Gjest Leo Nardo Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Kjære kvinner og menn. Ønsker gjerne litt diskusjon, innspill og erfaringer rundt tematikken om hvor lenge man skal vente med kontakt etter man har møtt noen, om man i det hele tatt skal vente og hvordan dette påvirker deg, positivt eller negativt. Jeg er særlig interessert i å høre hvordan det påvirker deg som kvinne når en mann ikke umiddelbart tar kontakt og gjerne lar vente på seg før han gir lyd. Sammenheng er også etter min mening av betydning her. Jeg tenker for eksempel at det er naturlig å gi lyd fra seg rimelig raskt etter første gang man møter en jente og utveksler kontaktinformasjon, enten det er i hverdagen eller ute på byen. Etter at vi har møttes en gang og hvor jeg som regel er veldig tydelig på at jeg liker henne under selve møtet, tenker jeg at det er bedre å ikke umiddelbart gi lyd fra meg, selv om alle impulsene mine vil noe annet. En annen kamerat av meg er langt mer avslappet og venter som regel minst en eller to dager og gjerne en uke før han tar kontakt med en kvinne han møtte på byen. Leste tidligere en interessant tråd her inne hvor enkelte kvinner faktisk klaget på at mennene de traff hadde en eneste feil, nemlig det at de var altfor pågående og kontaktsøkende. Del gjerne dine erfaringer og synspunkt rundt dette, men om svaret ditt er, "Jeg har ikke slike regler" eller "Jeg spiller ikke spill", så kan du spare deg.
Petra75 Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Jeg foretrekker et "hei - takk for sist" gjerne samme kveld. Og gjerne med et spørsmål om vi skal treffes igjen og avtale en dag. Men det blir for mye med telefoner og meldinger med "du er så vakker" "god morgen/natt, søta"og lignende svadating. Bestemmer man et nytt møte om en dag eller to, er det helt greit at jeg ikke hører noe fra ham i mellomtida. 6
Petra75 Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 ...og hører jeg ikke noe på en uke, går jeg ut ifra at han ikke er interessert, og mister interessen selv. 5
MS.MR Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 jeg er skadeskutt, blind og døv på dette området 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Jeg er særlig interessert i å høre hvordan det påvirker deg som kvinne når en mann ikke umiddelbart tar kontakt og gjerne lar vente på seg før han gir lyd. Nå svarer jeg kun utifra det eksemplet du viser til: 1. Er det gjensidig interesse så blir jeg veldig frustrert over at det går noen dager, også er det ekstra deilig når han endelig tar kontakt. En uke er bitelitt lenge, men ingen krise. 2. Er det gjensidig interesse og tar kontakt med en gang så tenker jeg litt i mitt stille sinn at han kanskje er litt desperat. Jeg har jo nettopp møtt han. Anonymous poster hash: 2e732...e30
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Snarest mulig, egentlig. Jeg har opplevd typen melding: "takk for en fin kveld" når jeg har kommet hjem fra date. Veldig hyggelig, samtidig er det ikke påtrengende med umiddelbart snakk om å treffes igjen, det kan gjerne gå noen dager, men litt bekreftelse litt tidlig er fint. Evt. går det an å gi et lite hint om hvor landet ligger ala " takk for en hyggelig kveld, fult opp noen dager nå, men kanskje jeg kan ringe deg om noen dager?" Sånt liker iaf. jeg. Anonymous poster hash: 554a0...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 En kort, men hyggelig/positiv melding samme kveld, evnt kvelden etter syntes jeg er greit. En uke blir litt i lengste laget, da tenker jeg at han umulig kan være spesielt interessert og setter spørsmålstegn ved hvorfor han plutselig skal ta kontakt etter en uke. Anonymous poster hash: cfc35...a55 1
Gjest Leo Nardo Skrevet 26. juli 2014 #8 Skrevet 26. juli 2014 Nå svarer jeg kun utifra det eksemplet du viser til: 1. Er det gjensidig interesse så blir jeg veldig frustrert over at det går noen dager, også er det ekstra deilig når han endelig tar kontakt. En uke er bitelitt lenge, men ingen krise. 2. Er det gjensidig interesse og tar kontakt med en gang så tenker jeg litt i mitt stille sinn at han kanskje er litt desperat. Jeg har jo nettopp møtt han. Anonymous poster hash: 2e732...e30 "...og så er det ekstra deilig når han endelig tar kontakt." Så da er det egentlig positivt når en mann ikke tar kontakt med en gang? Hender det forresten ikke at du selv tar kontakt? Med forrige jente jeg traff var det jeg som ledet hele veien frem til slutten av første treff. Spurte henne først ut i heisen og arrangerte deretter første treff etter å ha utvekslet telefonnummer. På slutten av første møte gav jeg henne et kyss, sa at jeg hadde hatt det fint og at jeg gjerne kunne tenke meg å se henne igjen. I gamle dager hadde jeg sikkert sendt henne en melding ganske raskt etterpå, men jeg følte ikke at det var noe usagt mellom oss, så jeg besluttet å ikke gjøre det, rett og slett fordi jeg følte at jeg hadde langt mer å tape på å sende en melding enn å ikke gjøre det. Jeg hadde ikke så god tid den uken, så jeg bestemte meg for å vente med kontakt til jeg visste at jeg hadde tid til å invitere henne med på noe. Ser ikke vitsen med "small talk" over melding med en jente jeg ikke kjenner. Det endte med at hun tok kontakt og spurte om jeg ville finne på noe. Veldig hyggelig å bli spurt ut. I tillegg føler jeg at hun med det investerer litt mer i forholdet, noe jeg tror styrker hennes forpliktelser og interesse. Igjen, spekulasjon. En annen kamerat av meg har mer den filosofien jeg hadde før - som er at han tar kontakt når han vil og så snart han vil og om hun synes det er for mye, så er hun ikke rett kvinne for han. I hans øyne gjør han ikke noe galt, tvert i mot er det en måte å filtrere ut kvinner som ikke passer han. Men jeg føler at jeg har vokst litt vekk fra den mentaliteten. For min del handler det ikke om å spille et spill heller, det er mer det at jeg ønsker å gi en kvinne mulighet til å faktisk savne meg og tenke på meg. Dette er noe jeg tror kan forsterke tiltrekningen også. Ønsker at hun skal oppleve et bredt spekter av følelser, både positive og også negative, når hun er både rundt meg og borte fra meg. Om det å vente en dag eller to kan bidra til dette, så har jeg ikke noe å tape på det.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #9 Skrevet 26. juli 2014 "Det er mer det at jeg ønsker å gi en kvinne mulighet til å faktisk savne meg og tenke på meg. Samme her! Ja, det er positivt at en mann spiller litt kostbar, og ikke tar kontakt med en gang! Det handler litt også om at han har ett liv utenom meg også, og ikke har behov for kontakt med meg hele tiden for å få en bekreftelse. Det er gjerne sånne fyrer jeg faller litt for. Jeg har en nå som tar kontakt nå HELE tiden og jeg syns det er slitsomt. Han tar gjerne kontakt igjen før jeg har svart på den forrige meldingen. Jeg har lyst til å kaste noe i hodet på han for å si det sånn! Anonymous poster hash: 2e732...e30
Gjest Minesveiper Skrevet 27. juli 2014 #10 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Men jeg føler at jeg har vokst litt vekk fra den mentaliteten. For min del handler det ikke om å spille et spill heller, det er mer det at jeg ønsker å gi en kvinne mulighet til å faktisk savne meg og tenke på meg. Dette er noe jeg tror kan forsterke tiltrekningen også. Ønsker at hun skal oppleve et bredt spekter av følelser, både positive og også negative, når hun er både rundt meg og borte fra meg. Om det å vente en dag eller to kan bidra til dette, så har jeg ikke noe å tape på det. Tenker at du skal gjøre litt av et inntrykk dersom hun skal savne deg etter første møte Hvis du skal spille på dette så handler det vel egentlig bare å vite hvor du har jenta. Vet du at hun er veldig interessert så kan du vente litt med å sende melding, og da vil det nok ha en forsterkende effekt på følelsene hennes, men dersom hun ikke er særlig interresert bryr hun seg ikke. Jeg sender som regel melding dagen etter første møtet og holder samtalen i en lekende tone. Jeg synes ikke man er desperat dersom man sender melding tidlig egentlig. Synes man fremstår desperat dersom man sender flere meldinger etter hverandre. Har også sendt melding klokken 03:00 på natten samme dagen som jeg har fått nr på byn. Har ikke blitt ignorert enda.. Endret 27. juli 2014 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #11 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tror alle de reglene om hva som er riktig/ikke riktig kan ødelegge for mange som kunne hatt det fint, men som ikke forstår hverandres spilleregler. Hører jeg ikke noe på en uke etter en date, tar jeg det ikke seriøst. Hele meg går inn i en "du må slutte å tenke på han, for han er ikke interessert, så glem han modus" Når han da tar kontakt en uke etter at vi møttes, har jeg som regel kjølnet. Hadde jeg fått en liten mld dagen etter, med "koselig å treffe deg" el. hadde jeg beholdt håpet Jeg trenger ikke mye mld i det hele tatt, men et lite bevis innimellom på at han tenker på meg må det være Anonymous poster hash: 04e36...c15
Gjest Leo Nardo Skrevet 27. juli 2014 #12 Skrevet 27. juli 2014 Samme her! Ja, det er positivt at en mann spiller litt kostbar, og ikke tar kontakt med en gang! Det handler litt også om at han har ett liv utenom meg også, og ikke har behov for kontakt med meg hele tiden for å få en bekreftelse. Det er gjerne sånne fyrer jeg faller litt for. Jeg har en nå som tar kontakt nå HELE tiden og jeg syns det er slitsomt. Han tar gjerne kontakt igjen før jeg har svart på den forrige meldingen. Jeg har lyst til å kaste noe i hodet på han for å si det sånn! Anonymous poster hash: 2e732...e30 Notert. Jeg antar at du er en relativt selvsikker kvinne som er vant med relativt mye oppmerksomhet fra menn, så da er nok en mann som gir deg litt mer pusterom og ikke er "din" etter første date en frisk pust og forandring. Kvinner med mindre selvtillit opplever det kanskje annerledes. Tenker at du skal gjøre litt av et inntrykk dersom hun skal savne deg etter første møte Hvis du skal spille på dette så handler det vel egentlig bare å vite hvor du har jenta. Vet du at hun er veldig interessert så kan du vente litt med å sende melding, og da vil det nok ha en forsterkende effekt på følelsene hennes, men dersom hun ikke er særlig interresert bryr hun seg ikke. Jeg sender som regel melding dagen etter første møtet og holder samtalen i en lekende tone. Jeg synes ikke man er desperat dersom man sender melding tidlig egentlig. Synes man fremstår desperat dersom man sender flere meldinger etter hverandre. Har også sendt melding klokken 03:00 på natten samme dagen som jeg har fått nr på byn. Har ikke blitt ignorert enda.. Selvsagt. Jeg sikter høyt! Dessuten kan jeg selv savne og lengte etter en kvinne jeg nettopp har møtt, så jeg tror ikke det er en urimelig forventning. For min del er det mer det å gi henne muligheten til å kjenne etter og kunne få reflektere litt over hvem jeg er og hva hun tenker om meg (og henne). Menn som sender en melding om hvor fantastisk hun er og hvor fantastisk det var å være sammen med henne fem minutt etter de har skilt lag gir ikke henne denne muligheten. Så om jeg venter med å gi lyd fra meg er det like mye for å skape en positiv opplevelse for henne og gi henne en mulighet andre menn ikke gir. Ellers enig vedrørende det du sier om et nummer fra byen og det sa jeg vel også i hovedinnlegget mitt. Får jeg et telefonnummer på byen sender jeg gjerne melding alt på uteplassen mens hun står ved siden av meg. Har hendt at jeg tar telefonen hennes, lagrer nummeret mitt og sender melding med hennes telefon. For eksempel noe som: "Hei Leo...dette er Sara fra XXX. Jeg ble så utrolig sjarmert av deg i kveld og håper at du har lyst til å invitere meg med på en romantisk spasertur en dag. Ring meg! Klem Sara." Jeg tror alle de reglene om hva som er riktig/ikke riktig kan ødelegge for mange som kunne hatt det fint, men som ikke forstår hverandres spilleregler. Hører jeg ikke noe på en uke etter en date, tar jeg det ikke seriøst. Hele meg går inn i en "du må slutte å tenke på han, for han er ikke interessert, så glem han modus" Når han da tar kontakt en uke etter at vi møttes, har jeg som regel kjølnet. Hadde jeg fått en liten mld dagen etter, med "koselig å treffe deg" el. hadde jeg beholdt håpet Jeg trenger ikke mye mld i det hele tatt, men et lite bevis innimellom på at han tenker på meg må det være Anonymous poster hash: 04e36...c15 Enig i dette. I utgangspunktet synes jeg selv at en uke er altfor lenge, så det hadde nok ikke fungert for min del heller.
Gjest Gaea Skrevet 27. juli 2014 #13 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Jeg synes ikke det er noe galt med å ta kontakt raskt og gjerne avtale nytt møte - men deretter burde du nok se an jenta. Gi henne tid til å ta kontakt og initiativ selv, se an hvordan hun reagerer på dine forsøk.. Det er ''tryggest'' at man tar ca. like mye kontakt, så fort du er den eneste som prøver å lage avtaler/sender mange meldinger etter hverandre med korte/ingen svar i retur er det stor sjanse for at du oppfattes som masete. Mener ikke at man må ta kontakt nøyaktig annenhver gang altså (virker som om mange på KG tror det er nødvendig...), bare omtrentlig. Om det føles naturlig med litt kontakt omtrent hver dag, en gang i uka eller noe midt i mellom varierer fra person til person, er nok best å ikke ha en fastsatt plan på det punktet. Edit; Selv hadde jeg veldig mye kontakt og hyppige møter med kjæresten helt siden første møte. Rett og slett fordi vi begge ønsket å prate sammen og møtes, gadd ikke å late som noe annet. Men da var det ganske åpenbart for den andre parten at det var gjensidig - har tidligere vært i situasjoner der en fyr er ''litt for mye''. Men da var jeg også langt mer avvisende, som for oppegående mennesker burde vært et tydelig hint om å ta det litt roligere. Endret 27. juli 2014 av Gaea
Sandie Skrevet 27. juli 2014 #14 Skrevet 27. juli 2014 (endret) Jeg foretrekker et "hei - takk for sist" gjerne samme kveld. Og gjerne med et spørsmål om vi skal treffes igjen og avtale en dag. Men det blir for mye med telefoner og meldinger med "du er så vakker" "god morgen/natt, søta"og lignende svadating. Bestemmer man et nytt møte om en dag eller to, er det helt greit at jeg ikke hører noe fra ham i mellomtida. Slik foretrekker jeg det også. En takk-for-i kveld- melding er alltid greit å få, men for mye mas og meldinger utenom blir slitsomt og virker mot sin hensikt på meg ihvertfall. Endret 27. juli 2014 av Sandie 1
Duckie Skrevet 27. juli 2014 #15 Skrevet 27. juli 2014 Slik foretrekker jeg det også. En takk-for-i kveld- melding er alltid greit å få, men for mye mas og meldinger utenom blir slitsomt og virker mot sin hensikt på meg ihvertfall. Samme her. Takk for i kveld, har hatt det hyggelig, tar gjerne en ny date, etc. er alltid greit å få, da vet man hvordan den andre tenker. Eventuelt en takk for i kveld, har hatt det hyggelig, men manglet dessverre gnisten for at jeg ønsker å ta dette videre. En slik melding behøver man ikke å vente så lenge med å sende synes jeg (har ofte sendt en slik selv og, senere på dagen om det var en formiddagsdate, morgenen etter om det har vært en kveldsdate). Mas er alltid turn-off for min del ihvertfall. Har opplevd å få melding fem minutter etter at vi dro fra hverandre med forslag om neste date, etterfulgt av en "håper du har kommet deg trygt hjem" melding en halvtime senere, for så og sende god natt melding et kvarter etter dette. Hadde ikke fått svart på de to første meldingene, og svarte kjapt etter den tredje at jeg var trygt hjemme, vi fikk heller snakkes senere. Da jeg våknet dagen etter hadde jeg fått god morgen melding, hva skal du i dag melding, håper jeg har en fin dag melding, og hvorfor svarer du ikke melding. Det ble ikke flere dater for å si det sånn. Som nevnt over, se an litt hvor ivrig den andre personen er på å ta kontakt og, pass på at det ikke er bare du som tar initiativ. Og for all del, la folk få tid til å svare. Ikke alle som er glad i å sende masse meldinger, eller som sitter med mobilen i hånda hele tiden. For meg er det helt normalt at det tar noen timer å få svart, og er ikke spesielt glad i å sende et titalls meldinger på rappen. 1
*Enigma* Skrevet 27. juli 2014 #16 Skrevet 27. juli 2014 Helt ok å få en melding neste dag, det er egentlig hvordan man oppfører seg etter det som er viktigst. Jeg traff en fyr på byen for et par helger siden, og han tok helt av med sms-er, maste veldig om å møtes til tross for at vi egentlig var opptatt begge to og skulle absolutt ha meg til å kjøre omveier til/fra steder for å møtes, i tillegg til fullstendig meningsløse ha en fin dag/sov godt-meldinger. Det kom gjerne 3 sms-er på en gang også, uten at jeg nødvendigvis svarte på noen av dem, og til og med et forslag om at jeg kunne være med på festival, før vi hadde tatt den første kaffen. Personlig kan jeg ikke fordra masse meningsløse sms-er som god morgen, har du sovet godt? Ønsker deg en fin dag! Fram til man har møttes og sett om man har noe kjemi når man foreløpig bare har truffet hverandre i fylla på byen så kan man ta det litt med ro, avtale et nytt møte og roe ned på kontakten. Jeg har for lengst mista interessen og synes fyren er en fjott uten antenner ettersom han fortsetter på samme måte i 2 uker når jeg kun svarer på de viktigste meldingene hans, og knapt nok dem fordi de kommer på de dummeste tidspunkt som etter leggetid eller mens jeg er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #17 Skrevet 27. juli 2014 Notert. Jeg antar at du er en relativt selvsikker kvinne som er vant med relativt mye oppmerksomhet fra menn, så da er nok en mann som gir deg litt mer pusterom og ikke er "din" etter første date en frisk pust og forandring. Kvinner med mindre selvtillit opplever det kanskje annerledes. Nei, jeg er ikke en relativ selvsikker kvinne, men jeg er vant med oppmerksomhet fra menn. Jeg er ikke hans etter første daten, det er bare en date. Litt avstand, litt mystisk må det være. Hadde han vært min etter første daten så ville jeg ikke følt meg spesiell for da ville jeg tenkt at han nok gjør det med alle. Anonymous poster hash: 2e732...e30
Wolfmoon Skrevet 27. juli 2014 #18 Skrevet 27. juli 2014 Hyggelig med en "takk for i kveld/går, det var hyggelig. Treffes gjerne igjen"-melding etter første møte. Eller ev. ingenting om han ikke er interessert Og tar det helt av med meldinger, før vi i det hele tatt er blitt kjent, så joiner jeg de andre her som løper i motsatt retning.
Nettinettet Skrevet 27. juli 2014 #19 Skrevet 27. juli 2014 Mitt beste råd er å tenke over hvordan du er, når det kommer til å ha kontakt og ha kontakt, og også hva slags partner du ønsker deg. Det er ekstremt lett å sitte å analysere hva som kan være best osv, men det vi ofte glemmer er at vi er individer som ikke alltid ønsker det samme. Når man lytter til hva andre mener, kontra å lytte til hva man selv føler er naturlig og hva som føles rett for en selv, kan man slite med å finne en man passer sammen med. Hvordan man er med intensitet har faktisk mye å si på om et forhold mellom to mennesker kan bli bra. Hvis man selv ønsker å være intens, må man lete etter en som takler den intensiteten. Ved å spille et spill vil man tiltrekke seg andre personligheter og det vil etterhvert bli slitsomt å opprettholde skuespillet. Noen ønsker menn som er intense og skriver søte meldinger rett etter at man har vært på date, andre ønsker menn som de må jobbe litt for å få. Dette handler om hva slags type dame DU ønsker deg, egentlig. Jeg mener at man derfor må finne ut av hvordan man er, hvordan man liker å være, og så om det fører til at man får de damene/mennene man ønsker. Gjør det ikke det bør man justere sin egen intensitetskala og finne en mellomting.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Jeg tenker at når man ikke trenger å la hyppighet i kontakten være noe man tenker på så er man på god vei. Anonymous poster hash: 872f0...383 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå