Gå til innhold

Jobbmuligheter med astronomi og fysikk (master)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten skal på sikt ta seg høyere utdannelse. Han er keen på å studere historie, men samtidig er hans sterke side de klassiske "tunge" fagene, og han er bevisst på at det er dårligere med jobb innenfor historie. Han har en matte-iq på 151, en test han har tatt ifm "ADD"-diagnosen han har fått. Imidlertid har han jernvilje, noe som har gjort at han har gode karakterer, og at han tar logiske greier veldig kjapt. Allerede 10 min inni matematikktimene tok han alt og han tenker mange mattetrinn frem, og han skjønner ikke hvordan noe så enkelt er vanskelig for andre. Han skryter slett ikke av ferdighetene sine, de er han trygg på, er jeg som har spurt meg frem litt ...

Hva finnes det å studere for matteorienterte menn? Han sikler veldig på master innenfor astronomi og fysikk, (spesielt astronomi, ettersom han lever og ånder for logiske sammenhenger og hva som skjer ute i verdensrommet, har fått vite en del om sorte hull:-S) og han mener det er lett å få jobb med en slik utdannelse, samt tjene bra. Han har også lederegenskaper, folk følger ham, men han har ikke det store behovet for å hevde seg. Hvis han må, så gjør han det, og det er det. Han strekker seg langt for å forstå hvor andre sitter fast og er ganske tålmodig og hjelpsom. Han hjalp et par kompiser ved å forklare ting i matematikken. De gikk fra 2-ere til å få 5-ere begge to, noe jeg har sett selv. Han hjalp meg en del med natten, han satt mange timer med meg ... Hehe

For en som er elendig i matte og som aldri har satt seg inn i disse fagene + jobbmuligheter, hvordan er egentlig jobbmulighetene? Kan alltids google litt, men vil ha oppfatninger og erfaringer fra folk, og ikke ting som er lekkert forklart på UiO.nos nettsider.

Kan høres ut som at jeg skryter veldig av ham, men det er for å få frem kapasiteten, samarbeidsviljen og evnen til å jobbe med selv "kjedelige" fag. Håper noen kan fortelle litt! Poster som anonym, føles så skrytete :-P

Anonymous poster hash: 5f259...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...