AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Er vel uendelig med tråder om bråkete naboer her inne, men trenger råd angående et problem jeg har med naboene over veien. Bor i Oslo, og i den bygården jeg bor i er det sjeldent eller aldri bråk. Har bodd her noen år, og trives veldig godt. Det eneste problemet er at det i løpet av våren har flyttet inn noen nye naboer i blokken over veien, som bråker noe vanvittig mye. Her snakker vi ikke vanlig festbråk, her snakker vi rave-party, skriking, smelling og hyling hver eneste bidige helg fredag-søndag fra kokken 20 til 4 om morningen. Musikken er i tillegg så høy, at den like så greit kunne kommet fra min egen leilighet. Har fått nok av disse naboene, da de konstant skriker og roper. Når gjestene kommer (kommer haugevis av gjester helt frem til 03 tiden), skriker de og roper ut av vinduet.Vanligvis hadde jeg tatt kontakt med styreleder om dette hadde skjedd i min egen bakgård, men er det innafor å prøve å ta kontakt med styreleder i en annen bakgård? Dette er en relativt stor blokk, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem i å finne ut av hvem jeg skal kontakte. Har ikke tenkt tanken på å ringe politet, siden jeg vet at de har langt viktigere ting å ta seg av her i Oslo. Jeg tåler mye bråk, men det finnes grenser til hva man skal måtte leve med, når det konstant kommer fra samme naboene. Anonymous poster hash: a8a50...6b3
Miss-Grey Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Beskrivelsen din stemmer enormt godt med det jeg opplever selv. Har nøyaktig samme problem! Kan jeg spørre om du bor på Sagene, TS?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 1) Ring politiet. De har slikt å gjøre. 2) Finn ut hva borettslaget/sameiet over veien heter. Google de. Ta kontakt med styret og klag. Anonymous poster hash: 54a5c...0a2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Servér en Molotov cocktail?Anonymous poster hash: 62320...0a1 4
Gjest Snuttepi Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Kan du gå sammen med noen andre naboer, og finne ut av hvem som er styreleder i det andre borettslaget? Det bør ikke være så vanskelig, da alle borettslag skal være registrerte... Det er sikkert ikke bare du som plages av bråket. Sannsynligvis finner du mange som er sinte på disse nye naboene, og da slipper du å stå alene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Takk for råd. Nei jeg bor ikke på sagene, holder til ved løkka. Er vel mange steder hvor dette er et stort problem her midt i Oslo.. Er helt sinnsykt med bråk fra de naboene. Skjønner jo at jeg kanskje begynner å bli litt gammel og gretten, men det finnes grenser. Har tenkt til å google borettslaget nå! Fikk veldig lite søvn igår for å si det sånn. Anonymous poster hash: a8a50...6b3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 De er kanskje registrert i brønnøysundregisteret?Anonymous poster hash: 1b85e...e31
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 men du vet hvem som er styrer i ditt borettslag, kanskje denne vet hvem som er styrer over gata Anonymous poster hash: 2cd41...6af
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 La styret i ditt brl. Ta seg av dette. Ditt brl. Bør og forhøre seg med sine beboere om det er flere som reagerer på dem. Da går dette den rette formelle veien og du slipper å bli uthengt som klager av bråkerne.Anonymous poster hash: 7fb38...958 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2014 #10 Skrevet 29. juli 2014 Call da policeAnonymous poster hash: 6c581...808
Gjest Iben Skrevet 29. juli 2014 #11 Skrevet 29. juli 2014 Har ikke tenkt tanken på å ringe politet, siden jeg vet at de har langt viktigere ting å ta seg av her i Oslo. Anonymous poster hash: a8a50...6b3 Bare å ringe politiet, så er det sikkert en eller annen stakkars narkoman som får litt fred for en stakket stund. 2
Purple Basil Skrevet 29. juli 2014 #12 Skrevet 29. juli 2014 Du er nødt til å ta tak i dette før du blir gal. Ta kontakt med brl som flere her sier, send inn HAUGEVIS med klager, ring politiet. Vet du om dere har en securitastjeneste dere kan ringe? Her jeg bor har det vært mye festing, jeg har lidd meg gjennom mange netter med ekstremt mye bråk. Til slutt fikk jeg nok, så hver eneste gang naboene prøver seg på fest så ringer jeg securitas og de kommer og stopper det hele. Festingen har roet seg betraktelig! Nå har de stort sett bare et vorspiel i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå