AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #21 Del Skrevet 26. juli 2014 Merker at jeg blir desensitisert Anonymous poster hash: 862cf...ed8 Og hva skal det bety? Anonymous poster hash: 4500f...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #22 Del Skrevet 26. juli 2014 For å gjøre det klart: det er ingen som har dratt inn utseende her i det hele tatt. Det finnes ekstremt mange pene medisinstudenter og leger. Det som er det spesielle, som mange reagerer på, er at hun er rosablogger. Det virker bare så overfladisk og så useriøst, og når en jakter på et så profilert yrke, så kan dette virke i litt negativt. Jeg ville aldri ha blitt behandlet av Caroline Berg Eriksen (fotballfrue), Sophie Elise, Heidi Alexandra eller Tcmn selv om de muligens hadde vært veldig smarte og hva enn. Anonymous poster hash: 87f22...ddd Nettopp! Om jeg f.eks. trenger en advokat ifb arveoppgjør eller skilsmisse, velger jeg helst ikke vedkommende med en blogg av typen "se på meg! her er jeg på fest/i det nye antrekket mitt/ med venner!" (Uansett kjønn, bare så vi har det klart.) Å ha en blogg som dette, som skriker wannabe realitydeltager lang vei er greit nok, men når det gjelder enkelte yrker vil jeg helst velge noen som holder privatlivet sitt litt hakket mer privat enn dette. Anonymous poster hash: e59ac...ee3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 26. juli 2014 #23 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Dette var faktisk veldig interessant. Husker min lærer en gang snakket om en undersøkelse som hadde blitt gjort, og i følge statistikken hadde forskerne kommet frem til at hvilke yrke vi velger er ofte basert på hvilke yrke våre foreldre har. Jo høyere utdanning dine foreldre har, jo høyere utdanning vil du få. Jo lavere utdanning de har, er sannsynligheten stor for at du selv ikke høy utdanning. Jeg har villet ikke tro på det. Men når jeg observerer hvem som studerer hva, og hvem som ikke studerer, og ser på bakgrunnen, virker jo statistikken til å være sann. Mine foreldre har ingen utdannelse. Det har forøvrig ikke jeg heller. Selv om jeg er ung og har hele livet på å få det. De jeg kjenner som studerer tunge fag, har alle, uten det ene unntaket, foreldre som også har studert tunge fag. Kanskje eplet virkelig ikke faller langt fra stammen? Edit: Grunnen for at jeg skrev dette, er at jeg la merke til at hennes foreldre også jobber som leger. Endret 26. juli 2014 av Skilpadden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #24 Del Skrevet 26. juli 2014 Mannlige middelaldrende fastleger er ikke alltid de beste! Anonymous poster hash: 1a108...f0d At det var? Anonymous poster hash: e59ac...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #25 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg digger henne. Hun viser at til og med blonde jenter med blogg kan ha noe i hodet. Har ikke lest bloggen hennes på lenge, så tusen takk til TS for at du minnet meg på den! det er vel ærlig talt ingenting naturlig med den blondfargen for å si det sånn Anonymous poster hash: e9d2d...417 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #26 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg liker henne! Alle trenger ikke være så himla overseriøse og perfekte, de som ikke skjuler det synes jeg bare er tøffe! Kul dame:) Anonymous poster hash: 1a108...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #27 Del Skrevet 26. juli 2014 Dette var faktisk veldig interessant. Husker min lærer en gang snakket om en undersøkelse som hadde blitt gjort, og i følge statistikken hadde forskerne kommet frem til at hvilke yrke vi velger er ofte basert på hvilke yrke våre foreldre har. Jo høyere utdanning dine foreldre har, jo høyere utdanning vil du få. Jo lavere utdanning de har, er sannsynligheten stor for at du selv ikke høy utdanning. Jeg har villet ikke tro på det. Men når jeg observerer hvem som studerer hva, og hvem som ikke studerer, og ser på bakgrunnen, virker jo statistikken til å være sann. Mine foreldre har ingen utdannelse. Det har forøvrig ikke jeg heller. Selv om jeg er ung og har hele livet på å få det. De jeg kjenner som studerer tunge fag, har alle, uten det ene unntaket, foreldre som også har studert tunge fag. Kanskje eplet virkelig ikke faller langt fra stammen? Edit: Grunnen for at jeg skrev dette, er at jeg la merke til at hennes foreldre også jobber som leger. Hva kan grunnene til dette være? At man ikke får hjelp til lekser hjemme? At man ikke har evner til å lære teori? At man ikke ser poenget? At man ønsker å bli som foreldrene? Hvorfor vil ikke du ha utdannelse for eksempel? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 26. juli 2014 #28 Del Skrevet 26. juli 2014 Hva kan grunnene til dette være? At man ikke får hjelp til lekser hjemme? At man ikke har evner til å lære teori? At man ikke ser poenget? At man ønsker å bli som foreldrene? Hvorfor vil ikke du ha utdannelse for eksempel? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 Det har jeg nettopp også undret på. Jeg vet rett og slett ikke. Stilt de samme spørsmålene som deg, og kommer ikke på noen logiske svar, selv om alle disse spørsmålene du har stilt, er i grunn logiske. Men ikke sikre. Kanskje det ikke er kun ett svar? Jeg ble mobbet på videregående, og droppet ut. Mobbingen varte ett år, men det satt igjen. Jeg vet ikke hvor i livet jeg hadde vært om det ikke var for mobbingen. Kanskje det bare er en unnskyldning? Ønsket mitt om å bli ferdig med videregående og studere noe er der. Men med en gang jeg starter, detter jeg fort ut, og mister alt av motivasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #29 Del Skrevet 26. juli 2014 Det har jeg nettopp også undret på. Jeg vet rett og slett ikke. Stilt de samme spørsmålene som deg, og kommer ikke på noen logiske svar, selv om alle disse spørsmålene du har stilt, er i grunn logiske. Men ikke sikre. Kanskje det ikke er kun ett svar? Jeg ble mobbet på videregående, og droppet ut. Mobbingen varte ett år, men det satt igjen. Jeg vet ikke hvor i livet jeg hadde vært om det ikke var for mobbingen. Kanskje det bare er en unnskyldning? Ønsket mitt om å bli ferdig med videregående og studere noe er der. Men med en gang jeg starter, detter jeg fort ut, og mister alt av motivasjon. Du har nok rett i at det er flere grunner. Jeg skjønner. Det sosiale er jo også med, uten noen grunn til å gå på skolen, noen å være sammen med, noe som gjør skoledagen morsom blir det så tungt og uutholdelig. Jeg ble også mobbet og sluttet, men tar nå ting som privatist og håper å komme i gang neste år. Da er jeg 22, så ting har tatt lengre tid likevel selvom mine foreldre har master begge to. Synes du skulle gå for drømmee dine! Mange veldig flinke ble også mobbet De klarte seg i livet likevel! Hva ønsker du å studere? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #30 Del Skrevet 26. juli 2014 Og hva skal det bety? Anonymous poster hash: 4500f...bb7 I akkurat denne situasjonen betyr det at jeg har sett noe så ofte at jeg ikke legger særlig merke til det lenger. Anonymous poster hash: 862cf...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #31 Del Skrevet 26. juli 2014 Hva kan grunnene til dette være? At man ikke får hjelp til lekser hjemme? At man ikke har evner til å lære teori? At man ikke ser poenget? At man ønsker å bli som foreldrene? Hvorfor vil ikke du ha utdannelse for eksempel? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 Nei, det er nok ikke dette som er grunnene. Det er flere ulike teorier innenfor psykologien som tar opp dette. Det kommer nok opp veldig mye om en søker litt rundt her og der. "Sosial arv" og sosial læringsteori kan muligens være noen stikkord, uten at jeg kan noe om dette. Anonymous poster hash: 87f22...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 26. juli 2014 #32 Del Skrevet 26. juli 2014 Du har nok rett i at det er flere grunner. Jeg skjønner. Det sosiale er jo også med, uten noen grunn til å gå på skolen, noen å være sammen med, noe som gjør skoledagen morsom blir det så tungt og uutholdelig. Jeg ble også mobbet og sluttet, men tar nå ting som privatist og håper å komme i gang neste år. Da er jeg 22, så ting har tatt lengre tid likevel selvom mine foreldre har master begge to. Synes du skulle gå for drømmee dine! Mange veldig flinke ble også mobbet De klarte seg i livet likevel! Hva ønsker du å studere? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 Jeg får nesten litt gåsehud av det du skriver. Får et lite håp jeg også, og blir utrolig stolt av deg som har klart deg ut av situasjonen! Jeg har veldig mange fag å ta opp igjen. Bare det vil ta mange år. Men jeg er 20 nå, så jeg rekker nok å få mastergrad før fylte 30 Har ikke noe bestemt jeg vil studere, men merker jeg brenner litt for juss. Men mulig jeg står mellom helt andre valg når den tid kommer og jeg endelig kan flytte hvor jeg vil for å studere Kan du ikke sende meg en PM så tar vi resten der? Så slipper tråden handle om hva vi skal studere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #33 Del Skrevet 26. juli 2014 Hva kan grunnene til dette være? At man ikke får hjelp til lekser hjemme? At man ikke har evner til å lære teori? At man ikke ser poenget? At man ønsker å bli som foreldrene? Hvorfor vil ikke du ha utdannelse for eksempel? Anonymous poster hash: 1e7f7...ab9 Det har nok noe å gjøre med at utdannede foreldre snakker mer om viktigheten av utdanning og stiller flere krav til barna, gjerne at de skal ta høyere utdanning. En blir jo svært påvirket av foreldrene - de er jo forbildene våre under oppveksten, vel, store deler av oppveksten. Ingen av foreldrene mine har høyere utdanning, men alle søstrene mine er høyt utdannet, to er leger og en tar mastergrad i teoretisk matematikk. Jeg studerer selv rettsvitenskap. Når det gjelder denne bloggeren, reagerer jeg ikke på utseendet (kjenner flere vakrere jenter som studerer vanskeligere studier enn medisin), men jeg reagerer på måten hun fremstiller seg selv på - lettkledde bilder, minikjoler- og skjørt, altfor mye sminke, altså ser hun ut som en glamourmodell med stilen sin. Anonymous poster hash: 05577...df1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #34 Del Skrevet 26. juli 2014 Synes stilen hennes er noe vulgær og tacky, men hun er nok garantert en skoleflink jente. Forståelig at enkelte hadde foretrukket en typisk lesenerd som lege fremfor en som kler seg som en bimbo på fritiden, men bak fasaden er det nok ingenting å si på evnene hennes. Anonymous poster hash: 3e365...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #35 Del Skrevet 26. juli 2014 Aldri hørt om denne bloggeren før, og sier ikke at hun er slik, men tankene mine gikk til dette klippet da jeg så bloggen https://m.youtube.com/watch?v=1kqAt4dWnK0Anonymous poster hash: 1ea56...daf Anonymous poster hash: 1ea56...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #36 Del Skrevet 26. juli 2014 Merker at jeg blir desensitisert av alle rosabloggene som finnes, da jeg ikke lenger legger særlig merke til duckface eller retusjering. Synes dog bildene hvor hun viser BH-en lengre ned på siden gir et useriøst inntrykk, det kan vel ikke være heldig for en kommende lege? Anonymous poster hash: 862cf...ed8 Visste ikke at vi levde i middelalderen. Det er greit å sole seg toppløs, men ikke å vise litt av bh'en? Anonymous poster hash: 8a7e4...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #37 Del Skrevet 26. juli 2014 Skjønner ikke hva som er så spesielt med det. Hun er ett menneske som alle andre. Har ingen problemer med å ha henne som lege. Søt var hun og:)Anonymous poster hash: 7256c...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #38 Del Skrevet 26. juli 2014 Bare vent til hun skal ta runden for å få turnusplass, stiller nok ikke helt først i køen med den bloggen nei... Det har ingenting med intelligens å gjøre, det har med tillit, troverdighet og menneskefeeling å gjøre. Hun fremstiller seg selv ganske så dårlig, med noe merkelig fokus og overfladiske verdier. Og så er det en del i det som nevnes om man har tillit til "en slik" som lege. De fleste som går til lege gjør det fordi de er ute av form. De føler seg dårlig, formen er sjaber, du syns du ser dårlig ut, du lukter vondt, besøket er uforberedt- du har den slitte bhen eller bokseren med hull i, psyken er på bånn, sminke har du ikke brukt siden forrige helg og verden er et vondt sted å være. Du trenger hjelp og trer så inn på kontoret til en som ser helt fullstendig striglet ut. Flott hår, flott sminke, rene og hele klær (evt uniform), duft av shampo, plettfrie tenner, smil og blafring med øynene. Det er henne du skal fortelle om smerter ved samleie, problemer med luft i magen og varierende avføring, fotsopp, depresjon, overgrep og kvisene på ryggen som aldri forsvinner. Det er hun som skal ta gu når du er en sjeggete busk fordi besøket ikke var planlagt, hun som skal assistere ved blindtarmsoperasjon, hun som skal sjekke den kvisete ryggen du aldri viser noen andre, eller hun du skal stole på kan hjelpe deg når depresjonene ikke på noen måte ser ut til å ville slippe taket. Hadde du hatt tillit til henne som lege da? Jeg hadde definitivt ikke det, og slik tenker nok mange, mange andre også. Hun kan være så smart hun bare vil, hun gir inntrykk av å være en jentunge med mål om å bli trofekone. Faktisk har jeg møtt et par slike som henne, da turnus for leger var trekningsbasert. Det ble fort endring i sakene når hverken pasient eller pårørende tror at du er lege og ikke vil fortelle deg noe fordi tillit og trygghet ikke er til stede. Etter noen uker forsvant heftig sminke, de mest oppdollete hårfrisyrer og digre øredobber til fordel for enkel sminke, håret i hestehale og liten ørepynt. Nå når turnus er basert på ansettelse har ingen i denne kategorien fått jobb, og jeg jobber på et meget populært sykehus. De velger kun de som gir et godt inntrykk tvers gjennom, og ja man blir googlet. Jeg hadde ikke hatt tillit til henne slik hun fremstår nå, men om 10 år når hun er vokst fra denne fasen så kanskje. Anonymous poster hash: 46e8b...5c0 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiaen Skrevet 27. juli 2014 #39 Del Skrevet 27. juli 2014 Man er ganske høy på seg selv om man har en "rosablogg" hvor hovedfokuset er hvor fin du er! Jeg syntes dømmekraften hennes er svært dårlig og mister all respekt. Som lege bør man være litt respektabel mener nå jeg! Anonymous poster hash: d5c89...177 Glad jeg ikke kjenner deg. Jesus… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiaen Skrevet 27. juli 2014 #40 Del Skrevet 27. juli 2014 Skjønner ikke hva som er så spesielt med det. Hun er ett menneske som alle andre. Har ingen problemer med å ha henne som lege. Søt var hun og:)Anonymous poster hash: 7256c...121 Samme her. Folk her inne har issues Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg