AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Sønnen min starter i første klasse nå i august, og gleder seg veldig. Jeg har lovt ham at vi skal ut for å handle nye klær til ham, som han kan ha første skoledag, det husker jeg alltid var stas når jeg var liten. Men hva annet trenger vi? De har jo fått den oransje ryggsekken, så den brukes vel hele første året. Trenger de penal, fargestifter, linjal etc? Matboks og drikkeflaske har vi jo fra barnehagen evt. Trenger de inne sko til SFO? Annet jeg bør tenke på? Anonymous poster hash: 91e6d...07b
Sølvrosen Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 De trenger penal med innhold, på så små er det best å ha et oversiktlig penal der alt har sin plass. Pass på at det er med fargeblyanter. Du kan prøve å få sønnen din til å se at alt er på sin plass i penalet hver gang han skal legge det bort, for da er det mindre sannsynlig at noe forsvinner. Innesko er lurt både til skole og sfo. Om høsten og vinteren kan det bli vått i gangen, og da er det godt å slippe våte sokker. Han vil antagelig trenge enten sklisokker eller innesko til gymmen, men du bør vente med å kjøpe til skolen har sagt hva klassen skal ha. Han vil trenge en mappe til ark han skal ta med hjem, men noen skoler deler ut det til barna ved skolestart.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Pennal, innesko/tøfler, en kopp til vann som han kan ha på skolen/sfo. Ellers får du vente til skolen har sagt hva ungene trenger. Mappe til ark fikk datteren min på skolen. Anonymous poster hash: ff2cc...d8d
Gjest gurimalla Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 De trenger penal med innhold, på så små er det best å ha et oversiktlig penal der alt har sin plass. Pass på at det er med fargeblyanter. Du kan prøve å få sønnen din til å se at alt er på sin plass i penalet hver gang han skal legge det bort, for da er det mindre sannsynlig at noe forsvinner. Innesko er lurt både til skole og sfo. Om høsten og vinteren kan det bli vått i gangen, og da er det godt å slippe våte sokker. Han vil antagelig trenge enten sklisokker eller innesko til gymmen, men du bør vente med å kjøpe til skolen har sagt hva klassen skal ha. Han vil trenge en mappe til ark han skal ta med hjem, men noen skoler deler ut det til barna ved skolestart. På vår skole får ikke barna ha med pensel før de går i tredje klasse. Mappe for beskjeder (postmappe) får de på skolen. Spør noen som har barn på samme skole, eller ring skolen, det er veldig forskjellig praksis fra skole til skole. Lykke til med skolestart, jeg har selv en liten gutt som er skolestarter i år 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå