SiMa Skrevet 25. juli 2014 #1 Skrevet 25. juli 2014 Skal dere andre ønske velkommen (og ev. takke for all hjelp i forbindelse med bryllupet) når dere setter dere til bords? Vi vil gjerne takke for hjelpen i en tale, men synes ikke det passer i talen til hverandre. Hva med takk-for-maten tale? Er det noe vi bør ha med? Kaffe serveres ute på terrassen (inne hvis det er dårlig vær) mens bordene ryddes og gjøres om til småbord. Er det da greit å avslutte med takk-for-maten tale, og legge til på slutten "kaffe serveres på terrassen"? Dere som skal ha velkommen og takk-for-maten taler, skal dere holde dem selv, eller har dere bedt noen andre gjøre det. (Vi skal ikke ha toastmaster, hvis det har noe å si.)
masekopp Skrevet 25. juli 2014 #2 Skrevet 25. juli 2014 Vi kommer til å ønske velkommen selv og synge den sangen jeg nevnte i sang-tråden din (sabeltann, lol). Der takker vi også for at alle har kommet og sånt noe. Takk for maten gidder vi ikke tror jeg, i tilfelle får toastmasteren spy ut noe. Tenker du skal gjøre det du føler for selv
Lille Rosa Skrevet 25. juli 2014 #3 Skrevet 25. juli 2014 (endret) Vi valgte å få toastmaster til å ønske velkommen, og så var det en annen som holdt takk for maten-tale. Syns man bør avslutte måltidet med en liten tale, men det er en smakssak Når jeg tenker meg om, så er jeg usikker på om vi kanskje raskt ønsket alle velkommen og takket for at de kom. Husker rett og slett ikke.. Edit: Personlig syns jeg man bør ha med begge deler Endret 25. juli 2014 av Lille Rosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå