AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 For ikke å kuppe en annen tråd, så lager jeg en ny en. Det jeg lurer på er hvordan dere med 2 og fler barn mener økonomien forandret seg etter nr to kom. Og hvor mye synes dere man må sitte igjen med etter regninger er betalt for å ha en ok livsstil. Altså, der man kan fortsatt ha økonomi til å ta med barna på aktivitet som feks lekeland/svømmehall.Anonymous poster hash: cffbe...f5c
Celtic Heart Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Jeg synes ikke økonomien endret seg så voldsomt fra 1 til 2 barn egentlig. Litt mindre romslig ble det jo, mye pga 2 bleiebarn samtidig. Økonomi er veldig mye hva man gjør det til selv. Noen handler merkeklær, noen handler kun økologisk mat og andre handler det de trenger samme søren hvor eller hva det koster. Selv er jeg av typen som ikke bryr meg om merkeklær, lager all mat fra bunnen av av gode råvarer og kan nok av mine venner oppfattes som litt gjerrig fordi jeg er opptatt av å spare penger på innkjøpene mine. Så hva man trenger til livsopphold og fritidsaktiviteter er veldig individuelt. Vi lever helt flott på 8000 kr etter at regninger, sparing og reiseutgifter er betalt og vi er 4. Andre vi kjenner har langt mer enn det igjen hver mnd og syter for at det er trangt og vi kjenner noen som må leve på langt under og aldri klager over at det er trangt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Har to barn på 1 og 3 år. Jeg og mannen er ikke norske og ikke vant til å "aktivere" barna med noe vi skal betale for. Vi går turer til parken (super fin lekeplass i sentrum), barnehagen etter stengetid, lekeplass i nabolaget, besøker venner, lar barna leke i hager, vanne blomster, plaske i en liten baseng, sykle osv. Vi får omtrent det en vanlig familie med to voksne med fulltidsstillinger får i moneden. Har bare huslån. Før barnet nr.2 var født hadde vi ca. 25 000 ekstra per mnd. etter alle regningene og maten. Vi har spart en del av dem og brukte resten for nedbetaling av lån. Tok opp lån for 4 år siden og blir ferdig og 4-5 år om alt går etter planen. Etter vi fikk andre barn bruker vi ca. 3000 mer per mnd. Det er for det meste utstyr og klar for eldste barnet vi bruker ekstra kostnader på. Vi har barn av samme kjønn og den minste arver det meste. Anonymous poster hash: 49c85...00b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå