Treningsglad Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Hei. Jeg vurderer å begynne med kalium kosttilskudd om kvelden. Jeg tror at jeg har lest et eller annet sted at dette ikke anbefalles fordi det kan være farlig for hjertet, men nå finner jeg ikke igjen den linken som sier at det er farlig. Noen her som har peiling på dette? Endret 26. juli 2014 av Treningsglad
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Spiser du et normalt kosthold får du i deg nok kalium. Med mindre du har fått påvist mangel av lege har du virkelig ikke bruk for tilskudd Anonymous poster hash: 33116...6bb
Treningsglad Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2014 Kalium fungerer for å sovne fortere. Det er derfor jeg lurer på dette.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 Tilskudd av kalium skal ikke tas uten at du har fått konstantert mangel hos lege. For mye kalsium kan gi hjerterytmeforstyrrelser og hjertestans. Anonymous poster hash: 8df71...f8c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Tilskudd av kalium skal ikke tas uten at du har fått konstantert mangel hos lege. For mye kalsium kan gi hjerterytmeforstyrrelser og hjertestans. Anonymous poster hash: 8df71...f8c Kalium og kalsium er to forskjellige mineraler, hvem mener av dem mener du gir hva? Anonymous poster hash: 33116...6bb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Kalium og kalsium er to forskjellige mineraler, hvem mener av dem mener du gir hva? Anonymous poster hash: 33116...6bb Beklager det gikk litt fort på tastaturet. Både kalium og kalsium påvirker hjertet, men det var kalium jeg mente her, som ts spurt om. For mye kalium kan enkelt forklart føre til lav puls, alvorlige hjerterytmeforstyrrelser og hjertestans. For mye kalsium kan føre til lav puls, høyt blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelser som normalt kan korrigeres enklere enn ved høy kalium. Derfor er det viktig å ikke tilføre kroppen noe ekstra i pilleform uten å ha snakket med lege. Anonymous poster hash: 8df71...f8c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Jeg fikk konstatert for lavt kalium hos legen, og måtte spise mye bananer.(De har visst mye kalium).Anonymous poster hash: b2e1f...9f1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Beklager det gikk litt fort på tastaturet. Både kalium og kalsium påvirker hjertet, men det var kalium jeg mente her, som ts spurt om. For mye kalium kan enkelt forklart føre til lav puls, alvorlige hjerterytmeforstyrrelser og hjertestans. For mye kalsium kan føre til lav puls, høyt blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelser som normalt kan korrigeres enklere enn ved høy kalium. Derfor er det viktig å ikke tilføre kroppen noe ekstra i pilleform uten å ha snakket med lege. Anonymous poster hash: 8df71...f8c Men er det forskjell på om man får i seg kalium i form av bananer eller kosttilsskuddsform? Så lenge det er lik mengde. Hva regnes egentlig som for mye kalium? Anonymous poster hash: ea211...0e7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #9 Skrevet 27. juli 2014 Men er det forskjell på om man får i seg kalium i form av bananer eller kosttilsskuddsform? Så lenge det er lik mengde. Hva regnes egentlig som for mye kalium? Anonymous poster hash: ea211...0e7 Dette er en solid indikasjon på at du skal konsultere legen din før du begynner med noe slikt tilskudd. Hvorfor vil du ikke det? Enten trenger du kaliumtilskudd (og da kan du få fastslått det hos legen), eller så trenger du det ikke. Og da trenger du ikke å bruke pengene dine på noe helt unødvendig.Anonymous poster hash: 8f73b...fd9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 Mormoren min tok kalium-kosttilskudd i mange år, og når hun var 60-70 år fikk hun hjerneblødning. 5 år senere fikk hun ny hjerneblødning og døde. Legene mente det var kaliumet som gjorde blodårene skjøre. Anonymous poster hash: 5bf37...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå