AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg føler meg veldig trist i alt dette, og har prøvd å ta dette opp med min mor flere ganger, men det blir bare til store krangler og elendighet. Jeg var tidligere gift med en mann, og vi hadde det fint og han var en hyggelig person, problemet var at min mor hadde allerede lagt et hat over ham fra første stund jeg nevnte at jeg var forelsket i en fyr, og hun sa til meg allerede før hun møtte han at hun aldri ville se han. Uansett hvor mye jeg sa at han var en flott fyr, så nektet hun å ha noe med han å gjøre. Selv da vi giftet oss nektet hun å ha noe med han å gjøre, hun kunne ikke fordra han, og jeg aner ikke hvorfor. Min mor er veldig opptatt av at jeg som hennes datter skal finne meg en skikkelig mann, helst en mann med penger og god oppdragelse slik hun selv fant en mann med god bakgrunn og rike foreldre. Hun klarer ikke å forstå at jeg ikke er som henne, at jeg vil finne meg en mann som er snill og som er nevenyttig og morsom og som jeg kan føle meg trygg med. Penger er jo også viktig og det er viktig for meg også at han har økonomisk sans, men han trenger ikke å være rik å eie firma. Nå er jeg hjemme på ferie i tre uker hos mine foreldre der også mine tre brødre skal komme, to av dem tar med konene sine, og det jeg syns er veldig trist å se, er hvordan hun gleder seg til de skal komme... Hvorfor kunne hun ikke gledet seg til meg og min mann skulle komme? Min mann fikk ikke nærme seg eiendommen engang. Nå tre år etter ekteskapet tok slutt har jeg funnet kjærligheten på ny med en veldig snill og god mann som har de kvalitetene jeg ser etter. Min mor har sett at jeg har pratet oftere i telefonen og sender en del sms og hun spør ofte hva jeg driver med i ukedagene og helgene, og hvem jeg er med. Jeg hadde ikke fått svart engang før hun sa "du får ikke ta han hit, og jeg håper virkelig du tenker deg om før du blir sammen med en annen slask" Hvorfor er det slik at hun hater de menn jeg er sammen med? Hvorfor gleder hun seg så stort over mine brødres koner? Det er så utrolig trist å bli invitert over til jul og påske og andre dager å høre " han gubben din får ikke komme hit, men vi vil gjerne ha deg her" så når jeg da kommer så ser jeg at brødrene sitter der med konenen sine og koser seg sammen mens jeg og mannen er splittet i julen. Til slutt sa jeg til min mor at jeg kom ikke hjem til julen mer, jeg ville ikke ha det slik lengre. Det er jo også trist for meg å ikke feire jul med familien lengre men det blir bare så trist når jeg ikke kunne ta med mannen min. Jeg har fortalt hvor såret jeg blir og hvor trist det er, jeg har prøvd å bli sur og prøvd å bli trist og få henne til å forstå hvordan hun sårer meg, men det driter hun rett og slett i. Nå ser jeg at det ikke gjald bare min eksmann, men også han jeg har funnet nå,.... Hvorfor er hun slik? Hvordan kan jeg forandre på dette? Jeg vil ikke ha det slik mer! Anonymous poster hash: 9be20...43f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Dette høres jo helt merkelig ut. Har du spurt din mor hvorfor hun oppfører seg slik, og sagt at hun er i ferd med å miste sin eneste datter? Her hadde jeg satt foten ned, før det blir ekteskap med han nye. Sagt at dersom hun/de ikke var interessert i å gi fyren en sjanse og oppføre seg med normal folkskikk så ville jeg ikke komme hjem mer. Tenk når du får barn!? Skal barna ha et forhold til besteforeldrene så må de jo godta faren deres. Spør din mor hva hun tenker om det, kanskje.. Huff det hørtes ugreit ut, og jeg er imponert over at du har klart å holde deg så lenge uten å sprekke! Anonymous poster hash: 60902...7bb 2
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Dette høres jo helt merkelig ut. Har du spurt din mor hvorfor hun oppfører seg slik, og sagt at hun er i ferd med å miste sin eneste datter? Her hadde jeg satt foten ned, før det blir ekteskap med han nye. Sagt at dersom hun/de ikke var interessert i å gi fyren en sjanse og oppføre seg med normal folkskikk så ville jeg ikke komme hjem mer. Tenk når du får barn!? Skal barna ha et forhold til besteforeldrene så må de jo godta faren deres. Spør din mor hva hun tenker om det, kanskje.. Huff det hørtes ugreit ut, og jeg er imponert over at du har klart å holde deg så lenge uten å sprekke!Anonymous poster hash: 60902...7bb Enig. Sånn der går det ikke an å holde på. For ei mor. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Med mindre jeg finner en rik mann så kan jeg skyte en hvit pil etter å ta hjem noen mann til henne. Jeg har truet henne med å ikke kontakte mer og å ikke la henne se eventuelle barnebarn, men så sitter jeg der med dårlig samvittighet for at jeg kan si noe slik til min mor, men selv kan hun fortelle meg stygge ting uten å få ett snev av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 9be20...43f
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Med mindre jeg finner en rik mann så kan jeg skyte en hvit pil etter å ta hjem noen mann til henne. Jeg har truet henne med å ikke kontakte mer og å ikke la henne se eventuelle barnebarn, men så sitter jeg der med dårlig samvittighet for at jeg kan si noe slik til min mor, men selv kan hun fortelle meg stygge ting uten å få ett snev av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 9be20...43f det er mora di som skal ha dårlig samvittighet. Ikke du. Det er ikke din feil at hun har født deg. En slik mor ville jeg kuttet ut av livet mitt. Endret 27. juli 2014 av BettyBoop 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 WTF!!!!! Dette er jo helt uhyrlig! Er moren din mentalt syk?? Dette kan du ikke finne deg i, du vil miste all selvrespekt. Ja sårt med et brudd med sin mor/ familie - men den brutale sannheten er jo at det er hun som har tatt det valget for deg - IKKE du. Kan ikke si ja til deg og nei til din partner - så fremt din partner ikke er en ala voldsutøver og drittsekk etc. Makan, jeg lar meg fortsatt overraske over psykofolk som din mor - som får de ANDRE til å føle seg mindre verdt og gir DEM skyldfølelse. Milde Moses, få deg en ryggerad kvinne og våkn oppAnonymous poster hash: 4ad32...689 3
Betasuppe Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Kutt henne ut. Hun er åpenbart bitter over noe og misunner deg kanskje. Hvorfor skal du gidde å ha kontakt med ei slik burugle av ei mor? 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Da sier du at er ikke mannen min velkommen, er ikke jeg heller velkommen. Og så lar du være å komme på besøk. Ikke ha dårlig samvittighet, er det noen som skal ha dårlig samvittighet er det din mor. Og hva sier brødrene dine til at hun holder på sånn? Merker ikke de det? Anonymous poster hash: d3f13...ac4 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Da sier du at er ikke mannen min velkommen, er ikke jeg heller velkommen. Og så lar du være å komme på besøk. Ikke ha dårlig samvittighet, er det noen som skal ha dårlig samvittighet er det din mor. Og hva sier brødrene dine til at hun holder på sånn? Merker ikke de det? Anonymous poster hash: d3f13...ac4 De syns det er fælt at hun oppfører seg slik og de hadde ingenting imot min mann, men de kjenner henne så godt de også at det kommer ikke som sjokkerende akkuratt og de vet hun er vondt å vende. Anonymous poster hash: 9be20...43f
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 De syns det er fælt at hun oppfører seg slik og de hadde ingenting imot min mann, men de kjenner henne så godt de også at det kommer ikke som sjokkerende akkuratt og de vet hun er vondt å vende.Anonymous poster hash: 9be20...43f dere er feige alle tre søsken. 2
Gjest Iben Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 På tide å fase henne stille og rolig ut av livet ditt, tror jeg. Det er ikke noe som du behøver å informere henne om heller, siden du allerede har forsøkt dialog og det ikke har fungert. Du bare gjør det, og så får du se om hun på egen hånd innser at hun må slutte å behandle deg som en tro kopi av seg selv dersom hun ønsker å ha deg i livet sitt. Gjør hun ikke det, så good riddance. Men etter et par år med korte telefonsamtaler på max 30 sekunder, og "andre planer" når det gjelder besøk, så kan det hende hun skjønner tegninga. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Jeg ville krevd støtte fra brødrene mine jeg om jeg var deg. Jeg syns det er dårlig gjort av dem å bare danse etter hennes pipe framfor å f.eks. si at dersom hun ikke vil ta seg sammen å prøve å bli kjent med mannen i sin søsters liv, så vil ikke de komme på besøk heller. Det hadde jeg gjort om det var mitt søsken som ble behandla slik. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå