AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Bruker folk ennå såpestykke? Jeg bruker bare flytende da det er mest hygienisk. Enn du? Anonymous poster hash: c29c2...28f 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Bruker bare flytende. Og det er vel mer og mer vanlig med flytende, men har inntrykk av at "eldre" folk gjerne også har et fast såpestykke i tillegg. Bla mine foreldre og svigerforeldre midt i 60-årene. Anonymous poster hash: 862e9...434 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Begge deler. Dr. Greve såpebar har fulgt meg hele livet. Dendagen Dr. Greve ikke er å få tak i blir det kriise.Anonymous poster hash: e88ea...964 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Nei, æsj. Uhygienisk Anonymous poster hash: 27d8c...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Men det "selges" mange såpefat ennå, altså vet ikke om det selges men er mange i butikker som selger badromsting. Så må vel selges? Jeg fikk en i gave og har den som pynt med en pyntesåpe på. TS Anonymous poster hash: c29c2...28f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Ja, det gjør jeg faktisk, til tross for at jeg er over gjennomsnittet opptatt av bakterievekst og hygiene... Grunnen er at Sterilans grønne såpestykke er det eneste jeg har funnet som holder svettelukt unna. Er bare jeg som bruker det da, og det renner av seg mellom hver dusj. Til håndvask bruker jeg flytende. Anonymous poster hash: a31bd...f1d 1
Colargol Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Jeg bruker såpestykke (nesten) hele tiden. Dette med bakterier er bare tull når du er den eneste som bruker såpa, jeg skjønner det mer om vi snakket om såpestykker på offentlige toalett. En ting er å holde seg sunn og frisk, noe annet er å bli hysterisk.....jo mer "bakteriefri" vi gjør oss selv, jo større sjans er det for at vi blir sjuke utenlands, og vi skaper overkonsum av produkter vi strengt tatt ikke har behov for. 16
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Engelske såper er deilige De er også innsatt med pleiende ingredienser som ikke tørker ut huden. Så lenge man skyller såpen etter bruk og holder såpeskålen ren er det ikke så uhygienisk. Anonymous poster hash: 2a546...fb1 1
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 Nei, æsj. Uhygienisk Anonymous poster hash: 27d8c...9e7 Hvorfor mener du det er uhygienisk?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #11 Skrevet 26. juli 2014 Jeg bruker såpestykke (nesten) hele tiden. Dette med bakterier er bare tull når du er den eneste som bruker såpa, jeg skjønner det mer om vi snakket om såpestykker på offentlige toalett. En ting er å holde seg sunn og frisk, noe annet er å bli hysterisk.....jo mer "bakteriefri" vi gjør oss selv, jo større sjans er det for at vi blir sjuke utenlands, og vi skaper overkonsum av produkter vi strengt tatt ikke har behov for. Hvorfor er det viktigere med såpestykker enn flytende såpe? Om det var det du mente med siste setning? Man kan vel like godt ikke trenge såpestykker, jeg trenger de ikke selv om du påstår det. Nå bor ikke jeg alene, mann og barn og vi har ofte besøk av folk som låner vårt eneste toalett. Så veldig kjekt med flytende såpe. Og om du mener at jeg er hysterisk så skulle du bare visst for det er jeg overhodet ikke, vi har absolutt ikke det reneste hjemmet i gata, men selvfølgelig er det levelig her. Er bare når det gjelder håndvask og kroppsvask at jeg ikke vil dele såpestykke med noen. Og det har blitt forsket på dette og ja såpestykker har mye bakterier. TSAnonymous poster hash: c29c2...28f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #12 Skrevet 26. juli 2014 http://www.dt.no/nyheter/derfor-bor-du-unnga-denne-sapa-1.8316497http://www.kk.no/livsstil/derfor-b%C3%B8r-du-droppe-s%C3%A5pestykket-26428 HIAnonymous poster hash: c29c2...28f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #13 Skrevet 26. juli 2014 http://www.dt.no/nyheter/derfor-bor-du-unnga-denne-sapa-1.8316497http://www.kk.no/livsstil/derfor-bør-du-droppe-såpestykket-26428 HIAnonymous poster hash: c29c2...28f Mente TS, blandet med et annet forum Anonymous poster hash: c29c2...28f
Lila Skrevet 26. juli 2014 #14 Skrevet 26. juli 2014 Jeg bruker kun flytende såpe. Syns såpestykke er upraktisk, flytende såpe er både enklere og mer hygienisk! 1
Colargol Skrevet 26. juli 2014 #15 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor er det viktigere med såpestykker enn flytende såpe? Om det var det du mente med siste setning? Man kan vel like godt ikke trenge såpestykker, jeg trenger de ikke selv om du påstår det. Nå bor ikke jeg alene, mann og barn og vi har ofte besøk av folk som låner vårt eneste toalett. Så veldig kjekt med flytende såpe. Og om du mener at jeg er hysterisk så skulle du bare visst for det er jeg overhodet ikke, vi har absolutt ikke det reneste hjemmet i gata, men selvfølgelig er det levelig her. Er bare når det gjelder håndvask og kroppsvask at jeg ikke vil dele såpestykke med noen. Og det har blitt forsket på dette og ja såpestykker har mye bakterier. TSAnonymous poster hash: c29c2...28f Flytende såpe blir fortere tomme fordi de er tilsatt vann, med andre ord så kjøper du en flytende kanskje tre-fire ganger oftere enn du vil kjøpe en fast såpe som varer i evigheter i forhold. Og naturlig nok, jo færre personer som vasker seg med et såpestykke, jo mindre "fremmede" bakterier vil du finne -derav kom kommentaren min om offentlige toalett kontra i hjemmet. Det er ikke viktigere på noe vis annet enn at vi kjøper en hel del (kjemiske) produkter som vi ikke trenger, og som samtidig er med på å forurense. (jeg bruker såper som er biologisk nedbrytbare, uansett om de er flytende eller faste -og det gjelder både shampoo, oppvaskmiddel, vaskemiddel, og håndsåpe/dusjsåpe, for min del) Poenget er -vi kjøper og kjøper -og skyller kjemikaliene ut i vasken som om de var rent vann. Vi vasker og vasker, men lar ikke vårt eget imunforsvar og fettlag få tid til å bygge seg opp i mellomtiden. så klart man skal vaske seg på hendene, så klart man skal holde både egne og andres tarmbakterier unna mat og munn -men overkonsum, forurensing og bakteriehysteri har jeg lite til overs for. 2
Edie Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 For ett år siden ville jeg svart nei. Men nå er jeg faktisk blitt veldig glad i såpestykkene fra Queen Charlotte. Brukes kun til kroppsvask, altså i dusjen. Huden min blir mindre tørr av disse enn av flytende såpe.
Gjest iGirl Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Hva er mest uhygienisk: Et såpestykke som du vasker deg med i dusjen, som kun DU bruker, og som du skyller godt av før du legger det fra deg. - Eller, en pumpe med flytende såpe på vasken, som hele slekta har trykket på med basseluskene sine. Jeg bruker ikke såpestykke, bare så det er sagt, men å påstå at det er spesielt uhygienisk er bare dobbeltmoral. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #19 Skrevet 27. juli 2014 Flytende, mest hygienisk og praktisk. Enig:) Såpestykke brukes kun til nød, når flytende såpe ikke er tilgjengelig Anonymous poster hash: bd845...372
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Ja, dog ikke helt med vilje. Får av og til sånne såpestykker som ser fancy ut eller lukter kjempegodt i gave. Og da bruker jeg disse, har hatt noen kjempegode med oliven og urter og ymse i. Men kjøper det ikke selv. Synes det er litt mer knotete da det griser mer å ha sånne halvvåte såpestykker liggende i såpekopp på vasken, enn å bare ha pumpeflaske med flytende såpe. Men fint som avveksling Anonymous poster hash: 1a443...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå