Gå til innhold

Skolestart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger en førsteklassing før skolestart?

Anonymous poster hash: 7f5e0...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ikke så veldig mye. Faktisk så tror jeg at det meste vi kjøpte til skolestart til min var ting vi egentlig hadde fra før av. Men det er jo litt kjekt å dra og titte på skolesaker sammen for å forberede barnet på overgangen også. :) Bare det å få velge litt utstyr selv tror jeg kan være positivt for de som gruer seg litt.

Vi fikk refleks-sekk på skolen som funket fint. Hvis dere ikke får sekk, så tror jeg ikke at det spiller noen veldig stor rolle hva slags. De skal jo ikke drasse med seg så mye det første året uansett. Innesko (her var crocks faktisk en stor hit, da vanlige tøfler ofte ble for klamt for henne) og et pennal med noe skrivesaker. Noen litt tykke begynnerblyanter holder i massevis. Men ofte så er det skolen som stiller med skrivesaker - så jeg ville ikke brukt mye penger på dette på forhånd, men heller se an hva de faktisk trenger. Av erfaring så vet i alle fall jeg at slike ting har en tendens til å bli rotet bort underveis uansett.

Matboks og vannflaske hadde brukte vi bare fra lageret vi har her hjemme fra før av. Da min datter gikk i 1. så skiftet de ikke før gym, så gymtøy og evt. gymtøypose var ikke nødvendig. Tror også det er lurt å sjekke med skolen om det blir brukt enten gymsko eller sklisokker etter skolestart og kjøpe det dere evt. mangler underveis.

Skrevet

Hva trenger en førsteklassing før skolestart?Anonymous poster hash: 7f5e0...acf

Vi kjøpte pennal, noen kule blyanter, viskelær, blyantspisser og farger. I tillegg fikk han ny matboks og drikkeflaske, for å ha noe spesielt til skolestart. Også er de veldig nøye på at alle skal ha innesko her, så det kjøpte vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...