Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 måneder, og jeg har begynt å merke tendenser jeg ikke liker.

1. Han lar meg ikke snakke med eller henge med venner av motsatt kjønn.

2. Han lar meg ikke drikke alkohol uten han tilstede

3. Jeg får ikke gå ut eller på fest. Ikke en gang kun med venninner.

I tillegg er han lege og han misliker at jeg går til andre leger. Hvis jeg ikke svarer på sms/tlf i løpet av få minutter lurer han på hvor jeg har vært.

Han vil også vite alt om hvem jeg henger sammen med, hvor lenge jeg henger sammen med dem og hvor lenge jeg har vært ute.

Han misliker bikini og synes generelt at jeg ikke bør bruke miniskjørt eller korte kjoler foran andre enn ham.

Er det bare meg eller overreagerer han?

Anonymous poster hash: c646d...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der kødden dropper du.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 måneder, og jeg har begynt å merke tendenser jeg ikke liker.

I tillegg er han lege og han misliker at jeg går til andre leger. Hvis jeg ikke svarer på sms/tlf i løpet av få minutter lurer han på hvor jeg har vært.

Han vil også vite alt om hvem jeg henger sammen med, hvor lenge jeg henger sammen med dem og hvor lenge jeg har vært ute.

Han misliker bikini og synes generelt at jeg ikke bør bruke miniskjørt eller korte kjoler foran andre enn ham.

Hvorfor er du sammen med han?

Anonymous poster hash: 09332...e2b

• Liker 5
Skrevet

Det der kommer til å gå rett vest uansett, så jeg synes du burde gjøre det slutt nå som det er så tidlig i forholdet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Betyr det at dersom en mannlig venn snakker til deg, så unngår du å si noe? Bare går du vekk da, eller?

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var sånn. Sånne typer forandrer seg ikke, og det pleier bare å bli verre.

Anonymous poster hash: 44162...aec
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger du i dag alle de "reglene" som du nevner her?

AnonymBruker
Skrevet

Siste ab; Noen av dem, mange krangler vi om. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Siste ab; Noen av dem, mange krangler vi om. Ts

Det høres ikke bra ut å være i nær relasjon med denne mannen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg unna frøken! Det kommer ikke til å ende bra.

Anonymous poster hash: 41c80...44c
  • Liker 1
Skrevet

Han høres syk ut, kom deg vekk før det blir verre.

• Liker 1
Skrevet

Det der kommer til å bli verre. Mye verre.

Trust me.

Kom deg vekk, vær så snill. Før du ødelegger livet ditt.

Ja, du bør bli redd, nok til å ta til fornuft og stikke.

Det begynner alltid sånn og så eskalerer det, og før du vet ordet av det er du fanget i et helvete med slag og kontrollering. Skulle ønske jeg overdrev, men det ender mange ganger slik dessverre.

• Liker 2
Skrevet

Vær så snill og skriv om noen dager at du har gjort det slutt.

Skrevet (endret)

EDIT: trenger ikke flere svar, TS vil holde tråden on-topic.

Jeg bare lurer på noe her. Jeg ville likt å høre hva dere tenker om holdningen min.

Jeg har aldri hatt en kjæreste, men kan lett merke på meg selv at jeg er en litt sjalu person med litt tillitsproblemer. Ikke i samme grad som denne personen da (tror jeg... håper jeg...), men en ting jeg ikke tror jeg hadde greid var dette med fest. Bare med venner/venniner er helt greit, men om jenta ofte ville ut på fest uten min tilstedeværelse, hadde jeg ikke greid å stole på henne. For lett å være utro på fest, og vet om alt for mange som gjør slikt til å noen gang kunne stole på ei fest-jente.

Selvsagt hadde jeg aldri tvunget eller forhindret jenta i å gå på fest om det var det ho ønsket, men jeg hadde gjort det veldig klart hvor grensene går FØR vi var i noe faktisk forhold, og jeg kan ikke si at jeg tror at jeg hadde hatt det bra hvis jenta mi var på fest og jeg ikke viste hva hun holdt på med der.

Ellers, å drikke med venner (helst i et trygt miljø, hva enn det vil si), på restaurant, ute å gjøre ting med venner og venninner, osv... Rett og slett det å ha et liv er ikke et problem. Problemet mitt er bare hvordan fester ofte går for seg. Hadde jeg blitt med på en fest med ho i ny og ne? Selvsagt, men ikke mer enn en gang eller to i måneden, siden jeg ikke er noe spesielt glad i fester.

Jeg vet heller ikke helt om jeg hadde taklet at ho dro på utenlandsturer uten meg, men det kommer også an på hvor ho skulle dratt, hvem ho drar med, hvor lenge, osv... men tror ikke det burde være et problem så lenge jeg faktisk stoler på jenta... noe man burde hvis man er i et forhold, men er ikke alle som har like lett for å stole på andre.

Og så lenge ingen kunne sett trusa til jenta hadde det ikke gjort meg noe at ho brukte korte skjørt, men å sette grensen der er vel langt fra urimelig, håper jeg?

Selvsagt, alle mine "negative egenskaper", om jeg kan kalle de det, ville jeg prøvd å brakt fram og diskutert i starten av forholdet. Jeg hadde måtte hatt en samtale om hvor grensene går, hva som er greit og ikke greit, og hva som telles som utroskap, og jeg hadde ikke hatt noe problem om ho hadde lignende "krav" til meg. Og ja, jeg ville sagt at å kysse noen andre er utroskap, men så vidt som jeg har forstått varierer meningene på det. Jeg hadde nok ikke gått for jenter som ofte er på fest uansett, og om ei jente er mye på fest er noe jeg hadde prøvd å få vite om ganske tidlig hvis jeg var interessert i henne.

Men jeg skriver dette for jeg ønsker tilbakemelding fra dere kvinner og menn her på KG.

Er det rett og slett et dårlig personlighetstrekk jeg sitter med? Er det mye å forvente at kjæresten ikke skal gå ut å drikke blant fremmede som kommer til å legge an på henne mens de alle er i fylla? Ville du tatt det ille hvis kjæresten din hadde sagt at han ikke hadde greid å være sammen med deg pga. at du er mye ut på fest? Hvor mange av dere går ofte (en gang i mnden eller mer) på fest?

Er jeg sammenlignbar med fyren TS er sammen med? Jeg kan ikke si annet enn at jeg har en viss forståelse for hva han ønsker, men han går etter det på helt feil måte. Du kan ikke bli sammen med noen å forvente at de skal forandre seg til alle dine behov, du må prøve å finne noen du passer greit med fra før av. Fyren til TS virker ganske ekstrem, og jeg føler meg ikke som han, men trenger å høre hva dere tenker, siden man kan ofte være blind for sine egne mangler.

Og til TS, som andre her har sagt, du må gå fra han. Du kan prøve å ta det opp med han, at han er alt for kontrollerende, men er ikke sikkert at det hadde gått så bra. Ikke alle som er like forståelsesfulle til andres behov. Men hvis du ikke har kontroll over ditt eget liv, da må du vekk fra han.

Endret av Loner@heart
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. I begynnelsen unnskyldte jeg det med at han er fra en annen kultur (indisk), men har innsett at dette ikke er normalt i noen som helst form. I hans øyne er det perfekte forhold at man deler alt, og hvis jeg utelater noen detaljer, har jeg løyet. Han mener også at vi bør tenke som "en enhet", ikke individuelt. Han blir rasende hvis jeg spør andre om hjelp eller ønsker å fikse noe på egenhånd. Jo mer jeg leser av dette, jo mer unormalt virker det. Han kommer også med indirekte trusler om at hvis jeg "do Xx, I will loose it" eller "I will kill both you and the guy if you ever cheat on me." Har alltid tenkt at det kun er noe han sier, men han har faktisk havnet i diverse slagsmål før. Tusen takk alle som har svart. Hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på noe her. Jeg ville likt å høre hva dere tenker om holdningen min.

Jeg har aldri hatt en kjæreste, men kan lett merke på meg selv at jeg er en litt sjalu person med litt tillitsproblemer. Ikke i samme grad som denne personen da (tror jeg... håper jeg...), men en ting jeg ikke tror jeg hadde greid var dette med fest. Bare med venner/venniner er helt greit, men om jenta ofte ville ut på fest uten min tilstedeværelse, hadde jeg ikke greid å stole på henne. For lett å være utro på fest, og vet om alt for mange som gjør slikt til å noen gang kunne stole på ei fest-jente.

Selvsagt hadde jeg aldri tvunget eller forhindret jenta i å gå på fest om det var det ho ønsket, men jeg hadde gjort det veldig klart hvor grensene går FØR vi var i noe faktisk forhold, og jeg kan ikke si at jeg tror at jeg hadde hatt det bra hvis jenta mi var på fest og jeg ikke viste hva hun holdt på med der.

Ellers, å drikke med venner (helst i et trygt miljø, hva enn det vil si), på restaurant, ute å gjøre ting med venner og venninner, osv... Rett og slett det å ha et liv er ikke et problem. Problemet mitt er bare hvordan fester ofte går for seg. Hadde jeg blitt med på en fest med ho i ny og ne? Selvsagt, men ikke mer enn en gang eller to i måneden, siden jeg ikke er noe spesielt glad i fester.

Jeg vet heller ikke helt om jeg hadde taklet at ho dro på utenlandsturer uten meg, men det kommer også an på hvor ho skulle dratt, hvem ho drar med, hvor lenge, osv... men tror ikke det burde være et problem så lenge jeg faktisk stoler på jenta... noe man burde hvis man er i et forhold, men er ikke alle som har like lett for å stole på andre.

Og så lenge ingen kunne sett trusa til jenta hadde det ikke gjort meg noe at ho brukte korte skjørt, men å sette grensen der er vel langt fra urimelig, håper jeg?

Selvsagt, alle mine "negative egenskaper", om jeg kan kalle de det, ville jeg prøvd å brakt fram og diskutert i starten av forholdet. Jeg hadde måtte hatt en samtale om hvor grensene går, hva som er greit og ikke greit, og hva som telles som utroskap, og jeg hadde ikke hatt noe problem om ho hadde lignende "krav" til meg. Og ja, jeg ville sagt at å kysse noen andre er utroskap, men så vidt som jeg har forstått varierer meningene på det. Jeg hadde nok ikke gått for jenter som ofte er på fest uansett, og om ei jente er mye på fest er noe jeg hadde prøvd å få vite om ganske tidlig hvis jeg var interessert i henne.

Men jeg skriver dette for jeg ønsker tilbakemelding fra dere kvinner og menn her på KG.

Er det rett og slett et dårlig personlighetstrekk jeg sitter med? Er det mye å forvente at kjæresten ikke skal gå ut å drikke blant fremmede som kommer til å legge an på henne mens de alle er i fylla? Ville du tatt det ille hvis kjæresten din hadde sagt at han ikke hadde greid å være sammen med deg pga. at du er mye ut på fest? Hvor mange av dere går ofte (en gang i mnden eller mer) på fest?

Er jeg sammenlignbar med fyren TS er sammen med? Jeg kan ikke si annet enn at jeg har en viss forståelse for hva han ønsker, men han går etter det på helt feil måte. Du kan ikke bli sammen med noen å forvente at de skal forandre seg til alle dine behov, du må prøve å finne noen du passer greit med fra før av. Fyren til TS virker ganske ekstrem, og jeg føler meg ikke som han, men trenger å høre hva dere tenker, siden man kan ofte være blind for sine egne mangler.

Og til TS, som andre her har sagt, du må gå fra han. Du kan prøve å ta det opp med han, at han er alt for kontrollerende, men er ikke sikkert at det hadde gått så bra. Ikke alle som er like forståelsesfulle til andres behov. Men hvis du ikke har kontroll over ditt eget liv, da må du vekk fra han.

Det høres ut som du bør jobbe med deg selv slik at du klarer å stole på en fremtidig kjæreste.

Jeg hadde ikke orket alt det styret der hvertfall.

Jente 32

Anonymous poster hash: f1eb8...e40

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvorfor finner du deg ikke bare en jente som ikke fester da?

Fokuser på hva du VIL HA, ikke hva du ikke vil ha. Da går det så mye bedre skal du se :)

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at han ikke tillater noen kontakt med motsatt kjønn. Bare jeg snakker med en mannlig sjef er det nok til at jeg blir grillet. Jobber jeg overtid klager han over det, selv om han gjør det samme selv. Jeg drikker svært lite, likevel vil han ikke at jeg skal være steder der det er alkohol siden han ikke stoler på andre. For øvrig synes jeg holdningene dine er litt snevre. Å nekte en kjæreste å dra til utlandet med venner ser jeg ikke helt hensikten i. Start gjerne egen tråd, vil helst holde tråden on Topic. Ta

Skrevet (endret)

EDIT: Men vi stopper denne samtalen her, mente ikke å kapre tråden til TS

Om noen har lyst å fortsette samtalen, kan det taes på PM.

Det høres ut som du bør jobbe med deg selv slik at du klarer å stole på en fremtidig kjæreste.

Jeg hadde ikke orket alt det styret der hvertfall.

Jente 32

Det skjønner jeg helt. Vet godt at det er hos MEG problemet ligger. Har mer enn nok av problemer, og jobber meg sakte men sikkert gjennom dem alle, men ser ikke helt hvordan jeg skal komme meg forbi dette problemet.

Forresten, hvorfor finner du deg ikke bare en jente som ikke fester da?

Fokuser på hva du VIL HA, ikke hva du ikke vil ha. Da går det så mye bedre skal du se :)

Pga. en intens frykt for å bli bedratt. Jeg hadde ikke taklet det hvis noen jeg prøvde å stole på, være glad i, og virkelig åpne meg for, hadde vært utro mot meg. Om jeg bare har helt gal oppfatning av fester, og at det bare er her hvor jeg bor at fester er såpass på kanten kan hende, men jeg har enda ikke vært på en fest hvor jeg hadde likt at noen jeg var sammen med meg på hadde vært uten meg.

Jeg har følt meg mye sveket og forlatt i løpet av barndommen, så er nok der det kommer fra.

Og alt jeg vil ha er ei rolig jente med et søtt fjes som liker å kose og aktivt sexliv ;) Møter vel på noen som det før eller siden :P

Poenget er at han ikke tillater noen kontakt med motsatt kjønn. Bare jeg snakker med en mannlig sjef er det nok til at jeg blir grillet. Jobber jeg overtid klager han over det, selv om han gjør det samme selv. Jeg drikker svært lite, likevel vil han ikke at jeg skal være steder der det er alkohol siden han ikke stoler på andre. For øvrig synes jeg holdningene dine er litt snevre. Å nekte en kjæreste å dra til utlandet med venner ser jeg ikke helt hensikten i. Start gjerne egen tråd, vil helst holde tråden on Topic. Ta

Vel, jeg vet ikke om jeg hadde nektet jenta å dra til utlandet, det er derfor jeg nevnte dette med hvem det var med, hvor, hvor lenge, osv. En tur for en helg? Helt fint. Lengre tur til Sverige, Danmark, Tyskland, Polen og de landene der, helt greit. Men så har vi de litt mer eksotiske landene, der nordiske kvinner (iallefall blondiner) har en tendens til å få en del ekstra interesse fra mennene rundt.

Men om jeg kjenner vennene, og vet at det er gode folk og at jeg kan stole på at ingen vil prøve å få jenta mi til å gjøre noe dumt, så kunne de reist hvor enn de ville.

Jeg har en tendens til å overtenke ting, og å bekymre meg for ting som egentlig ikke er min business. Det er hos meg problemet ligger, er fult og helt klar over det. Er bare vanskelig å stole på at de rundt deg vil gjøre det som er rett. Lojalitet er viktig for meg, men det er noe jeg føler folk flest mangler.

EDIT: Men vi stopper denne samtalen her, mente ikke å kapre tråden til TS

Om noen har lyst å fortsette samtalen, kan det taes på PM.

Endret av Loner@heart
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg vekk før det er for sent.

Anonymous poster hash: 3856a...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...