AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Fikk 2 av den samme varen til bursdagen min, så ønsket derfor å bytte den ene. Hadde med byttelapp i butikken, varen kostet 299 da den ble kjøpt, men var nå på tilbud til 149 ,så om jeg ville bytte fikk jeg bare 149. Er dette riktig? Virker dumt å må vente til salget er over for å få bytte.. Anonymous poster hash: 231d7...3ee
Nuttery Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Den skal byttes til den pris den er kjøpt for. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Hadde du en byttelapp som bare sa hvor varen var kjøpt, eller hadde du kvittering som viste prisen også? Anonymous poster hash: 65086...ed4 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Du har ikke returrett på varer kjøpt fra fast utsalgssted, så når de gir byttemulighet kan de sette de vilkårene de vil. Anonymous poster hash: 75476...1c0
Lillah Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Hvis du har kvittering på varen får du mest sannsynlig igjen full pris, hvis ikke får du igjen det varen koster nå. De kan jo ikke vite om du (eller i ditt tilfelle, den du fikk det av), kjøpte det til full- eller halv pris
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Det spørs. I butikken der jeg jobber er det strekkode på byttelappen som forteller hva varen er kjøpt for. Hvis det derimot mangler prisinfo på byttelappen er det umulig for butikken å gi fullpris igjen, da de ikke kan risikere å gi fullpris igjen for en vare kjøpt på tilbud. Bytting er for øvrig ingen forbrukerrettighet, så du må egentlig bare ta til takke med butikkens policy uansett. Er du misfornøyd kan du dog snakke med hovedkontoret (hvis det er en kjede) eller klage til forbrukerråd eller lignende. Anonymous poster hash: 3bd68...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå