Gå til innhold

Kan jeg ha hund? Liten leilighet + 3 katter...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lyst på hund, men til nå virker det veldig urealistisk at det hadde gått...

Bor i blokk, leilighet på 54 kvadrat, en liten terrasse, 3 katter som bare går inne (og ut på den lille terrassen) og en sjelden gang i bånd.

Har hatt lyst på hund siden jeg var 12, og hadde vært utrolig koselig å hatt med hund på joggetur... (Jeg er og skikkelig mørkredd og ville følt meg trygg med en hund).

Men så var det disse kattene da... Den ene katten er min, og går sånn moderat overens med samboers 2 katter...

Både jeg og samboer har utrolig lyst på hund! Men alt kommer an på kattene og det er uaktuelt å bytte dem ut mot hunden om noen skulle foreslå det.

Går dette? Eller er dette en utrolig dårlig ide? Heller selv mot det siste for øyeblikket...

Anonymous poster hash: 49b94...a2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en dårlig idé. Dette kommer til å bli trangt og det blir kamp om oppmerksomheten. Hva med å ta ordentlig vare på de tre tassene dere allerede har? De må da være like kjælelige som en hund :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager. Vurderer du å trykke deg, samboer, tre katter PLUSS en hund inn på 54 kvadratmeter? Det syns jeg hørtes slemt ut mot både hund og katter, de får neimen ikke store plassen å utfolde seg på.

Anonymous poster hash: 61d08...9a0

• Liker 9
Gjest Pheel
Skrevet

Stusser mer på hvordan kattene har det for å være ærlig, enn hvordan en hund (med rikelig mosjon) ville fått det i den bosituasjonen.

Synes absolutt du må gå mer tur med kattene ute i bånd. :) Det burde du gjøre med dem hver dag når de har så liten plass inne synes nå jeg.

Men hunder skal for det meste bare slappe av og få kos, mat og stell innendørs, så de behøver absolutt ikke mange kvm inne. Men utfolde seg ute og på tur.

Har dere mye nok tid (hunder krever veldig mye mer tid med eier enn hva katter gjør tross alt for å ha et fint liv) og råd til enda et dyr ser jeg ikke på der som et problem.

• Liker 2
Skrevet

Man trenger jo ikke mye plass inne for å ha en hund, så lenge den har et rolig sted den kan være alene hvis den vil. Inne skal man jo slappe av, ikke løpe rundt og herje.

Hadde vært mer bekymret for at de muligens ikke kommer overens, spesielt dersom kattene ikke er vant til hunder. Det kan jo gå bra, men det kan gå dårlig - dumt for hunden om det blir sistnevnte.

Skrevet

I alle dager. Vurderer du å trykke deg, samboer, tre katter PLUSS en hund inn på 54 kvadratmeter? Det syns jeg hørtes slemt ut mot både hund og katter (...)

Anonymous poster hash: 61d08...9a0

...og samboer :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Ja er nok enig med det meste som skrives her inne :P Er nok mer ønsketenkning fra både meg og samboers side det med hund. Blir nok mer aktuelt når vi får eget hus med hage og kattene kan gå inn og ut som de selv vil.

Anonymous poster hash: 49b94...a2f
Skrevet

Nei det går ikke.
Dere må nok vente med å få hund til dere flytter til noe større. For alles del..

• Liker 3
Skrevet

Ja du KAN, men burde absolutt ikke:) Vent til dere har et storre hus/leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs om kva kattene sier til det, da

Det er vel ikke alltid at hunder og katter går sammen?

Hvordan løses det, dersom det blir et problem?

Anonymous poster hash: 2e1b4...a01
Gjest Pheel
Skrevet

Spørs om kva kattene sier til det, daDet er vel ikke alltid at hunder og katter går sammen?Hvordan løses det, dersom det blir et problem? Anonymous poster hash: 2e1b4...a01

Det hadde jo isåfall blitt et problem uansett hvordan man bodde. Kattene skal ha mulighet til å trekke seg unna, spesielt før de er blitt helt tilvent hunden, så leiligheten måtte jo ha blitt delt opp med grind eller grind foran et rom der bare kattene har tilgang.

AnonymBruker
Skrevet

Særdeles dårlig ide med flere dyr før du evt kjøper et hus eller større leilighet.

Anonymous poster hash: 10226...29f
Gjest Timber
Skrevet

Synes du skal vente til du enten har færre katter eller får et større sted å bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...