Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 7 år, men jeg og barnefar gikk fra hverandre før barnet var 2 år gammelt.

Ble så sammen med en ny mann som jeg flyttet sammen med når barnet var 2,5 år gammelt. Jeg mottok overgangsstønad i ca 1 år, før denne falt fra grunnet samboerskap i 12 måneder.

Nå går jeg og samboeren min fra hverandre. Vil jeg ha rett på stønader som aleneforelder igjen, og isåfall, hvilke stønader? Tjener ca 360 000 i året, men det er mulig jeg må si opp jobben grunnet ubekvemme arbeidstider.

Anonymous poster hash: e60ed...d53
Videoannonse
Annonse
Gjest Newbitch
Skrevet

Flyttet inn med en ny et drøyt halvår etter bruddet?

Det var kjapt gitt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev at vi gikk fra hverandre FØR barnet var 2 år gammelt.. Hold deg til det jeg spør om, eller la være å svare i tråden min er du grei :)

Anonymous poster hash: e60ed...d53
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skrev at vi gikk fra hverandre FØR barnet var 2 år gammelt.. Hold deg til det jeg spør om, eller la være å svare i tråden min er du grei :)Anonymous poster hash: e60ed...d53

Er det ikke noe som heter at med dumt skal dumt besvares..?

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på ekstra barnetrygd og evt stønad til barnepass. Overgangsstønad er jeg usikker på, da du allerede har mottatt det for dette barnet og han er såpass stor.

Når det gjelder stønad til barnetilsyn kan du også få det for barnepass utenom normal arbeidstid. Hvis du feks trenger barnevakt pga jobb på kveldstid. Så prøv å skaffe en som kan passe barnet ditt de timene du er på jobb og det ikke er Sfo. Bor du et sted med studenter kan det være et godt alternativ.

Anonymous poster hash: da60f...da4

Gjest miss_sara
Skrevet

Flyttet inn med en ny et drøyt halvår etter bruddet?

Det var kjapt gitt...

Det har vel ikke du noe med?

AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde da heldigvis vett til å ikke knulle på seg en unge til.

Anonymous poster hash: 4f5a4...a83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjokkert av svar her inne. TS har ikke gjort noe galt. Å hva om hun hadde flyttet med noen er halv år etterpå, det kan ha vært noen hun hadde kjent i flere år. Nå var dette med et halvår ikke tilfelle heller. Så nei det var ikke noen rett svar, for hovedinnlegget er ikke dumt.!

Hvorfor gidde å svare å lage surskap. Å den siste kommentaren her, hvorfor i alle dager er drt nødvendig. Noen bare må?!

Beklager TS men bare måtte si noe, irriterer meg på de som må komme med frekke og unødvendige svar isteden for å hjelpe.

Med tanke på stønad har du nok rett på noe nå som du bor alene igjen. Ring til Nav og snakk me dem? :)

Anonymous poster hash: 029e9...f97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke si opp jobben før du har en ny å gå til.

Anonymous poster hash: a7930...9ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...