Gå til innhold

Har hunden min fått slag? Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har en Cairn Terrier som plutselig har blitt syk.

Det hele begynte med at han ble så veldig utålmodig, kikket rundt seg og var veldig forvirret. Så ville han ikke holde hodet i ro og etterhvert gikk det utover balansen hans. Han virket ustø og klarte ikke å gå opp en liten trapp vi har på verandaen. Jeg tok ham til dyrlegen med en gang, og der ble jeg fortalt at det muligens kunne være noe i mellomøret? Og at jeg skulle se det an noen dager for å så ringe igjen om han ikke ble bedre. Da jeg kom hjem igjen kunne jeg se på pupillene hans at noe ikke stemte, og hunden ble skeiv i ansiktet! Jeg ble kjempe redd! Nå er vi på dag to og ingen av symptomene har avtatt. Og jeg lurer på om han har fått et slags slag eller hjerneblødning?

Noen som har opplevd noe lignende som kan komme med råd i denne ventetiden?

Jeg får så vondt av den lille stakkaren, og jeg prøver så godt jeg kan for at han har det godt. Huff, jeg håper bare han blir frisk igjen!

Anonymous poster hash: 54d13...261
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt han med tilbake til veterinæren igjen og krevd grundig undersøkelse

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Tror nok jeg ville kontaktet veterinæren igjen, evt. en annen veterinær.

Huff, dette må være skremmende.

Håper det går bra. :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kontaktet veterinæren igjen. På mennesker skal man ikke vente noen dager dersom man mistenker slag, men har undersøkelse asap. Slag kan man forøvrig bli frisk av med opptrening som menneske, og regner med at det kan det med dyr også dersom de ikke er store.

Ellers kan det være tegn på hjernesvulst også, men da må du inn til en CT scanning (ikke alle dyrleger har dette og det dekkes ikke alltid av forsikringen, og det er dyrt). Men ville snakket med en annen veterinær om dere har mulighet.

Anonymous poster hash: 8a061...fb7
Skrevet (endret)

Jeg er INGEN ekspert og INGEN veterinær, men ja - jeg har hatt en hund som fikk slag. Det skjedde sånn:
Fredag kveld og vi ante fred og ingen fare, før jeg oppdaget at hunden sto lenge og drakk og drakk og drakk. Jeg oppdaget fort at hunden var lammet i halve ansiktet (så ikke veldig skjev ut), men hun klarte ikke å få i seg vann (eller mat) siden tungen ikke helt fungerte og ca. halve ansiktet var lammet.

Dette var en eldre hund. Hun var bittelitt desorientert med ikke veldig.

Hunder kan få slag ja, men det er ikke sikkert det har skjedd med TS sin. Jeg er som sagt ingen veterinær men personlig ville jeg dratt til veterinæren nå i dag og fått sjekket det ut alt sammen. Prøv også å sjekk om den har følelse i hele ansiktet.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Det her er så alvorlige symptomer at du ikke kan finne deg i å bare holde hunden hjemme uten profesjonell tilsyn.

Har ikke veterinæren kompetanse til å håndtere en slik sak er det veldig bekymringsverdig at han/hun ikke var proff nok til å sende deg videre, men bare hjem. Det ville jeg sendt en klage på, og søkt nå med en gang etter en annen veterinær du kan dra til som har mer kompetanse, en større klinikk eller kanskje helst veterinærhøgskolen om det er mulig for deg å komme deg dit såklart.

Nå må du handle fort.

Håper det ikke er så alvorlig som det høres ut og at det vil gå bra! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...