AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Hei! Er det noen som har noen bøker å anbefale om det å få/ha barn og graviditet? Anonymous poster hash: cd361...bef
Trimsi Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Synes alle bøkene til Gro Nylander er kjempefine Mener de heter "På vei" "Mamma for første gang" og "Hva nå - lille venn" (om baby og småbarnsperioden. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Synes alle bøkene til Gro Nylander er kjempefine Mener de heter "På vei" "Mamma for første gang" og "Hva nå - lille venn" (om baby og småbarnsperioden. Tusen takk for tips! TsAnonymous poster hash: cd361...bef
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Førstehjelp på barn - hurtig hjelp ved barneulykker (Damm forlag) vil jeg anbefale sterkt. Samtidig vil jeg anbefale en app som Røde Kors har om førstehjelp. Søk på Røde Kors/førstehjelp i AppStore. Boka Foreldrelappen - kjøreregler for en positiv barneoppdragelse (av Are Karlsen og Jørn Isaksen). og serien Forstå barnet ditt av Stein Erik Ulvund (denne er delt opp i ulike aldersgrupper). + boka Å sette grenser for barn av Arne Skodvin. Endret 27. juli 2014 av Spirrevirrevipp
Gjest Doh Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 "Boken om barnet" fra Gyldendal var fin syns jeg. Den handler om barnet frem til det er 6 år gammelt
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Synes alle bøkene til Gro Nylander er kjempefine Mener de heter "På vei" "Mamma for første gang" og "Hva nå - lille venn" (om baby og småbarnsperioden. Amen! Anonymous poster hash: 7486a...43d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Fikk en bok på føden fra babyverden.. Synest den var veldig fin Anonymous poster hash: 8a3ea...a51
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Alle bøkene til Gro Nylander! Liker Småen bøkene: Småen i magen og Småen blir født. Mamma for første gang er også en fin bok, men handler mest fra etter fødsel. Anonymous poster hash: b5f72...4c1
Sol79 Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Jeg slår også et slag for bøkene til Gro Nylander. Liker de veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Jeg kunne ikke fordra bøkene til Gro Nylander Alt for mye subjektivt fjas og beskrivelser av eksempelpersonens følelser fremfor ryddig fakta/tips osv. Jeg likte mer faktabaserte, eks en pm graviditet som hun helsesøsteren som også har skrevet en bok til førstegangsfedre...hakkespettboka? Husker jeg feil?Anonymous poster hash: 2ef3a...252 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Fikk flere bøker av legen og jordmor som jeg likte. Nylander fikk jeg ikke noe vettug ut av. Og det er tonnevis av info på nettet Anonymous poster hash: 096d4...1b8
Gjest Tekola Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Jeg kunne ikke fordra bøkene til Gro Nylander Alt for mye subjektivt fjas og beskrivelser av eksempelpersonens følelser fremfor ryddig fakta/tips osv. Jeg likte mer faktabaserte, eks en pm graviditet som hun helsesøsteren som også har skrevet en bok til førstegangsfedre...hakkespettboka? Husker jeg feil?Anonymous poster hash: 2ef3a...252 Enig med deg! Jeg prøvde meg på Nylander, men fikk mye mer ut av "Verdens beste pappa - Hakkespettbok for småbarnsfedre" som mannen min fikk. Smak og behag, så det er nok lurt å ta en tur på biblioteket eller noe sånt
Tanuki Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Jeg liker What to Expect: The First Year. Masse bra info om babystell og utvikling, vet ikke om den finnes paa norsk da.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Hm, mange meninger om dette ser jeg... Kan dere si litt for/mot de ulike bøkene? jeg skal snart bli prøver, så vil gjerne ha om både unnfangelse, svangerskap og tiden etterpå. Men det finnes kanskje ikke i en og samme bok uansett... Anonymous poster hash: cd361...bef
Trimsi Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Jeg har lest og vært borti mange, mange bøker om både graviditet, fødsel og småbarnsperioden. Noen av bøkene er veldig "objektive" og fungerer nesten som leksikon. Andre er mere personlige, og i disse bøkene finner man mer om tanker og følelser rundt det å vøre gravid og få barn + en mer direkte og kankje ærligere beskrivelse av dette. Jeg hadde med mine 4 graviditeter, og 3 barn, stor glede av begge typer bøker. Jeg elsker oversiktlige bøker f.eks fra Gyldendal "boken om barnet" eller heftene man får med seg fra barsel avdelingen. Fint å slå opp i når det er noe konkret man lurer på. Så har jeg også vært veldig glad i bøkene til feks Gro Nylander og Stein Erik Ulvund, ja til og med den litt kontroversielle Anna Whalgren, skriver fantastisk om de forskjellige stadiene fra graviditet til tenåringsbarn. Barneboka hennes er utrolig spennende og veldig innsiktsfull for de som er litt tålmodige... Jeg har av og til blitt helt satt ut av hvordan hun beskiver en baby på 9 måneder, eller en tenåring på 13. Hun greier å viderformidle det typiske i de forskjellige alderene, mye har fallt på plass for meg og jeg har fått gode råd gjennom hennes bok. Men, det er viktig at man også er skeptisk og filtrerer ut en del. Noe er man og bør man ikke være enig i, og derfor er disse bøkene kanskje først og fremst gode supplementer til de nyere og mer sakelige informasjons bøkene.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Førstehjelp på barn - hurtig hjelp ved barneulykker (Damm forlag) vil jeg anbefale sterkt. Samtidig vil jeg anbefale en app som Røde Kors har om førstehjelp. Søk på Røde Kors/førstehjelp i AppStore. Boka Foreldrelappen - kjøreregler for en positiv barneoppdragelse (av Are Karlsen og Jørn Isaksen). og serien Forstå barnet ditt av Stein Erik Ulvund (denne er delt opp i ulike aldersgrupper). + boka Å sette grenser for barn av Arne Skodvin. Vil bare legge til at jeg er sikker på at overskrifta på denne tråden var "bøker om å få/ha barn/graviditet" da jeg skrev det forrige innlegget mitt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå