AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Vi har en datter på 1,5 år, hun er aldeles nydelig og skjønn : - ) Hun er i privat barnehage full tid i Oslo og de ansatte i hennes team har fortalt oss at hun trives veldig bra. Vi foreldre er enig, det virker slik. Hun tok overgangen fint. Hun har tidlig utmerket seg som en pappa-jente. Noe av grunnen kan være at pappaen har vært veldig involvert og tilstede hele veien og da jeg startet å jobbe igjen var det pappaen som var 100% med henne i flere måneder før barnehagestart. Synes å merke en liten tendens til at hun liker å klype, klore og bite (antakelig inspirert av barnehagen) og at når mamma og pappa er i samme bolig så er det pappa som er henne hovedperson (søker mest til ham). Men når hun og jeg er sammen uten pappaen, da er alt "fryd og gammen". Har noen her erfaringer, kjenner seg igjen? Vil en slik dynamikk endre seg, eller må jeg kjempe og være mye mer sammen med datteren alene på turer etc for å styrke båndene? Føler meg nesten litt upopulær, som nummer 2, reserve og noe ekskludert; hvis pappaen er i nærheten. Han er mest poppis og har vært det helt fra jeg startet å jobbe igjen. Kan jeg gjøre noe spesielt? Anonymous poster hash: f027a...92c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Gjøre noe spesielt for å stjele pappaen sin plass som favoritten? Vær glad hun har et tett forhold til pappaen sin, forhindrer ikke deg i å ha et tett forhold til henne også, bare ikke gjør en konkurranse ut av det! Anonymous poster hash: fd5ba...10f 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 La nå faren for en gangs skyld involvere seg med barnet sitt uten at du skal tvinge datteren deres til å like deg best. Smålig. Anonymous poster hash: 3af4e...071 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Så flott at hun har en pappa som engasjerer seg :-) Alle jenter er pappadalt i en periode. Jeg blir mobbet enda fordi jeg ville ha mamma bort da jeg var 2-3 år, så jeg kunne ha pappa helt for meg selv. Det er helt normalt. Hva med å finne på noe gøy bare deg og henne? Lekeplassen, stranda, tilbringe litt kvalitetstid sammen bare dere to?Anonymous poster hash: 5a464...89e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Nyt det!! Jeg har en 3 åring som er helt omvendt, det er bare mamma, pappa er ikke bra nok til noen ting. Vi har prøvd alt, at jeg er masse sammen med han, borte fra han flere dager av gangen og pappaen finner på masse ting sammen med han alene. Ingenting har hjulpet. Hver gang pappa skal legge er en kamp og 3-åringen må omtrent fysisk holdes fast for at pappa skal få pusset tenner og tatt på pysj. Jeg synes det er utrolig slitsomt å ha en liten klegg hengende etter meg hele tiden. Han skal være me overalt, må låse døren hvis jeg vil gå på do alene, med han skrikende utenfor. Gleder meg til han blir pappadalt!!Anonymous poster hash: 26ee8...f70
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Nyt det!! Jeg har en 3 åring som er helt omvendt, det er bare mamma, pappa er ikke bra nok til noen ting. Vi har prøvd alt, at jeg er masse sammen med han, borte fra han flere dager av gangen og pappaen finner på masse ting sammen med han alene. Ingenting har hjulpet. Hver gang pappa skal legge er en kamp og 3-åringen må omtrent fysisk holdes fast for at pappa skal få pusset tenner og tatt på pysj. Jeg synes det er utrolig slitsomt å ha en liten klegg hengende etter meg hele tiden. Han skal være me overalt, må låse døren hvis jeg vil gå på do alene, med han skrikende utenfor. Gleder meg til han blir pappadalt!!Anonymous poster hash: 26ee8...f70 Hehe, akkurat sånn er vår 2åring også. Føler nesten hun bare er min, for hun foretrekker meg såå sykt over pappaen! Han er kjempeflink, og når de er alene er alt fint. Litt slitsomt ja!Anonymous poster hash: 46af2...afe
ViljaH Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Vi hadde det slik en periode da vi fikk barn nr 2 og pappaen tok seg mest av eldste. Jeg erfarer at barna er váre for hvem som tar seg mest av dem, og dette skifter de på. Dvs at hvis du bruker mer tid på omsorg og morro med datteren din, vil hun respondere med å dra deg tettere til seg. Faren blir å beholde sin plass sålenge han bruker tid og omsorg på henne. Det er altså ikke snakk om å redusere hans stilling, men øke din Barn har plass til to foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå