Gå til innhold

Kjørte på en rev - føler meg forferdelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På vei hjem i dag kjørte jeg på en rev. Jeg sjekka at den var død, ringte politiet og forklarte situasjonen, og de sa de skulle ta seg av det. Jeg var skikkelig redd.

Nå har jeg lest litt om hva man skal gjøre, og det ser ut som at jeg har gjort ting rett, men jeg føler meg helt forferdelig. Jeg kjørte jo etter fartsgrensa, hadde øynene på veien, og kunne ikke se den lille tassen som kom ut fra autovernet i full fart, men jeg kan fremdeles kjenne dunket som kom da jeg kjørte over den. Det ligger i kroppen min og vil ikke slippe tak.

Jeg skulle jo liksom sove i natt..

Anonymous poster hash: d9a2e...8f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at det er en fæl opplevelse for deg, men det er strengt tatt ikke noe mer du kunne gjort. Man skal alltid holde øynene åpen når man kjører, da det kan komme dyr i veien, men enkelte ganger er det umulig å se dyrene og det skjer uhell. Du sjekka at reven var død da, så den slapp jo å pines. Sannsynligvis har den dødd veldig kjapt, og det er i det minste positivt. Det er mye verre å kjøre på et dyr som senere flykter, og må gå rundt skadet. Du gjorde alt du kunne. :) Syns det var veldig bra av deg å i det hele tatt sjekke om dyret var dødt.

Gjest Pheel
Skrevet

Jeg skjønner godt at det er en fæl opplevelse for deg, men det er strengt tatt ikke noe mer du kunne gjort. Man skal alltid holde øynene åpen når man kjører, da det kan komme dyr i veien, men enkelte ganger er det umulig å se dyrene og det skjer uhell. Du sjekka at reven var død da, så den slapp jo å pines. Sannsynligvis har den dødd veldig kjapt, og det er i det minste positivt. Det er mye verre å kjøre på et dyr som senere flykter, og må gå rundt skadet. Du gjorde alt du kunne. :) Syns det var veldig bra av deg å i det hele tatt sjekke om dyret var dødt.

Nei, det er ikke bra gjort, men lovpålagt, og man er et grusomt menneske om man ikke gjør det.

Men ja, du gjorde det som var riktig, TS, og dersom du gikk ut med en gang og dyret da var dødt, så led ikke reven hvertfall.

Skrevet

Nei, det er ikke bra gjort, men lovpålagt, og man er et grusomt menneske om man ikke gjør det.

Men ja, du gjorde det som var riktig, TS, og dersom du gikk ut med en gang og dyret da var dødt, så led ikke reven hvertfall.

Javel, men det er dessverre mange som lar være likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...