Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kjenner at jeg allerede gruer meg, selvom det fortsatt er noen uker til!

Gi begge vil dette etter mye unødvendig turbulens og misforståelser. Vi har gått fra hverandre, men havnet tilbake sammen.

Vi elsker hverandre begge to, men føler vi sitter litt på to forskjellige planeter..

Jeg misliker sterkt å prate om følelser,jeg føler meg sårbar noe som jeg ikke takler så bra.

Så hvordan foregår egentlig dette? Burde jeg forvente å bli skikkelig grilla? Blir det tårer og krangling? Kommer man seg noe vei? Setter stor pris på både anbefalinger og opplevelser :) (setter veldig pris på en solskinnshistorie eller to)

Anonymous poster hash: f6607...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen solskinnshistorie, men med den ørlille erfaringen jeg har, så vet jeg at samlivsterapeuter ofte har et fast opplegg / en fast "mal" de kjører etter.

"Møkkajobben" (no offense) må dere selv gjøre.

Lite grilling. Men hvis dere ikke endrer adferd på en eller flere punkter, ender dere fort opp på samme sted atter en gang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med det selv, men har en venninne som gikk for rundt 10 år siden, og hun er fortsatt sammen med mannen, så det funket jo :)

Der var du hun som ville gå fra mannen, og hun følte det hjalp på at en utenfra så på situasjonen, var beinhard og sa sin mening. De hadde noen ganske heftige sessions med denne terapeuten, pratet mye hjemme, reiste på tur for å prøve å finne sammen igjen osv. Hun var veldig fornøyd med opplegget, men som hun sa det var nok mye takket være terapeuten, han var fantastisk flink.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hva årsaken til at dere gikk fra hverandre er. Hvis det var at du bodde sammen med ham for pengenes skyld og fordi det er deilig å sitte på ræva og bli kjørt rundt i bil hit og dit, vil ikke en parterapaut gjøre forholdet bedre. Hvorfor slo dere opp?

Anonymous poster hash: 3eae3...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kjenner at jeg allerede gruer meg, selvom det fortsatt er noen uker til!

Gi begge vil dette etter mye unødvendig turbulens og misforståelser. Vi har gått fra hverandre, men havnet tilbake sammen.

Vi elsker hverandre begge to, men føler vi sitter litt på to forskjellige planeter..

Jeg misliker sterkt å prate om følelser,jeg føler meg sårbar noe som jeg ikke takler så bra.

Så hvordan foregår egentlig dette? Burde jeg forvente å bli skikkelig grilla? Blir det tårer og krangling? Kommer man seg noe vei? Setter stor pris på både anbefalinger og opplevelser :) (setter veldig pris på en solskinnshistorie eller to)

At dere velger å gå i parterapi, vitner om at dere begge er villige til seriøst å satse på hverandre. Kudos, og lykke til! :-)

Anonymous poster hash: e16a1...f6a

Skrevet

Jeg og min kjære gikkt til samtaler for en stund siden.
Det var ingen "grilling, tårer og krangler" med oss, men det kommer jo også helt ann på situasjonen.

Vi slet ikke så veldig i samlivet vårt, men hadde noen episoder her og der som gjorde at vi trengte hjelp til å kommunisere bedre, og da valgte vi å skaffe hjelp utenifra. Det fungerte veldig fint. Terapauten vår lyttet veldig mye til oss, stillte veldig få spørsmål, men gode spørsmål, og viste oss forskjellige teknikker til å forbedre kommunikasjonen og hvordan vi oppførte oss mot hverandre.

Angrer ikke på at vi gikk i terapi, og ved at vi ville prøve, viste vi hverandre at vi ville kjempe for forholdet, noe som er et godt tegn:)

Ikke tenk så mye på hva som kommer til å skje før dere er der. Bruk tiden fremover til å tenke på hva problemet er for deg, hvordan du føler det i forskjellige situasjoner, og kjenn etter på følelsene.
Da blir det nok bedre å få forklare det når dere sitter der:) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Håper det vil hjelpe oss i hvert fall. Hyggelig å se at det har hjulpet andre og at det ikke var så alt for ille :)

Grunnen til at vi går er rett og slett kommunikasjon. Gud så mange teite misforståelser vi har hatt og dumme avgjørelser. Vi har blitt litt flinkere til å prate om ting, men vi trenger hjelp til å rydde litt opp og legge ting bak oss.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

vært på slike timer jeg. Endte med at alt var min skyld og at alt jeg opplevde med min eks var et utfall av livlig fantasi. :fnise:

Positive var at jeg skjønte 100% at det ikke var mannen i mitt liv som satt i stolen ved siden av meg.

Anonymous poster hash: efab1...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...