AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Hei! Vet dette har kommet opp før og virker veldig ubetydelig og dumt i seg selv. Men jeg blir såret langt inne i sjelen, dumt som det enn er. Fikk passordet til samboers Facebook for to år siden da han ville jeg skulle sjekke noe for han. Han er ikke veldig kyndig i data forøvrig og alt er tilsynelatende greit. For meg ble det litt som Pandoras eske. Kom dengangen for to år siden ( da vi nylig var blitt sammen og flyttet temmelig fort sammen dengang, følte vi var stormende forelsket) til å ta en titt på hva han søkte på. Det var jo en del. Men så at han søkte på sin ekskone. Tenkte det ville gi seg, men ei. To år etter søker han opp sin ekskone hver dag, som før. Det pussige er at ekskonen oppdaterer ( de er ikke venner, og ikke på talefot, det var hun som ville skilles) så og si aldri . Det er ingen nye bilder eller tekst å snakke om på disse to årene. Likevel ser han på profilen og de få bildene som er der hver dag. Jeg vet det ikke er greit at jeg ser det, men har havnet i en følelsesmessig felle. Føler en dyp sorg over dette. Er det noen her som gjør det samme? Og hva betyr det? Bare gammel uvane? Kan dere hjelpe meg til å forstå dette bedre? Jeg prøver forsiktig iblant å snakke med han om henne. Da er han helt bastant, sier han aldri tenker på henne lenger og er helt ferdig. Blir irritert. Hans snakker som regel mindre pent om henne. Tenk hvilken liten detalj som kan ødelegge mye. Jeg fikk tilgang til noe som er hans private liv. Nå hjemsøker det meg og tar bort noe av gleden og tryggheten min. Kjenner meg mindre verdt, som en nummer to i livet hans. Vet det ikke finnes noen klare svar, men er det noen som har opplevd noe av det samme?Anonymous poster hash: 26877...635 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Deler dere datamaskin noen ganger/bruker han din? I såfall kan du jo dra en hvit løgn, si at du gikk gjennom loggen fordi du lette etter en nettbutikk du har glemt navnet på og på den måten sett at han søker henne opp. Jeg skjønner at du synes det er litt drøyt. Jeg søker av og til opp gutter fra fortiden min bare litt på gøy - for å se hva de driver med nå. Men de eneste jeg har søkt opp så jevnlig som det du beskriver er de jeg fortsatt har følelser for. Anonymous poster hash: f3d99...36d 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Jeg søker ofte på eksene mine Og jeg er ikke interessert i dem i det hele tatt lenger. Men synes det er spennende å se om de oppdaterer.. se om jeg finner spor etter ny dame osv. Eller bruker dem til å se videre på felles venner vi har hatt (som ikke er venner av meg på facebook). Det er mye mer enn oppdateringer å finne på Facebook. Venneliste og særlig "nylig lagt til" er nyttig. For meg er dette helt uskyldig moro og nysgjerrighet. I perioder kan jeg søke på samme person hver dag eller flere ganger om dagen, om det ser ut som noe er på gang eller om jeg har hørt et rykte osv. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 2
GammelKaktus Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 For meg virker det ikke som om han er helt ferdig med henne,... Nå er ikke jeg en aktiv facebook bruker, men det høres da ekstremt ut å søke kvinnemennesket opp hver dag... Noe som skurrer her. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har også blitt veldig fasinert av eksdama til en eks.. haha. Sjekker hennes facebook minst en gang om dagen. Mest fordi hun skriver så merkelig.. og poster noen helt fantastiske bilder. Hun bor langt fra der jeg bor og jeg har aldri møtt henne. De er jo heller ikke sammen lenger, men det blir litt som å lese en daglig tegneseriestripe for meg. Den eneste grunnen til at jeg fant henne var at jeg fulgte med på eksens facebook i en periode (og jeg var ferdig med ham for lengst). Han oppdaterer aldri, men jeg klikket videre inn på nylig lagt til under venner og fant denne dama.. som nevnet ham i flere innlegg. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Jeg blir søkt opp av eksen og den nye kjæresten hans hele tiden, både på twitter, facebook og instagram. Bare en vennlig påminnelse: Husk å ikke trykke "liker" på tre år gamle statuser And: don't double tap Man får varselet om at du likte bildet selv om du fjerner "liken" to sekunder etterpå. Anonymous poster hash: 71b45...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 TS her. Takk for svar! Nei vi deler ikke datamaskin, uansett hadde han blitt forbannet over å bli "avslørt" og jeg vil ikke kle han naken på den måten. Det er interessant å lese at det kan være ymse motiver for å følge en profil ofte. Sånn kan det også være! Tror nok også de som mener han fortsatt kan være følelsesmessig involvert enda har rett i det. Spørsmålet blir da hvor alvorlig. Selv ser jeg ytterst sjelden på min ex, interesser meg lite og har ingen/liten drivkraft der til å kikke. Det er vanskelig å gi slipp på noen hvor bruddet endte stygt, men jeg tror vel spørsmålet som runger i meg er om han ville tatt henne tilbake skulle hun snu 180 grader. Det er vondt å grunne på det. Disse sporene fra Internett skaper mye smerte av og til, har mye glede av Internett men for et tveegget sverd det er.Anonymous poster hash: 26877...635
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #8 Skrevet 25. juli 2014 Jeg blir søkt opp av eksen og den nye kjæresten hans hele tiden, både på twitter, facebook og instagram. Bare en vennlig påminnelse: Husk å ikke trykke "liker" på tre år gamle statuser And: don't double tap Man får varselet om at du likte bildet selv om du fjerner "liken" to sekunder etterpå. Anonymous poster hash: 71b45...4fd Hva betyr det? Anonymous poster hash: c835a...46e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 Men det er sånt "snokeri" som gjør at det er vondt for deg. Han tenker kanskje annerledes enn deg og er nysgjerrig på hva eks-kona hans holder på med eller om hun har en ny. Man vil alltid ha følelser av et eller annet slag for en person man har vært sammen med eller gift med, men det betyr absolutt ikke at det må være et ønske om å få ham/henne tilbake. Jeg synes rett og slett at du skal slutte å følge med på hva han har gjort på sin private facebook.. det er like "ille" som å sjekke profilen til en person hver dag synes jeg. Og ikke minst er det verst for deg selv. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Hva betyr det? Anonymous poster hash: c835a...46e Klikker du på et bilde på instagram to ganger, så "liker" du bildet. Den som har lagt ut bildet får da et varsel om at du har likt deres bilde. Det er veldig moro når folk (særskilt de du vet intenst misliker deg) liker bildet ditt ved et uhell for så å un-like det i håp om å skjule sine spor. Anonymous poster hash: 71b45...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Men det er sånt "snokeri" som gjør at det er vondt for deg. Han tenker kanskje annerledes enn deg og er nysgjerrig på hva eks-kona hans holder på med eller om hun har en ny. Man vil alltid ha følelser av et eller annet slag for en person man har vært sammen med eller gift med, men det betyr absolutt ikke at det må være et ønske om å få ham/henne tilbake. Jeg synes rett og slett at du skal slutte å følge med på hva han har gjort på sin private facebook.. det er like "ille" som å sjekke profilen til en person hver dag synes jeg. Og ikke minst er det verst for deg selv. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 TS her. Synes du har helt rett i dette. Skulle så inderlig ha gått tilbake i tid og valgt annerledes. Ja man vil alltid ha følelser for eksene, mer eller mindre. Det er bare at nå vet jeg at han tenker på henne hver dag. Tenker også at det riktige er å slutte å se.Anonymous poster hash: 26877...635
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Kan jo hende at de "un-liker" fordi de ikke vil ha navnet sitt på bildet... eller at de slett ikke liker bildet og at det faktisk var et uhell. Tviler på at de un-liker bare for å skjule spor. De fleste vet at eieren av bildet får melding om det som regel. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 TS her. Synes du har helt rett i dette. Skulle så inderlig ha gått tilbake i tid og valgt annerledes. Ja man vil alltid ha følelser for eksene, mer eller mindre. Det er bare at nå vet jeg at han tenker på henne hver dag. Tenker også at det riktige er å slutte å se.Anonymous poster hash: 26877...635 Jeg syens du skal be ham om å endre passordet sitt Trenger ikke å si den engentlige grunnen, men kanskje si at det har vært hacking og diverse og at det bør endres til et nytt. Anonymous poster hash: 773c8...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 Hva betyr det?Anonymous poster hash: c835a...46e Hva betyr hva? Om du mener dobbel tap, er det på bilder på instagram. Man kan trykke to ganger på et bilde i steden for like knappen, og da liker man det. Samme på face, lett å komme borti ting der. Det kan fjernes, men personen vil alikevel ha fått en varsel om hva...Anonymous poster hash: ebc9f...be8
Cascade Skrevet 26. juli 2014 #15 Skrevet 26. juli 2014 Ja, pc er vanedannende, det kan snoking også bli og man får det ikke bedre av å snoke, selvom man kanskje tror det noen ganger. Avhenger jo av hva man finder men... Jeg søker opp mine gamle kjærester av og til, selv den første jeg hadde, er ikke interessert i de jo men morsomt å se hvordan de ser ut i dag. Du kan vel aldrig bli nummer 1 i livet hans, men du er den han har valgt å være sammen med nå jo... Min samboer er ikke på Facebook, og misliker sosiale nettverk. Hun besøkte dog en mannlig kollega fra jobben et par ganger i fjor sommer da jeg var bortreist, hun fortalte meg ikke om dette og det gikk helt til jul før jeg oppdaget det. Hun fikk en melding på telefonen og begynte å gråte, var taus i to dager, og da klarte jeg ikke holde meg mere. Jeg måtte se hva den meldingen var om og jeg fikk sjokk. Vi hadde litt oppvask men hun kom ikke med så mye info egentlig. Jeg derimot blev paranoid, begynte å snoke i loggen på pc`en, og hun googlet han veldig ofte, ikke hver dag men en gang i uken synes jeg var ofte. Siden dette er en kollega fra jobben følte jeg meg dårlig hele tiden, og nå er jeg fortsatt ikke helt fortrolig med alt. Om bare jeg ikke hadde oppdaget dette. Problemet er at når noe sånnt skjer, da må man ha mot til å fortelle partneren alt, få det ut av verden, gjør man ikke det kan partneren mistro deg, være mistenksom, og det sliter veldig om man ikke kan føle seg sikker. Man kan mene at det har den andre ikke noe med, det er privat, men det er akkurat der problemet er, det er ikke privat lenger, nå har det blitt et problem dere har sammen. TS, jeg mener helt klart samboeren din har et problem, dette er veldig drøyt og jeg skjønner du føler deg mindre verdt. Jeg mener du bør konfrontere han med dette, problemet er å finde ut hvordan du da kan gjøre det…min samboer vet ikke helt hva en logg på en pc er for noe og hun vet ikke jeg vet...
Ferny Skrevet 26. juli 2014 #16 Skrevet 26. juli 2014 Greit nok å snoke innom eksenes profil innimellom av gammel vane/nysgjerrighet - det trenger ikke bety noe. Men unnskyld meg, HVER DAG? I over TO ÅR? Det er sykelig. Rett og slett unormalt. Hvis du ikke konfronterer han med dette, så ser jeg ikke noen grunn til å eventuelt skulle fortsette forholdet heller. Du fortjener en forklaring på oppførselen hans, og den bør være god. Hvis ikke bør du rett og slett bare avbryte forholdet. Helt seriøst, han er jo tydelig opphengt i eksen fortsatt - den stalkingen der er på nivå med en kraftig forelskelse, og nesten forbi det også. Du kan ikke oppriktig mene at du ikke skal fortelle han hva du vet? 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #17 Skrevet 26. juli 2014 Ja, pc er vanedannende, det kan snoking også bli og man får det ikke bedre av å snoke, selvom man kanskje tror det noen ganger. Avhenger jo av hva man finder men... Jeg søker opp mine gamle kjærester av og til, selv den første jeg hadde, er ikke interessert i de jo men morsomt å se hvordan de ser ut i dag. Du kan vel aldrig bli nummer 1 i livet hans, men du er den han har valgt å være sammen med nå jo... Min samboer er ikke på Facebook, og misliker sosiale nettverk. Hun besøkte dog en mannlig kollega fra jobben et par ganger i fjor sommer da jeg var bortreist, hun fortalte meg ikke om dette og det gikk helt til jul før jeg oppdaget det. Hun fikk en melding på telefonen og begynte å gråte, var taus i to dager, og da klarte jeg ikke holde meg mere. Jeg måtte se hva den meldingen var om og jeg fikk sjokk. Vi hadde litt oppvask men hun kom ikke med så mye info egentlig. Jeg derimot blev paranoid, begynte å snoke i loggen på pc`en, og hun googlet han veldig ofte, ikke hver dag men en gang i uken synes jeg var ofte. Siden dette er en kollega fra jobben følte jeg meg dårlig hele tiden, og nå er jeg fortsatt ikke helt fortrolig med alt. Om bare jeg ikke hadde oppdaget dette. Problemet er at når noe sånnt skjer, da må man ha mot til å fortelle partneren alt, få det ut av verden, gjør man ikke det kan partneren mistro deg, være mistenksom, og det sliter veldig om man ikke kan føle seg sikker. Man kan mene at det har den andre ikke noe med, det er privat, men det er akkurat der problemet er, det er ikke privat lenger, nå har det blitt et problem dere har sammen. TS, jeg mener helt klart satmboeren din har et problem, dette er veldig drøyt og jeg skjønner du føler deg mindre verdt. Jeg mener du bør konfrontere han med dette, problemet er å finde ut hvordan du da kan gjøre det…min samboer vet ikke helt hva en logg på en pc er for noe og hun vet ikke jeg vet... TS her. Tusen takk for innlegget ditt, det ga meg mye. Du forklarer det godt og jeg kjenner meg igjen. Og takk for ditt råd, jeg ser at det blir veien å gå, for dette "spiser meg opp", og jeg kommer til å sprekke en dag, best å komme i forkjøpet. Lykke til selv, all sympatiAnonymous poster hash: 26877...635
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #18 Skrevet 26. juli 2014 Greit nok å snoke innom eksenes profil innimellom av gammel vane/nysgjerrighet - det trenger ikke bety noe. Men unnskyld meg, HVER DAG? I over TO ÅR? Det er sykelig. Rett og slett unormalt. Hvis du ikke konfronterer han med dette, så ser jeg ikke noen grunn til å eventuelt skulle fortsette forholdet heller. Du fortjener en forklaring på oppførselen hans, og den bør være god. Hvis ikke bør du rett og slett bare avbryte forholdet. Helt seriøst, han er jo tydelig opphengt i eksen fortsatt - den stalkingen der er på nivå med en kraftig forelskelse, og nesten forbi det også. Du kan ikke oppriktig mene at du ikke skal fortelle han hva du vet? TS her. Takk for svar. Ser godt poenget ditt! Jeg er vel redd svaret, blitt så glad i han. Og når svaret er uttalt har jeg kanskje intet valg lenger. Et dilemma av dimensjoner for meg. Anonymous poster hash: 26877...635
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #19 Skrevet 26. juli 2014 Jeg er innom eksens Facebook alt for ofte, men det er absolutt ikke fordi jeg vil ha han tilbake. Jeg har en ny kjæreste jeg ikke ville byttet ut for alt i verden. Tror grunnen til at jeg har hengt meg opp i denne snokingen er at bruddet var så stygt, og han behandlet meg så dårlig, uten at jeg fikk noen skikkelig avslutningen på det. Selvfølelsen får seg en knekk. jeg tror jeg er mer ute etter et tegn på at han enten angrer(en barnslig måte å ikke føle seg så avvist på, selv om jeg selv ikke ville tatt i han med ildtang?) Ulogisk ja, men det kommer et usunt hat som blir vanedannende og vanskelig å snu. Poenget mitt var ihvertfall at det må ikke nødvendigvis være fordi han vil ha henne tilbake:) men en usunn trend som bør snu ; så absolutt.Anonymous poster hash: c8b05...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #20 Skrevet 27. juli 2014 Jeg er innom eksens Facebook alt for ofte, men det er absolutt ikke fordi jeg vil ha han tilbake. Jeg har en ny kjæreste jeg ikke ville byttet ut for alt i verden. Tror grunnen til at jeg har hengt meg opp i denne snokingen er at bruddet var så stygt, og han behandlet meg så dårlig, uten at jeg fikk noen skikkelig avslutningen på det. Selvfølelsen får seg en knekk. jeg tror jeg er mer ute etter et tegn på at han enten angrer(en barnslig måte å ikke føle seg så avvist på, selv om jeg selv ikke ville tatt i han med ildtang?) Ulogisk ja, men det kommer et usunt hat som blir vanedannende og vanskelig å snu. Poenget mitt var ihvertfall at det må ikke nødvendigvis være fordi han vil ha henne tilbake:) men en usunn trend som bør snu ; så absolutt.Anonymous poster hash: c8b05...3a8 TS her. Takk for ditt innspill! Jeg fikk litt mer håp av den, ja slik kan det også være tydligvis i noen tilfeller. Kanskje finnes det noen aspekter i mitt tilfelle som er innom noen av dine motiver. Det kan være mange grunner til å bli besatt av noe.Anonymous poster hash: 26877...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå