uten deg? Eller kanskje ett gavekort på en fotbehandling til dem begge sammen? Det hadde i alle fall min bestemor likt. Har de en elektronisk bilderamme som de kan ha mange bilder på samtidig som at de kan vise dem frem? Dette er jo gull verd for dem som har mange barn og barnebarn. Det tar liten plass og man får samtidig vist frem alle bildene i tur og orden. Kanskje det er et hotell i nærheten av dem som har en spa-avdeling som de kan få et gavekort på? Eventuelt kombinert med restaurantbesøk der?
Gjest Gjest_Erica Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Kanskje du kan spandere et restaurantbesøk på dem enten med eller uten deg? Eller kanskje ett gavekort på en fotbehandling til dem begge sammen? Det hadde i alle fall min bestemor likt. Har de en elektronisk bilderamme som de kan ha mange bilder på samtidig som at de kan vise dem frem? Dette er jo gull verd for dem som har mange barn og barnebarn. Det tar liten plass og man får samtidig vist frem alle bildene i tur og orden. Kanskje det er et hotell i nærheten av dem som har en spa-avdeling som de kan få et gavekort på? Eventuelt kombinert med restaurantbesøk der?Foreldrene mine bor i en avsidesliggende bygd og de må kjøre halvannen time til spa-behandling... Ingen restauranter i umiddelbar nærhet...Men digital fotoramme tror jeg er noe som kan falle i smak Kanskje det er det som blir julegaven, og at turen sydover blir 60-årsgave til min mor Veldig takknemlig for tips
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Absolutt en god idé. Kanskje jeg kan få med meg min søster på det også... Jeg vet at min far setter stor pris på varmen og å være i sydlige strøk, men at de ikke har dratt et par år fordi de pusser opp huset, kjøpt ny bil osv. Noen anelse for hva det vil koste? Jeg fikk igjen 30.000 kr. på skatteoppgjøret, så råd har jeg :)Og litt off topic: Jeg kan bruke PC med kunstig tale og et blindeskriftsdisplay Kan ikke se bilder, men ellers kan jeg gjøre det meste Trettitusen bør holde i massevis til en uke eller to i syden. Snakk med din søster og finn et fint sted eller et sted hvor de har vært tidligere og trives. Anonymous poster hash: e5ddc...657
Gjest Gjest_Erica Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Absolutt en god idé. Kanskje jeg kan få med meg min søster på det også... Jeg vet at min far setter stor pris på varmen og å være i sydlige strøk, men at de ikke har dratt et par år fordi de pusser opp huset, kjøpt ny bil osv. Noen anelse for hva det vil koste? Jeg fikk igjen 30.000 kr. på skatteoppgjøret, så råd har jeg Jeg har snakket med min søster både om digital fotoramme, tur til syden og spa-behandling, men hun kunne fortelle at min mor ikke er interessert i hverken sydlig tur eller spa-behandling. Min søster fikk digital fotoramme av meg til jul for et par år siden, og hun sa at slikt ble brukt en stund, men så støvet den ned...Hehe, kanskje flere spill til DS-en hennes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå