Gå til innhold

Å melde avbud på bryllupsdagen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si jeg er skuffet over folk som melder avbud samme dagen som bryllupet er. På vår store dag fikk jeg 2 tekstmeldinger på morningen om gjester som desverre ikke kunne komme..... Synes det er direkte uhøflig, og er man hindret fra å komme ringer man iallefall!

Videre var det et par gjester som ikke ga beskjed i det hele tatt, de kom bare ikke. Og de er nær familie....

Hadde vi fått vite dette et par dager før hade vi iallefall sluppet å betale for disse gjestene.

Håper andre slipper å oppleve det samme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos oss var det hele seks som sa i fra på selve dagen, en via sms tidlig om morgenen, de andre fem sa ifra da vi var på vei ut av kirka...... :-?

Skrevet

Hvis man plutselig blir syk kan jeg skjønne at man melder avbud på dagen. Men jeg er enig, man bør ringe, ikke sende sms, da vet man jo ikke en gang om de er kommet frem!

Skrevet
hos oss var det hele seks som sa i fra på selve dagen' date=' en via sms tidlig om morgenen, de andre fem sa ifra da vi var på vei ut av kirka...... :-?[/quote']

Huff, tror ikke folk skjønner hvor skuffende det er før de har opplevd det selv....

Skrevet

Send dem en regning... :-(

Fysj og fy, det er ganske drøyt da! Hvis noen gjør det mot oss uten en sabla god grunn så skal de virkelig få høre det.

Skrevet

:o Helt uhørt å melde avbud på den måten og så sent som dere beskriver!! At ikke folk eier skam, sier nå jeg... :-x

Skrevet

Javel??

Dette høres utrolig uhøflig ut spør du meg!

Jeg skjønner det om det er akkut sykdom. Det har jeg opplevd selv i et bryllup jeg var i... Men en sms på morningen?? :o Nei det synes jeg er dårlig!!!

Skrevet

Så frekt!

Ikke si i fra, si i fra på SMS eller når brudeparet nettopp har kommet ut av kirka! :o Fatter ikke at folk oppfører seg sånn.

Det er ok hvis vedkommende har blitt syk, men ellers synes jeg at folk bør ha vett til å si i fra i god tid. De fleste brudepar strør ikke om seg med penger, og maten koster! :sinna:

Skrevet

Helt enig med de andre her,hadde blitt utrolig skuffa da.Og for ikke å snakke om hvor frekt!!Og på morningen??Ja-ja---til he***** med dem da,sier nå jeg :evil:

Skrevet

Jadda, folk er helt utrolige!

Dette opplevde vi også - ikke avbud på selve dagen - men seks som ikke kom...

En av dem sendte en sms tirsdagen etter, da vi var på bryllupsreise, og et par sendte mail to uker etterpå for å spørre om veien til kirken...

En nær slektning som ikke kom, sa et halvt år etterpå da vi møttes i en konfirmasjon, at h*n hadde prøvd å ringe... :roll:

En annen nær slektning har aldri nevnt det en gang.

Jeg husker jeg ble helt satt ut jeg - det går bare ikke an. Tilfeldighetene ville det også til at flere av de som ikke kom, skulle sitte i nærheten av hverandre også, så en halv "tunge i E-bordoppsettet" måtte omorganiseres så det ikke skulle se tomt ut...

Men jeg har jo sett her inne i ettertid, at det dessverre ikke er så sjokkerende uvanlig som jeg var helt sikker på det var. I mine øyne er det helt uhørt!

Skrevet

Skikkelig respektløst!! Går bare ikke an å oppføre seg slik. Eneste gyldige grunn er hvis man blir syk, men å ikke gi beskjed på en ordentlig måte da! Eller på vei ut av kirken??? SJOKKERT....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er noe av det frekkeste jeg har hørt.

Den eneste gyldige grunnen for å melde avbud samme dag må være akutt sykdom, dødsfall i familien eller noe lignende.

Disse menneskene må jo skjønne at det er dyrt for brudeparet å betale mat til folk som ikke kommer.

Vi som ikke er gift ennå, får krysse fingrene for at våre gjester ikke skuffer oss på den måten...

Skrevet

Også å ikke ringe da?? Er jo helt naturlig at de da ville ring og ønsket lykke til med dagen? Er jo ikke en hvilken som helst dag de melder avbud til.

SMS blir litt for lettvint syns jeg.. :roll:

Skrevet

Herreguuud! :o

Men man blir nesten ikke overrasket lenger.

Jeg har ikke opplevd sånt.........ennå, men flere av typen ; ja, da har jeg ordnet meg fri, så jeg får kommet i bryllupet deres...........

Ikke noe takk for innbydelsen, så koselig.................

Men er det noen som sender en SMS, kan de glemme å bli invitert i flere festligheter hos oss iallefall!!!!!

Men ødelegge dagen skal de ikke klare, ikke sant?!!!!!!!!

Skrevet

:o Jeg er helt målløs......................

Visste ikke att det fantes mennesker med så dårlig folkeskikk.................. :o

Skrevet

Folk eier ikke respekt. Og tekstmeldinger kan være en uting. Blir en akutt syk, har en jo selvsagt en god grunn for ikke å komme, men å sende en tekstmelding er uansett ikke rette måten å gjøre det på. Da skal en ringe.

Skrevet

I prinsippet er jeg helt enig at man ikke gir beskjed på sms hvis man er blitt akutt syk (noe som er ENESTE gyldige grunn for å trekke seg).

Men, hvor lett er det å få tak i brudeparet på telefon den dagen da?

Kanskje mange er redde for å forstyrre hvis de ringer? Man er jo som regel ganske opptatt med andre ting i timene før vielsen.

Kan det være et forsøk på å være hensynsfull?

(I motsetning til min kjæres kompis som ringte oss klokken halv fire på bryllupsnatten... :roll: )

Skrevet
:o Jeg er helt målløs......................

Visste ikke att det fantes mennesker med så dårlig folkeskikk.................. :o

Kunne ikke sagt det bedre selv.......... :o

Skrevet

Elle Melle

Det er ikke brudeparet man kontakter selve dagen, men toastmaster, og han skal være tilgjengelig.

Skrevet
Elle Melle

Det er ikke brudeparet man kontakter selve dagen, men toastmaster, og han skal være tilgjengelig.

Vet alle hvem han er da? Ikke i vårt bryllup i alle fall. Hvis de vet det, er det selvfølgelig en god løsning, og da blir det mest logisk å ringe ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...