Gå til innhold

nesten lyst å forlate mannen pga dårlig selvtillit:(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mannen min, og vi har det fint sammen. Jeg vet han elsker meg. Saken er at har gått ned nesten like mye som jeg veier. Var før jeg møtte han, så har hatt kroppen jeg har så lenge jeg har kjent han. Har også født to barn. Andre er fortsatt baby. Jeg hater kroppen min mer og mer. Skjems og hater hvordan jeg ser ut. Føler meg bare enda verre nå etter andre fødsel. Nesten besatt av å operere bort overflødig hud. Vanskelig å være gift, skulle ha sex og bli tatt på eller sett på. Har ikke penger til operasjon, og med baby og barnehage unge hadde det jo vert vanskelig å gjennomføre uansett. Aner ikke hva jeg skal gjøre, faktisk vanskelig å fortsette forholdet. Noen tips til hvordan komme seg videre forbi dette? Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymous poster hash: 2915b...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo født to barn, selvfølgelig tærer det på kroppen. Men dere elsker hverandre, og dere har barn sammen, så selvfølgelig skal du ikke forlate ham, det mener du nok ikke heller. :klem:

Men har du fortalt ham hvordan du føler det? Snakk sammen i stedet for å bære på alt det vonde alene. Om du er så misfornøyd med kroppen din så er det jo massevis av forskjellige typer trenings aktiviteter du kan begynne med, sunt for kropp og sjel ;) Tar mannen din sin del av baby stell og sånn? Eller er det du som gjør alt?
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo født to barn, selvfølgelig tærer det på kroppen. Men dere elsker hverandre, og dere har barn sammen, så selvfølgelig skal du ikke forlate ham, det mener du nok ikke heller. :klem:

Men har du fortalt ham hvordan du føler det? Snakk sammen i stedet for å bære på alt det vonde alene. Om du er så misfornøyd med kroppen din så er det jo massevis av forskjellige typer trenings aktiviteter du kan begynne med, sunt for kropp og sjel ;) Tar mannen din sin del av baby stell og sånn? Eller er det du som gjør alt?

Han gjør sin del med glede. Kunne gjort mer enn det å uten å klage! Han elsker meg og barna. Har gått ned så mye i vekt, og derfor det leste henger og er løst. Er jo lite man kan gjøre med det. Trening er jo uansett bra da. Han skjønner ikke helt problemet. Siden han sier han ikke har problem med kroppen min, skjønner han ikke at jeg har det... jeg vil jo ikke forlate han, men forholdet føles uutholdelig nå når jeg har det sånn med meg selv...

Skrevet

Han gjør sin del med glede. Kunne gjort mer enn det å uten å klage! Han elsker meg og barna. Har gått ned så mye i vekt, og derfor det leste henger og er løst. Er jo lite man kan gjøre med det. Trening er jo uansett bra da. Han skjønner ikke helt problemet. Siden han sier han ikke har problem med kroppen min, skjønner han ikke at jeg har det... jeg vil jo ikke forlate han, men forholdet føles uutholdelig nå når jeg har det sånn med meg selv...

Hmmm kanskje du hadde hatt godt av a snakke med noen profesjonelle, psykolog? Det er jo, om jeg har forstott det riktig, ikke forholdet i seg selv det er noe galt med, men det at du ikke er komfortabel med kroppen din. Jeg misforto hi litt, jeg trodde det var mannen din som gikk masse ned i vekt. uansett, ja los hud er ikke akkurat noe en lengter etter, men lite man kan gjore med det:/ Beklager, kan ikke si saa mye mer enn at du burde snakke ordentlig med mannen din, la ham forstaa hvordan du foler det, evt vurder om du hadde hatt nytte av a snakke med noen profesjonelle. :klem:

Skrevet

Han valgte deg, slik du er! Du får det ikke bedre av å være alene med de kroppsdelene du ikke liker. Du trenger nok hjelp til å få det bedre med kroppen din. Starte hos fastlegen?

• Liker 1
Gjest Hedra
Skrevet

Jeg er der du er. Har gått ned masse og sliter med løs hud og selvtillitt.

Mannen min bryr seg heller ikke og vi velger å ta det med humor.

Jeg skal søke om å fjerne magehuden men først må jeg trene en god stund for å stramme opp så mye jeg kan selv og vise at jeg holder vekten.

Kle av deg med frimodighet og kjenn på at ting tar tid.

Begynn styrkestrening på et senter og få en pt til å hjelpe deg.

Jeg føler meg bedre bare jeg har vært der en tur og syns selv jeg ser sååå mye strammere ut..hehe

Alt begynner i ditt eget hodet.

Du må ta tak å gjøre jobben selv.

Det er jo ille hvis forholdet deres lider av det.

Greier du ikke å snu det selv så er nok psykolog en god ide !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er der du er. Har gått ned masse og sliter med løs hud og selvtillitt.

Mannen min bryr seg heller ikke og vi velger å ta det med humor.

Jeg skal søke om å fjerne magehuden men først må jeg trene en god stund for å stramme opp så mye jeg kan selv og vise at jeg holder vekten.

Kle av deg med frimodighet og kjenn på at ting tar tid.

Begynn styrkestrening på et senter og få en pt til å hjelpe deg.

Jeg føler meg bedre bare jeg har vært der en tur og syns selv jeg ser sååå mye strammere ut..hehe

Alt begynner i ditt eget hodet.

Du må ta tak å gjøre jobben selv.

Det er jo ille hvis forholdet deres lider av det.

Greier du ikke å snu det selv så er nok psykolog en god ide !

Får dekket operasjon for å stramme opp magen når jeg vekten har holdt seg stabil en stund. Men lår og overarmer å da... og puppene henger jo så klart. Er jo bare magen jeg får hjelp med. Har greid å overse alt dette før, men ble vanskeligere igjen etter fødsel selv om graviditeten ikke har forandret kroppen min... hvor mye har du gått ned? Problem med kroppen din utenom magen?

Gjest Hedra
Skrevet

Jeg har rynkete hud på innsiden av lårene og armene disser. Puppene som engang var fyldige og store er blitt slappere.

Jeg har gått ned 40 kg og skal ned enda litt.

Men vet du hva ?

Vi har gjort en kjempeinnsats for å snu livet og helsen vår ! En innsats vi skal være stolt av.

Ikke noe rart det disser litt. Men det skal forandres over tid.

Det kan hende jeg betaler en oppstramming av lår til slutt siden det syns godt i shorts og ikke er så pent. Puppene...tja mannen min er rumpemann og bryr seg ikke. Han syns det er sexy når de duver mot ansiktet hans når vi koser oss.

Men de er nok min største sorg. Jeg får se. Jeg tenker at jeg heller burde la puppene slenge og heller sende pengene til noen som ikke har mat.

Vi blir stramme til slutt. Ha det målet forran deg :)

Nei, rett deg opp og gå med ryggen rak ! Vit at du har greid noe ikke alle klarer. Tren og elsk :)

Skrevet

Å gå fra ham løser ingenting. Du vil fremdeles føle deg uvel med kroppen din. Her har du en mann som elsker deg, som du har et godt liv med. Ikke kast det vekk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du tenkt skal skje om du forlater ham?

Blir selvtilliten bedre da?

Anonymous poster hash: 91b75...f81
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du tenkt skal skje om du forlater ham? Blir selvtilliten bedre da? Anonymous poster hash: 91b75...f81

Nei men slipper å forholde meg til det på samme måte.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det verste du kan gjære mot mannen din er å gå fra ham. Han elsker deg for den du er, aksepter det. Videre så må du lære deg å stole på at han tenner på deg, selv etter at dere sammen har fått to barn. Han er nok en skikkelig mann som forstår at du ikke vil være ung og pen hele livet, men at du etter hvert bare vil være pen. Å ville bli gammel sammen med noen handler også om å akseptere at hverandres kropper endres og eldes. Hvis du sliter skikkelig så anbefaler jeg terapi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...