Loffefrøken Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Hei For en tid tilbake fikk jeg en kraftig allergisk reaksjon etter å ha farget håret mitt i salong. Ble innlagt på sykehus et par netter, skikkelig skumle greier. Hadde farget håret mitt i flere år, og fikk beskjed på legevakten om at den allergiske reaksjonen bare kan komme plutselig uavhengig om det er første eller hundrede gang man farger håret sitt. Det hele var en fæl opplevelse, men likevel savner jeg jo det å ha farget hår. Så det jeg lurer på er, om det er noen frisører her inne som har peiling eller om noen med den samme allergien har prøvd lignende, om det kan gå å legge fargen et par cm fra hodebunnen, og at man da unngår den allergiske reaksjonen? Merk at det er snakk om underhåret som skal farges her, så det at fargen ikke går helt inn til hodebunnen vil ikke synes. For det er jo huden som reagerer, ikke det døde håret. Men jeg vet ikke om håret kan suge til seg fargen på en måte, så det kan trekke inn til hodebunnen? Noen som vet? På forhånd, takk.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Er farge så viktig at du er villig til å dø for den? Reagerer du først på hårfargeprodulter så er faren for at du reagerer på alt velidig høy. Får du anafylaktisk sjokk / alvorlig krafig allergisk reaksjon der luftveiene hovner opp slik at du ikke får puste, og der ikke er lege med riktig medisin i nærheten, så dør du før ambulansen er fremme. Har du ikke forstått alvoret i den reaksjonen du har hatt en gang? MVH allergikerAnonymous poster hash: 09735...cf8 4
Natte Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Leste en gang at noen døde av å farge årey fordi de ikke tålte det. Det skjer jo neppe med deg, men viser bare at det kan være skadelig for allergikere. 2
Loffefrøken Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2014 Selvfølgelig er jeg ikke villig til å dø for hårfarge, ærlig talt! Det eneste jeg lurte på var om noen hadde erfaring med det, så jeg ser ikke behovet for å få noen "opplæring" i allergiske reaksjoner. Ellers takk for omtanken. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 Leste en gang at noen døde av å farge årey fordi de ikke tålte det. Det skjer jo neppe med deg, men viser bare at det kan være skadelig for allergikere. Unnsyld meg, kan du spesifisere på en forsåelig måte, erfaring med hva?Anonymous poster hash: 09735...cf8
Loffefrøken Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2014 Unnsyld meg, kan du spesifisere på en forsåelig måte, erfaring med hva?Anonymous poster hash: 09735...cf8 Som skrevet i det første innlegget mitt, så lurer jeg på om noen hårfargeallergikere har erfaring med å legge fargen et par cm fra hodebunnen, altså så fargen ikke kommer nær huden i det hele tatt. Jeg tenkte at det kanskje kunne funke, for da kommer jo ikke fargen på huden i det hele tatt, og det er jo den som reagerer. Men jeg vil jo selvfølgelig ikke prøve ut dette uten å ha rådført meg grundig med flere forskjellige frisører, evt lege også. I første omgang ville jeg bare høre om noen her på KG hadde prøvd lignende.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Som skrevet i det første innlegget mitt, så lurer jeg på om noen hårfargeallergikere har erfaring med å legge fargen et par cm fra hodebunnen, altså så fargen ikke kommer nær huden i det hele tatt. Jeg tenkte at det kanskje kunne funke, for da kommer jo ikke fargen på huden i det hele tatt, og det er jo den som reagerer. Men jeg vil jo selvfølgelig ikke prøve ut dette uten å ha rådført meg grundig med flere forskjellige frisører, evt lege også. I første omgang ville jeg bare høre om noen her på KG hadde prøvd lignende. Det er praktisk umulig å farge håret 2 cm unna hodebunnen uten at noe kommer i hodebunnen. Anonymous poster hash: 106a8...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 Hvilken farge har du pleid å ha på håret ditt? Om det er en type rødt eller brunt, kan stoffer som henna, indigo og amla eller en kombinasjon være et kjekt alternativ. Dette er naturlige stoffer utvinnet av planter, så de har ikke de samme stoffene som noen reagerer på i konvensjonelle hårfarger. MEN naturlig betyr ikke nødvendigvis trygt og problemfritt, disse kan gi kraftige allergiske reaksjoner hos noen som ikke tåler dem (særlig henna), så testing i forkant må du gjøre åkke som. Denne siden har masse info om emnet. Anonymous poster hash: bfdb2...385
Loffefrøken Skrevet 26. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2014 Hei AB. Jeg hadde sort i underhåret for å skape en kontrast til mit naturlige, lyse hår. Det stoffet som brukes for å gjøre henna sort er det samme som jeg reagerte på i salongfargen. Skulle jeg hatt rødt eller brunt hadde nok henna vært førstevalget mitt. Men takk for tips uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå