Gå til innhold

oi. guttevenn og avstandsforhold. er dette greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen intensjoner om å date fyren, men vi har god kjemi og nettopp blitt venner. Han er single, ikke jeg. Jeg kjeder meg, han kjeder seg. Han ber meg med på ting og jeg vil være med, men...er dette greit? Jeg synes det, for jeg vet at jeg ikke vil noe med han. Typen vet ikke noe og vil uansett bli sjalu og lage til mye styr. Jeg har ikke snakket om dilemmaet til kompisen min og siden jeg ikke bor med typen, vet han ikke hva status er på forholdet. Jeg sier nei til det meste, og han lurer sikkert på hva det feiler meg som kun kan være med han der det er flere. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: f8ed9...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen intensjoner om å date fyren, men vi har god kjemi og nettopp blitt venner. Han er single, ikke jeg. Jeg kjeder meg, han kjeder seg. Han ber meg med på ting og jeg vil være med, men...er dette greit? Jeg synes det, for jeg vet at jeg ikke vil noe med han. Typen vet ikke noe og vil uansett bli sjalu og lage til mye styr. Jeg har ikke snakket om dilemmaet til kompisen min og siden jeg ikke bor med typen, vet han ikke hva status er på forholdet. Jeg sier nei til det meste, og han lurer sikkert på hva det feiler meg som kun kan være med han der det er flere. Hva gjør jeg?

Tør du ikke si det til typen så er det ikke greit.

Forøvrig hadde jeg blitt ganske sint om min kjæreste gjorde noe slikt. Hadde det vært en felles venn vi begge kjente hadde det vært noe annet. Den nye vennen din er jo ikke klar over at du har fast kjæreste en gang. Bare der krysser du grensa mi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en "guttevenn", det er en som prøver å sjekke deg opp.

"Guttevenner" finnes ikke.

Anonymous poster hash: eb704...f3b
Skrevet

Du bør i hvert fall være veldig tydelig på at du er i et forhold, og ikke ønsker noe mer enn en vennskapelig relasjon til denne fyren. I så fall tenker jeg at det er greit, men bare om du da kan fortelle om det til partneren din.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke sier noe til typen din, så er det ikke greit. Jeg pleier å tenke at om jeg er i tvil om han ville likt noe, så liker han det sannsynligvis ikke, og dette stemmer ganske ofte (da mener jeg ikke feks gaver og slikt, der er jeg alltid usikker, men han liker det likevel. Mener handlinger som dette osv). Så siden du er i tvil, så ville typen din nok ikke likt det og da er det ikke greit. Spør han isåfall - hvis du ikke tør det, så bør du ikke fortsette med dette. Ta hensyn til følelsene hans, men ikke la deg styre av han heller.

Anonymous poster hash: 09823...b6a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør i hvert fall være veldig tydelig på at du er i et forhold, og ikke ønsker noe mer enn en vennskapelig relasjon til denne fyren. I så fall tenker jeg at det er greit, men bare om du da kan fortelle om det til partneren din.

Hahaha, ja for det bryr jo gutter seg om at jenter sier.

Skrevet

Hahaha, ja for det bryr jo gutter seg om at jenter sier.

Ehh... jeg har guttevenner som respekterer at jeg ikke er interessert. Er alene med de også, om det så skulle være trening, film eller bare spise middag sammen en dag. Noen av de har selv sagt at de har vært interessert - men vi har likevel kunnet beholde et vennskap etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Av den grunn at kjæresten din ikke vet om det. Du sier du ikke vil si det til typen for han hadde reagert, da det er noe han ikke liker er ikke greit.

Anonymous poster hash: 762f3...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han reagerer på alt da, og blir sjalu bare jeg går ut med en vennegjeng hvor gutter er med. Derfor jeg henvender meg her, for å få litt objektive syn på saken. Men da vet jeg at dette ikke er greit. Gjorde rett i å takke nei til joggetur og grilling.Dsiden han er i overkant sjalu, er min beste indikasjon å prøve å tenke om han gjorde det samme mot meg. Akkurat i dette tilfellet ble jeg i tvil siden han hsr en jentevenn han henger en del med. Forskjellen er vel at de har kjent hverandre i mange år. TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han reagerer på alt da, og blir sjalu bare jeg går ut med en vennegjeng hvor gutter er med. Derfor jeg henvender meg her, for å få litt objektive syn på saken. Men da vet jeg at dette ikke er greit. Gjorde rett i å takke nei til joggetur og grilling.Dsiden han er i overkant sjalu, er min beste indikasjon å prøve å tenke om han gjorde det samme mot meg. Akkurat i dette tilfellet ble jeg i tvil siden han hsr en jentevenn han henger en del med. Forskjellen er vel at de har kjent hverandre i mange år. TS

Henger han med henne alene?

Da burde han egentlig ikke si noe på at du gjør det samme ?

Av erfaring kan det likeså godt skje ting med noen de har kjent lenge, det gjorde min ekssamboer. Her var ikke poenge å få deg sjalu altså, men at det ofte ikke er det som teller.

Jeg skrev rett ovenfor her. Men mente ikke du skal ikke være med han, men bare ikke alene med han.

Anonymous poster hash: 762f3...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Slike vennskap mener jeg du bør fortelle kjæresten din om. Om du ikke er ærlig så kan han tro at du er mer enn bare venn med denne personen bak ryggen hans samt at du skjuler andre ting. Da vil jo sjalusien nå nye høyder.

Er det et alternativ for deg å introdusere disse to neste gang kjæresten din kommer på besøk? Det hadde gjerne gjort det lettere for kjæresten din å "takle" situasjonen.

Jeg var i samme situasjon som deg med min kjæreste for en tid tilbake, og jeg introduserte min kjæreste for min kompis ved første anledning. Kjæresten sier den dag i dag at han er kjempetakknemlig for at jeg håndterte saken på den måten for da viste jeg at jeg ikke har noe å skjule hverken for den ene eller andre, og kjæresten har ingenting å være bekymret over.

Anonymous poster hash: 31758...cd1
AnonymBruker
Skrevet

De var sammen fra de var 16 til 21. Første kjæresten hans. Hun skal gifte seg med en fra Italia og er selv i et avstandsforhold, så de har mye til felles. Jeg tror jo ikke at det er noe mellom dem nå, da ville jeg fått sjokk. Vi er begge 31 år.

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som problemstillingen til en 14 åring, hvafaen skal problemet været med å ha guttevenner? Det handler om å stole på hverandre.

Om du ikke forteller det til kjæresten din så kan du bare drite langt faen i det, si til kjæresten din at du har fått deg en venn og at han er gutt.

Jeg har selv maaaange guttevenner og er i fast forhold, han stoler på meg så selvfølgelig.

Synes ikke forholdet deres er så seriøst om dere ikke får ha venner i forskjellig kjønn, men du bør også si til "guttevennen" at du er i fast forhold. :)

Anonymous poster hash: 21f96...37b
AnonymBruker
Skrevet

Vet, det er barnslig. Jeg er mektig lei djalusien. Jeg har ikke gjort noe for at det skal være sånn. Jeg var sjalu i 3 år pga. et utrodkap hsn begikk. Har lagt det bak meg nesten 100 %. Jeg orker ikke å være sjalu og driter i hvem han henger med. Hadde han vært på kino med ei jente jeg aldri hadde hørt om, da hadde jeg reagert. Men,gor alt jeg vet har han jentevenner jeg ikke vet at han er sammen med. Vil hsn være utro, er han det. Jeg må velge å stole på han, men mrktig lei av at han er såpasssjalu. Men men. Jeg får introdusere dem for hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Han må nesten bare lære seg å takle at du har venner. Men det hadde naturligvis vært enklere om du kunne hengt med flere samtidig og ikke bare én gutt. Du må bare informere naturlig om ham når du snakker med kjæresten din - "Idag gjorde jeg ditt og datt og var og trente sammen med xx. Fin dag. Enn du? Savner deg". Må du holde ham skjult, så blir det bare bråk.

Anonymous poster hash: 11cfe...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...