Gå til innhold

Hva gjør du hvis...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...18-åringen bestemmer seg for å kutte all kontakt etter en krangel? det er 3 måneder siden jeg har snakket med henne nå. hun har sperret telefonnummeret mitt, flyttet til faren sin og den eneste måten jeg kan kontakte henne på er der hun jobber.

hvordan hadde dere håndtert situasjonen? hva hadde dere ønsket? sett dere selv i en mammarolle.

Anonymous poster hash: 4ada3...3e1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var krangelen om da?

Anonymous poster hash: 5bbf6...e21
Skrevet (endret)

Kommer nok litt an på hva dere kranglet om og om hva som ble sagt under krangelen.. Man sier mye man ikke burde si når man er litt hissig så..

Endret av Frk.K
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok litt an på hva dere kranglet om og om hva som ble sagt under krangelen.. Man sier mye man ikke burde si når man er litt hissig så..

hvorfor kommer det an på hva vi kranglet om? hvordan ville du følt det etter en slik periode og en krangel?

krangelen var basert/fortsatt fra en rekke krangler vi har hatt siden starten av tenårene.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig spiller det en rolle hva dere kranglet om.

Den siste krangelen jeg hadde med min mor var da jeg sa at jeg ikke ville ha noe med henne å gjøre så lenge hun fortsatt er sammen med mannen som kom inn på rommet til meg og min søster og klådde på oss når vi sov.

Den siste krangelen jeg hadde med min far var om hvem som skulle bestemme hva vi så på TV den kvelden.

Anonymous poster hash: 0de66...e82

• Liker 3
Skrevet

hvorfor kommer det an på hva vi kranglet om? hvordan ville du følt det etter en slik periode og en krangel?

krangelen var basert/fortsatt fra en rekke krangler vi har hatt siden starten av tenårene.

Kommer fremdeles på hva dere kranglet om. Jeg og min mor krangler ofte, å det skal en heftig, personlig og seriøs krangel og kommentarer under krangel for at jeg kutter ut all kontakt med hun.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer fremdeles på hva dere kranglet om. Jeg og min mor krangler ofte, å det skal en heftig, personlig og seriøs krangel og kommentarer under krangel for at jeg kutter ut all kontakt med hun.

hverdagskrangler som har blåst opp etter mange år. om rydding av rom, matvaner, vasking av klær etc. det har blitt sagt mye forskjellig opp gjennom årene og hun mener jeg er grunnen til at hun har psykiske problemer nå.

det var jeg som kastet henne ut først, men hun har ikke ignorert meg så lenge før. har "kastet henne ut" etter krangler før, bedt henne flytte til faren sin.

AnonymBruker
Skrevet

hverdagskrangler som har blåst opp etter mange år. om rydding av rom, matvaner, vasking av klær etc. det har blitt sagt mye forskjellig opp gjennom årene og hun mener jeg er grunnen til at hun har psykiske problemer nå.

det var jeg som kastet henne ut først, men hun har ikke ignorert meg så lenge før. har "kastet henne ut" etter krangler før, bedt henne flytte til faren sin.

Du må la henne være i fred en stund tror jeg. Dere høres ut til å ha et giftig forhold slik det er nå.

Hadde min mor "kastet meg ut", bedt meg flytte til pappa, kranglet med meg om små/store ting dagen lang er det grenser for hvor lenge jeg hadde orket å ha kontakt. Din datter er også 18 år, så du kan ikke tvinge henne til noe som helst.

Uansett er du moren her. Du bør bite det i deg og være "the bigger person". Hva med å f.eks sende en SMS, skrive at du er glad k henne, at du er lei deg for at dere har kranglet så mye, at du ønsker å ha kontakt med henne og å prøve på nytt når hun er køar for det, og at du inntil videre vil la henne være i fred - samt at du er der om hun trenger noe/deg?

• Liker 3
Skrevet

Du må la henne være i fred en stund tror jeg. Dere høres ut til å ha et giftig forhold slik det er nå.

Hadde min mor "kastet meg ut", bedt meg flytte til pappa, kranglet med meg om små/store ting dagen lang er det grenser for hvor lenge jeg hadde orket å ha kontakt. Din datter er også 18 år, så du kan ikke tvinge henne til noe som helst.

Uansett er du moren her. Du bør bite det i deg og være "the bigger person". Hva med å f.eks sende en SMS, skrive at du er glad k henne, at du er lei deg for at dere har kranglet så mye, at du ønsker å ha kontakt med henne og å prøve på nytt når hun er køar for det, og at du inntil videre vil la henne være i fred - samt at du er der om hun trenger noe/deg?

Enig med denne personen her...

Og sjokkert over at folk kaster ut sitt eget kjøtt og blod pga krangler :/

Skrevet

Hvis det var du som kastet henne ut, og har gjort det samme flere ganger før, synes jeg ikke det er rart hun ikke tar kontakt/nekter å ha kontakt med deg.

Flere år med krangling om rydding av rom, matvaner, klesvask etc har nok tæret på henne. Antar du ikke har vært fornøyd med det hun har gjort? (Er jo sånn det pleier å være med tenåringer.) Jeg tror det er på tide at du går i deg selv, har du gått for langt i å mase, krevd for mye av henne? Det skal mye til før barn velger bort den ene eller begge foreldrene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...