Gå til innhold

"Kriselager" hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du et "kriselager" hjemme?

Hva synes du er fornuftig å ha til et "kriselager"?

F.eks: bokser med hermetikk, flasker med vann, fyrstikker, lommelykter + batterier, telys/stearilys.

Anonymous poster hash: c7eff...ccf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

F.eks: bokser med hermetikk, flasker med vann, fyrstikker, lommelykter + batterier, telys/stearilys.

+ Ulltepper, dyner, varme klær, i tilfelle strømmen blir borte.

Anonymous poster hash: 92913...48e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bio-terror/skaff-deg-et-kriselager/a/6216354/

http://www.norgeispania.es/bistand/beredskap/Krisesituasjoner/#.U9QEo2Oc5yY

http://www.noorwegen.nl/Norsk/Nederland/Bosatt-i-Nederland/Krisehandtering-i-Nederland/#.U9QE2GOc5yY

Anonymous poster hash: 92913...48e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å campe, og er en wannabe doomsday prepper, så jeg har en del.

Vil tippe jeg har nok hermetikk/tørrvarer til at vi klarer oss i alle fall en måned.

Vann har jeg ikke tenkt på, for vi bor rett ved en elv og har dunker som vi kan fylle på kort varsel.

Har det meste av telt, soveposer, tepper, fyrstikker, stormkjøkken, stearinlys/telys, øks, kniver, tau, fiskeutstyr, jaktutstyr (er aktiv skytter), lommelykter og batteri, dunker med ekstra drivstoff, en del frysetørket mat, ved, vedbriketter, opptenningsved, Tennessee osv. Passer på å alltid ha et godt overskudd. Vi bruker av det vi har (spesielt det som har utløpsdato), men fyller samtidig på med nytt (så er det ingen ting som blir for gammelt).

Skulle strømmen gå f.eks så er jo det upraktisk over tid. Da hadde vi nok dratt til "hytta", en liten jakthytte vi eier i skogen. Den har utedo, solcellepanel og aggregat, en del mat og godt tøy er lagret der, samt en del fiskeutstyr. Resten måtte vi prøvd å få med oss hjemmefra.

Anonymous poster hash: 77ecd...cbb

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har ikke noe kriselager, men pga storhandling så har jeg nesten alltid full fryser og fulle skap.

Skulle det bli så ille at man mister strømmen og det blir fullstendig kaos i verden, så drar jeg til hytta. Der har vi drikkevann, masse hermetikk, våpen og stor tilgang på fisk, elg, villsvin, rådyr osv

Gjest Artistina
Skrevet

Bor så nær butikker at jeg kan løpe bort på 2 minutter hvis det skulle oppstå krise.

Mat har jeg alltid i fryser og skap - og et lager med stearinlys er også alltid i hus uten at jeg har tenkt på terrorfare.

Skrevet

Har ikke noe kriselager, men pga storhandling så har jeg nesten alltid full fryser og fulle skap.

Skulle det bli så ille at man mister strømmen og det blir fullstendig kaos i verden, så drar jeg til hytta. Der har vi drikkevann, masse hermetikk, våpen og stor tilgang på fisk, elg, villsvin, rådyr osv

Er ikke lovlig å oppbevare våpen på ubebodde hytter, vet du.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Er ikke lovlig å oppbevare våpen på ubebodde hytter, vet du.

Det vet jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...