Gå til innhold

Klippe hekk på søndag med elektrisk hekkesaks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om det er greit? Er en enebolig med naboer rundt.

Anonymous poster hash: 3428a...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi lever i 2014, da gjør man det man må, når en har tid. Om det er søndag eller julaften er likegyldig for meg, så lenge jeg ikke står med en stor gravemaskin midt i et boligfelt og bråker heeele dagen

Anonymous poster hash: eb2cf...fad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Jeg syns det er greit å ta litt hensyn. Greit å klippe hekk men kanskje vente til ettermiddagen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe som heter heligdagsfred. Det er nedfelt i en eller annen lov at man skal ikke drive med gresklipping og andre støyende akiviteter lørdag etter klokken ett eller annet og hele søndag.

Vil du terge på deg naboene så gå i gang. Politiet har vært i mitt nabolag og stoppet støyende, svært støyende aktivitet på en søndag. Nå for tiden har vel politiet andre ting de prioriterer høyere...

Anonymous poster hash: c749c...6b5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er enda nedfelt i lov med helligdagsfred, at man ikke skal drive unødvendig bråk på søndag. Dog er vi også i 2014, folk må gjøre slikt når de har tid. For min del ville det ikke spilt noen rolle med mindre det er tidlig på morran eller sent på kveld. Dessuten er det neppe flere kilometer med hekk det er snakk om:P Hva med å bare høre med naboene?:) Kommunikasjon er undervurdert;)

Anonymous poster hash: 4b6ee...e4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2014, da gjør man det man må, når en har tid. Anonymous poster hash: eb2cf...fad

Feil. Det er fortsatt ulovlig å bråke på søndager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville unngått det.

Anonymous poster hash: 2ad0a...a4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klipp i vei. Nå skal jeg ta gresset.

Anonymous poster hash: a389a...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Det ville ikke plaget meg, og jeg hadde kke sagt noe på det, men jeg mener det er unødvendig. (I tillegg til ulovlig)

En dag i uken hadde det vært veldig godt å slippe bakgrunnstøy fra gressklippere, kantklippere, kompressorer, gravemaskiner, pussemaskiner, elektriske sager osv, selv om det aldri har skjedd i vårt nabolag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg setter veldig pris på naboer som lar nabolaget ha en dag i uken med ro og fred. Så, til nød på ettermiddagen, men ellers har du jo store deler av uken å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg setter veldig pris på naboer som lar nabolaget ha en dag i uken med ro og fred. Så, til nød på ettermiddagen, men ellers har du jo store deler av uken å gjøre det på.

Nå er ikke jeg TS, men jeg jobber hver dag. Og etter jobb har jeg ofte en jobb til. Så de resterende dagene har jeg dårlig med mulighet siden jeg må få ordnet litt i huset der mine syke foreldre bor. Samt jeg har et ansvar for besteforeldrene mine.

Så her er det i hovedsak kun søndagene jeg har fri og mulighet...

Anonymous poster hash: 2e39b...c31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det, men tar det på ettermiddagen. Og så skal det sies at det med vår lille hekk tar ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...