AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1 Skrevet 26. juli 2014 Noen som vet? Kan en katolikk bli sammen med en singel alenemor? Anonymous poster hash: b1368...b56
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #2 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor skulle han ikke kunne det?Anonymous poster hash: 30be8...01e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #3 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor skulle han ikke kunne det?Anonymous poster hash: 30be8...01e er det ikke noe med at katolikker ikke kan ha annet enn jomfruer? Anonymous poster hash: b1368...b56
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #4 Skrevet 26. juli 2014 er det ikke noe med at katolikker ikke kan ha annet enn jomfruer? Anonymous poster hash: b1368...b56 For noe tull. Jeg er selv katolikk, og er samboer, ikke gift. I prinsippet anerkjenner ikke kirken dette, men det er ikke noe større problem for meg enn for en protestant. Min skriftefar legger seg ikke opp i det. Kirken ser ekteskap som det rette mellom mann og kvinne, men lager sjelden bråk av om man velger å bo sammen. Katolisismen er ikke noen middelaldersk sekt, selv om enkelte ser ut til å tro det.Anonymous poster hash: 30be8...01e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #5 Skrevet 26. juli 2014 For noe tull. Jeg er selv katolikk, og er samboer, ikke gift. I prinsippet anerkjenner ikke kirken dette, men det er ikke noe større problem for meg enn for en protestant. Min skriftefar legger seg ikke opp i det. Kirken ser ekteskap som det rette mellom mann og kvinne, men lager sjelden bråk av om man velger å bo sammen. Katolisismen er ikke noen middelaldersk sekt, selv om enkelte ser ut til å tro det.Anonymous poster hash: 30be8...01e Jeg hadde en venninne tidligere som var katolikk, og hun var veldig moderne i tankene, så er godt muiig at en kan fint date en katolsk mann foreks Anonymous poster hash: b1368...b56
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #6 Skrevet 26. juli 2014 Trenger ikke å bekymre deg. Til og med paven er ikke så old fashion lenger. Det er mest hva du gjør det til selv. Kirka kan jo ikke akkurat nekte folk å date noen Anonymous poster hash: 220e3...fb7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #7 Skrevet 26. juli 2014 Hvorfor ikke? Jeg er gift med en katolikk ( i 12 år). Han er fraskilt. Jeg har to barn fra før. Hva er problemet ditt, TS? Anonymous poster hash: 2b1cb...3ee
Gjest Idollet Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Egentlig skal ikke kristne gifte seg med skilte mennesker. jeg tipper at det samme gjelder de som har barn utenfor ekteskapet. Dette gjelder alt fra protestanter, til katolikker. Årsaken er den at det skal være en mann for hver kvinne, og en kvinne for hver mann. Ikke mindre er det dårlig for barna. Endret 26. juli 2014 av Idollet
Gjest Iben Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 Katolikker er nok som oftest like kafeteria-kristne som det protestanter er. 1
Dolce Skrevet 26. juli 2014 #10 Skrevet 26. juli 2014 (endret) Katolikker er nok som oftest like kafeteria-kristne som det protestanter er. Godt poeng. Det er nok en betydelig stor forskjell på en sterkt troende, praktiserende katolikk og en som bare tilfeldigvis er født i et katolsk land. Samme som det er stor forskjell på en sterkt troende, praktiserende protestant og en som bare tilfeldigvis er født i Norge.... Endret 26. juli 2014 av Dolce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå