AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Denne uka har vi vært mye på stranda og jeg har lagt merke til noe som vekker reaksjoner i meg. Det er overraskende mange foreldre som regelrett tvinger ungene sine til å bade. Det er ikke snakk om å lokke de ut i vannet eller la de ta det i sitt eget tempo, men bokstavelig talt hive ungene sine ut i vannet. Er dette normalt? Ungene hyler og skriker, har ikke lyst, men foreldrene er bestemte på at barna SKAL bade. Selv har jeg vannskrekk etter at jeg ble tvunget som liten, uten noe forvarsel og uten noe valg om å ta det i mitt eget tempo. Jeg er derfor veldig nøye på å la mitt eget barn nærme seg vannet i sitt eget tempo og tvinger ikke til noe (det gjelder andre ting også som ikke er livsnødvendige). Dette for å ikke gi barnet mitt skrekk som varer livet ut. Jeg tror nok ikke de voksne som gjør dette mot sine barn ville satt pris på om noen kom og kastet de ut i havet uten forvarselAnonymous poster hash: 69eb3...b6e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Kan være det var meg du så min 2åring elsker å bade, og hadde du sett henne tidligere på dagen ville du sett at hu bada og ikke var redd i det hele tatt. Etter hun hadde sovet i vognen, var hun ekstremt varm og svett. Dårlig humør, og ville ikke drikke eller bade. Jeg ble bekymret, det var over 30grader. Så da ble det tvangsbading med mamma. Det hadde kommet mange nye folk til stranda etter hun hadde sovet. Som dermed ikke hadde sett hennes badeglede tidligere på dagen. Ikke døm andre foreldre, ikke tro at andre er dårlige foreldre. Man vet aldri alt, og pass på deg selv.Anonymous poster hash: d3389...a38 9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Hadde aldri kastet ungen i vannet uansett om den elsker å bade, hadde latt den bade i sitt eget tempo uansett! Fæle foreldre.Anonymous poster hash: 10564...c68
Gjest Artistina Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Mannen min fortalte meg her om dagen at han ble dyttet i sjøen av tanten sin da han var ung. Lærte å svømme på den måten, sa han .. Og han har IKKE tatt skade av det, har svømt aktivt i konkurranser i yngre dager og drevet med stuping på høyt nivå .. Mens jeg som lærte å svømme på grunt vann av min mor som holdt meg under haken vokste opp til å bli en stor pyse i sjøen. Den dag i dag liker jeg ikke å svømme på dypt vann. Man trenger ikke kritisere andre foreldre for måten de håndterer sine barn - de kjenner barna bedre enn dere. 1
Puny Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Jeg ble kastet ut på dypt vann for å lære. Da jeg var liten. I dag har jeg verken vannskrekk eller nag til foreldrene mine, bare gode sommerminner... Det trenger ikke være så fælt... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå