Stinemy Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Tenkte å bestille ferie i vinter, men kom på at jeg ikke har noen oversikt over hvordan det er å gå på høyskole. Noen med mer erfaring enn meg som vet om det er høstferie, vinterferie osv? Og når dette er? Vet det pleier å være en annen uke på vestlandet enn her på østlandet, men har null oversikt... Noen andre med peiling?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Der er ikke ferier på høyskolen nei. Avhengig av hva du skal studere kan du innimellom selv velge å ta fri for å reise bort, men på en del høyskolestudier er det obligatorisk oppmøte med max prosentandel fravær før du mister plassen. Det er ikke undervisning i jule/romjul/nyttår/påske, men lange ferier rundt dette samt høst og vinter ligger igjen i barndommen. Velkommen til voksenverden. Anonymous poster hash: 23070...21f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Det er kun sommerferie, juleferie og påskeferie etter videregående. Anonymous poster hash: ffd86...243 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har flere ganger hatt en såkalt "leseuke" med undervisningsfri som tilfeldigvis har vært samtidig som vinter- og høstferien. Men ofte har dette vært i forbindelse med at semesteroppgaver ol. skal leveres inn, så det har ikke akkurat vært en ferie i tradisjonell forstand. Generelt så ville jeg vært forsiktig med å bestille noe før du har fått en plan over undervisningen for den perioden du vil reise. Kjipt å måtte avbestille. Anonymous poster hash: aae51...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Jeg har flere ganger hatt en såkalt "leseuke" med undervisningsfri som tilfeldigvis har vært samtidig som vinter- og høstferien. Men ofte har dette vært i forbindelse med at semesteroppgaver ol. skal leveres inn, så det har ikke akkurat vært en ferie i tradisjonell forstand. Generelt så ville jeg vært forsiktig med å bestille noe før du har fått en plan over undervisningen for den perioden du vil reise. Kjipt å måtte avbestille. Anonymous poster hash: aae51...3a8 Hvilken skole går du på og hva studerer du? Anonymous poster hash: 56500...d48
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Hvilken skole går du på og hva studerer du? Anonymous poster hash: 56500...d48 NTNU. Anonymous poster hash: aae51...3a8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 Høgskolen i Bergen har offisielt ikke høstferie, men ifjor på lærerutdanningen hadde de aller fleste fag (det var opp til hver enkelt lærer. så ganske urettferdig) studieuke. Jeg vet ikke hvordan det blir i år. Høgskolen har også studieuke rundt vinterferietider, de hadde det ifjor og jeg ser at dette også står på planen for ingeniøravd. i år. De har ikke lagt ut semesterplan for andre avdelinger enda, det blir vel lagt ut 25. august sammen med fagplan og pensumlister.... Anonymous poster hash: ad533...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå