Gå til innhold

Klorebrett til katter

Tosca

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nytt klorebrett til de to kattene våre. Før hadde de et klatrestativ der de klorte på "stammen", og nå har jeg byttet det ut med et lite klorebrett som vi har festet på veggen.

Men den ene katten nekter å bruke det. Virker som om hun ikke skjønner hva hun skal gjøre. Den andre, søsteren hennes, har brukt det fra første stund.

Hva kan jeg gjøre for å få henne til å klore på brettet?

Håper på gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt henne bort dit. Klor på brettet selv og løft potene hennes og dra dem nedover, så skjønner hun nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt henne bort dit. Klor på brettet selv og løft potene hennes og dra dem nedover, så skjønner hun nok etterhvert.

Dette har jeg prøvd flere ganger. Nytter ikke. Hun liker fremdeles best å klore på teppet i stuen.

Kanskje jeg kan prøve "Catnip". Jeg prøver hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått katten min til å klore på brettet sitt, uansett hva jeg har gjort. Bare for å være optimist :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la henne være, hun skjønner det nok. Vi har aldri gjort noe spesielt for å få vår katt til å klore på sitt klorebrett. Men plutselig etter en ukes tid så skjønte hun det selv. Og du har jo to katter, så den ene vil jo se hva den andre gjør og kanskje bli inspirert. :) Så lenge hun ikke klorer på møblene er det vel ikke så nøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike klorebrett som man henger på veggen er det svært mange katter som ikke bruker.

Grunnen til dette er at det materialet som de skal klore på er ekkelt, og kan gjøre vondt for kattepoter.

Mange katter liker det enten med robust (glatt flate med tre feks) eller mykere (på kattestativet mitt er det sånn mykt mykt trekk, med tre under) som sofa eller lignende :P

Tenk dere å få flis under neglen og slikt.. det er ikke videre behagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta vår har heller aldri brukt et slikt brett vi hang opp, men klorer på møblene for å demonstrere at han vil ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...