AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Eller prins/prinsesse, tøffeste gutten osv. Dere er faktisk mest sannsynlig mor til et helt ordinært barn. Så kanskje greit å kutte ut disse dyrkende betegnelsene, det er verken bra for barnet eller dere selv, når barnet blir større og begynner å terrorisere dere.Anonymous poster hash: 86df0...8bb 44
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Nåja, vil si man har et større problem om ma ikke dyrker barna sine. Anonymous poster hash: e5c1c...96e 19
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 Er det ikke verre med foreldre som ser på ungene sine som avskum? Det er nok av dem også.Anonymous poster hash: 6e078...4b8 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #4 Skrevet 25. juli 2014 HAHA Anonymous poster hash: 6f260...899 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #5 Skrevet 25. juli 2014 Er det ikke verre med foreldre som ser på ungene sine som avskum? Det er nok av dem også.Anonymous poster hash: 6e078...4b8 Ja, virker som om det ikke er noen mellomting. Enten 'jeg er mor til en liten tøffing/prins, verdens beste gutt', eller så er det snakk om et monster av et barn.Anonymous poster hash: 5ce8f...f4c 14
Ciara Skrevet 25. juli 2014 #6 Skrevet 25. juli 2014 Jeg ser selvfølgelig på barna mine som "verdens beste". Jeg synes det er fint at jeg gjør det, for det er det tross alt ingen andre enn meg og barnas far som gjør. Derimot sier jeg det ikke til dem på den måten (sier for eksempel ikke "Du er den fineste og flinkeste gutten i hele verden!"), men at jeg elsker dem. Kaller dem heller ikke prinser, det synes jeg er tullete. 17
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #7 Skrevet 25. juli 2014 Sier til min hver dag at hun er den beste i hele verden. Hun skjønner jo at dette er noe bare jeg syntes, og vi snakker mye om at man ikke kan være flink og best til alt. Når jeg sier den beste i hele verden mener jeg jo den jeg elsker aller mest og kommer ikke til å slutte å si det. Jeg idealiserer henne ikke, hun er inge prinsesse (mer en høylytt brækete stallgutt) og jeg VET j godt hun ikke er best i verden og at det er bare for meg. Men hun skal få vite at for meg er hun det beste som finnes i hele verden!! Så får vi takle hennes sterke og svake sider sammen. Ingem curlingforelder og hun bæres ikke på gullstol men best i hele verden er hun og jåde jeg og hun vet at det er bare for meg det er sanntAnonymous poster hash: 0ae60...5a6 5
sjøhest Skrevet 25. juli 2014 #9 Skrevet 25. juli 2014 I min verden er barna mine de skjønneste og beste som fins, er ikke det en forelders oppgave å synes også da? Jeg er jo bare stolt av de. Innerst inne vet jeg jo at de er ganske ordinære. Syns det er helt naturlig at andre sier sånn om sine også 5
Wonderbitch Skrevet 25. juli 2014 #10 Skrevet 25. juli 2014 Jeg synes det er ganske normalt, enten det er snakk om barn, kjæreste eller husdyr. Så lenge man ikke går å " maser" om det til venner og forventer at de skal være enige da:-) 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #11 Skrevet 25. juli 2014 Kommer jeg aldri til og slutte med. Nå har min sønn en alvorlig sykdom som han må medisineres for hver dag, enormt mange sykehusinnleggelser og vonde inngrep osv, så for meg er han den tøffeste og modigste gutten som finnes. Betyr ikke at jeg ikke er klar over at det finnes barn som har det verre enn han, men det er også min oppgave som mamma og syns han er den beste, tøffeste og søteste goingen som finnes💙 og det hadde jeg nok syntes selv om han hadde vært frisk som en fisk også😉 og han er et helt ordinært barn ift utvikling og iq, men han er min stolthet, min helt og mitt hjerte, og hva du måtte mene om at han er det for meg, og at jeg skriver det på Facebook el., det gir jeg blanke i😉 Anonymous poster hash: f20b8...bc0 8
Jade Skrevet 25. juli 2014 #12 Skrevet 25. juli 2014 Mine gutter ER verdens beste for meg. Og jeg håper de fleste foreldre har det på samme måte med sine barn. Kunne aldri byttet ut barna mine med noen "tilsvarende". De hadde jo ikke vært like "bra" for meg selv om de hadde samme alder, interesser, hårfarge etc. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #13 Skrevet 25. juli 2014 Min gutt er den vakreste i verden for meg,slik er det bare-hurra for alle gode mammaer til verdens beste barn der ute:) Anonymous poster hash: f327e...de5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #14 Skrevet 25. juli 2014 Kommer jeg aldri til og slutte med. Nå har min sønn en alvorlig sykdom som han må medisineres for hver dag, enormt mange sykehusinnleggelser og vonde inngrep osv, så for meg er han den tøffeste og modigste gutten som finnes. Betyr ikke at jeg ikke er klar over at det finnes barn som har det verre enn han, men det er også min oppgave som mamma og syns han er den beste, tøffeste og søteste goingen som finnes og det hadde jeg nok syntes selv om han hadde vært frisk som en fisk også og han er et helt ordinært barn ift utvikling og iq, men han er min stolthet, min helt og mitt hjerte, og hva du måtte mene om at han er det for meg, og at jeg skriver det på Facebook el., det gir jeg blanke iAnonymous poster hash: f20b8...bc0 Så fin mamma, sikker på at du har en veeeldig fin gutt Anonymous poster hash: f327e...de5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #15 Skrevet 25. juli 2014 Regner med at dere er der for å plukke opp restene når ungene oppdager at de ikke er spesielle eller i det hele tatt originale og går på en kjempesmell. Bjørnetjeneste, kalles det.Anonymous poster hash: b98b6...b67 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #16 Skrevet 25. juli 2014 Regner med at dere er der for å plukke opp restene når ungene oppdager at de ikke er spesielle eller i det hele tatt originale og går på en kjempesmell. Bjørnetjeneste, kalles det.Anonymous poster hash: b98b6...b67 "Oppdager at de ikke er spesielle"? Depresjon heter det, og det behandles av psykologer. Alle mennesker er spesielle. Anonymous poster hash: 6e078...4b8 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #17 Skrevet 25. juli 2014 Regner med at dere er der for å plukke opp restene når ungene oppdager at de ikke er spesielle eller i det hele tatt originale og går på en kjempesmell. Bjørnetjeneste, kalles det.Anonymous poster hash: b98b6...b67 Hallo, selv om du kaller barnet ditt for den beste i hele verden er det ikke slik at du aldri realitetsorienterer det, dessuten er alle mennesker spesielle på hver sin måte. Anonymous poster hash: f327e...de5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #18 Skrevet 25. juli 2014 Vonar man må bruke litt skjønn her.. Feks i bursdagshelsingar i avisa skriv ein gjerne 'prinsen/prinsessa' og liknande. Det betyr jo ikke at ein sit å fortel ungen sin kvar kveld at dei er heilt unike og betre enn alle andre.. Eg trur ikkje dei tar skade av å vite at for deira foreldre er dei verdas beste og at dei er glad i dei. Dei treng jo ikkje ha ei grunnleggande innstilling om at dei er verdt mer enn andre born.Anonymous poster hash: 5675d...7c7 5
Gjest New_Girl Skrevet 25. juli 2014 #19 Skrevet 25. juli 2014 Jeg klarer ikke uansett hvor hardt jeg prøver, å skjønne at dette er et problem? Tror du at man oppdrar barna annerledes, eller ikke i det hele tatt fordi man syns barna er "verdens beste"? 5
Mafalda Skrevet 25. juli 2014 #20 Skrevet 25. juli 2014 Jeg liker heller ikke "verdens beste"-munnhellet, og foretrekker personlig å omtale barna mine på andre positive måter. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi det nettopp virker lite realistisk. Jeg er vokst opp med en mor som konstant fortalte meg at jeg var flinkest og best og fantastisk, og synes den dag i dag at den slags ros kommer med en ekkel bismak. Men jeg tror ikke at et og annet "verdens beste" skaper små-monstre... det må nok mer enn ordbruk til for å lage ufordragelige prinser og prinsesser. Hvis Verdens Beste Prinsesse Ida ellers har fornuftige foreldre som setter rimelige krav, tror jeg ikke hun vokser opp med et oppblåst selvbilde bare på grunn av kallenavnet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå